Microkorg samples in Reason 4.0

takkk

Nieuwkomer
Hallo allemaal!

Ik ben van plan een microkorg XL te kopen, maar zit nog met een vraagje.
Ik zou deze graag als midicontroller gebruiken in reason 4.0 (ga alleen het klavier gebruiken om de pianoroll aan te sturen). Maar is het ook mogelijk om de sounds van de microkorg in Reason op te nemen en te gebruiken in Reason? Dat is dan niet via MIDI? Zou dit op een of andere manier kunnen met de NN19 of NNXT?

Mvg,
Takumi

Je kan toch elke externe sound opnemen in Reason? Gewoon de externe geluidsbron (in dit geval de microkorg XL) aansluiten via audio kabels naar je mixer en dan audio interface.. of direct naar je audio interface.. Heb je geen audio interface.. kan het zelfs via de line in.... en opnemen maar!

Opnemen moet wel BUITEN reason gebeuren, aangezien Reason zelf geen audio-in kent. Dus met bijv. Soundforge of iets gratis wat erop lijkt. Daarna kan je de opgelagen wav-bestandjes idd inladen in Reason. Met Record (ook van propellerheads) kan je wel audio opnemen.

Ah kijk.. ik ken reason niet.. maar het verhaal klopt, alleen dan ff in een ander programma en dan in reason laden.. ;)

Ehh.. zal de taalbarriere zijn.. maar wat bedoel je precies?

Wat er opgenomen word als je de record knop indrukt? En welke recordknop bedoel je dan?

Spaar even door en ga voor een R3. Heb je meer aan, betere toetsen, betere afwerking.

Ik heb de R3.. en die is erg fijn..

Hij mag tegen een goede prijs zelfs verkocht worden vanwege ruimtegebrek.. maar hij hoeft niet weg!

Als je interesse hebt mag je altijd PM sturen..

Je kunt externe klankbronnen zoals gezegd opnemen buiten reason en dan daadwerkelijk afspelen in 1 van de samplers van reason,.. of one shots in de drumdoos,. en voor loops kun je er rex files van maken met recycle voor de rex player.

Erg leuk en leerzaam allemaal! :geslaagd:

En,. nee,..Reason heeft geen midi out dus je kunt er geen synths via midi mee aansturen. :mega:

Back