budget juno's

Was het niet zo dat de oude coating laag losliet en een llagje lucht ertussen zou voor temp isolatie zorgen en de componenten oververhitten.

In ieder geval, wanneer je de coating van oude defecte chips oplost en verwijderd gaat 60% weer goed functioneren. ???

Heb ooit eens in een topic hier geoppert dat m'n lage serienummer juno106 geen problemen had en m'n hoge serienummer juno wel (had er vroeger 2 vanwege de voice shit)
Dat bleek niet te kloppen, andere leden hadden nog oudere die ook stem probs kregen.

Als 1 voice chip gaat in je juno106, dan zijn ze binnen een paar jaar allemaal gaga.
Er is maar 1 goede manier om een 106 te overhalen en dat is ze alle 6 vernieuwen.

Er zijn intussen al meerdere bronnen van nieuwe chips, een setje wordt stillaan goedkoper (gaat richting de €100)
Ik betaalde nog €200 voor 6 stuks, klank is niet te onderschijden :okdan: top

Vic schreef:
en alle jupiters zijn deels digitaal

Tja, je moet wat als je patchgeheugen wil hebben.

Gewoon een Yamaha CS. Probleem opgelost, niks digitaal.

cs80_offen.jpg

Nou ja, ik jok (denk ik) een beetje, een poly CS heeft altijd nog een (digitale) key assigner.

En een key assigner is zeker die schuivenbak links boven?

Een polysynth heeft een soort algoritme welke stem er gebruikt wordt voor de aangeslagen toets. Ik denk dat er weinig polysynths met meer dan twee stemmen zijn die dit op een analoge manier hebben opgelost. Met een digitaal circuit is dit nou eenmaal veel eenvoudiger op te lossen.

Hetzelfde geldt voor patch geheugen, al hebben ze dat bij de Yamaha CS wel elegant opgelost 8) Wel dure oplossing voor maar 4 geheugenplaatsen...

En een key assigner is zeker die schuivenbak links boven? Wat doet zo'n ding eigenlijk?

Dat ding linksboven is 4 keer een schaalmodel van alle schuiven op je synth. Je maakt je patch dus gewoon na met de minischuifjes. Als je een patch terug "oproept" gebruikt hij die kleine schuifjes in plaats van de grote schuiven. De kleintjes staan zeg maar parallel over de grote schuiven. Heel brute recht door zee manier van "patchgeheugen", zonder digitale techniek dus.

Het zou een beetje zijn als een Roland programmer (PG200 bv) gebruiken voor 1 patchje.

Back