Roland mc 909 naar Fl studio xxl 7

djtyn

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waar ik totaal niet meer uitkom. Ik heb onlangs een Roland mc 909 drumcomputer gekocht. Nu wil ik de "roland"geluiden in Fruity loops hebben. Nu is er een filmpje op youtube van een fransman die verteld hoe je dit moet doen. Hij laat "midi-ox"zien en via dit software hoor je dus alle Roland geluiden in fruity! Nou heb ik heel het filmpje gevolgd en natuurlijk 1000 keer gezien maar ik krijg het niet voor mekaar.
Wie o wie kan mij hierme helpen?

Groeten, Martyn.

Het lijkt me dat je midi-ox daarvoor niet nodig hebt.

Wat bedoel je precies met de Roland-geluiden? Wil je de Rolandsamples exporteren naar FL of wil je de MC alleen maar aansturen met FL?

Lijkt me dat er via een midi interface een midi kabel van je pc naar fruity moet.. Nu kan je via midi je mc909 aansturen.

Vervolgens gaat het geluid van je mc909 via zn outputs je geluidskaart van je computer weer in en zodoende hoor je je fruity sounds en je mc909 sounds mooi samen.

Wil je alles in fruityloops hebben dan moet je de inkomende audio van je 909 in fruity als audiospoor opnemen.. en als het even kan elke kanaal van je 909 apart..

Best een hoop gedoe dus :-)

Laatst gewijzigd:
Alle respect dat jullie reageren!! Wat ik wil is dat ik met mijn midi-controller (M-audio axiom pro 49) het geluid van Roland in Fl aansturen. Dus i.p.v. software geluiden zeg maar, wil ik de hardware-geluiden in Fruity kunnen bedienen. Ik krijg het zo voor mekaar dat hij de aansturingen ziet van Roland maar zijn eigen geluiden onder midi neerzet. Dus ik hoor geen Roland geluiden. Tevens ziet mijn geluidskaart ( Edirol ux 25e) niet de Roland mc 909. En toch via Midi-ox moet het zo kunnen ( zie filmpje)

Ik hoor weer graag van jullie!
Greetz, Tyn

Aha! Maak een midi-out track met midi-out -> ESI. Dan moet de midi-out van de ESI en de midi-in van de Roland met elkaar verbonden zijn.

Als midi-in moet je de Axiom instellen (daar heb je een speciaal midi-menuutje voor geloof ik, ik ken FL niet zo goed).

Maak een audiotrack aan:

Roland audio out -> ESI audio in
ESI audio out -> monitoren of versterker

instellingen audiotrack:
audio in: ESI inputs
audio out: ESI outputs

Je kan ook de Roland-outputs direct aansluiten op je versterker, dan hoef je die audiotrack in FL niet eens aan te maken.

Ik hoop dat het hiermee lukt.

Hallo V-nex, ik ben nog niet zo bekend met esi? midi en stuff. Hoe bedoel je dat precies?
Groeten, Martyn.

als je naar de midi instellingen in fruity loops gaat moet je je geluidskaart aanvinken en de midi poort waar je mee gaat uitsturen een nummer geven, mocht je niet weten welke uitgang het precies ze gewoon allemaal een ander port nummer geven.
vervolgens maak je een midi out kanaal en maak je in de sequencer een simpel loopje, een kick ofzo. vervolgens kan je in het midi out kanaal venster (je weet wel als je op die knop naast de track drukt) rechtsboven in het nummer in stellen van de port waar de track naar moet gaan uitsturen, nja kwestie van proberen tot je input ontvangt op de mc-909.

tevens kan je ook aanvinken dat de tijdcode wordt verstuurd naar je 909, iets wat ook wel handig kan zijn

succes ermee, heb jarenlang met fl gewerkt en vind het maar jammer dat er geen echte mac versie is

vraag me alleen wel af of je moet instellen dat je via extern noten wilt aansturen, had een 303 en later een 505 maar kweet dat het toen destijds vrij moeilijk te doen maar goed dit zal vast verbeterd zijn

Back