DIY Thomas Henry MPS (Mega Percussive Synthesizer)

volgens mij snap ik je formulering niet helemaal, maar laptop zit idd op dezelfde groep als m'n mixer

volgens mij snap ik je formulering niet helemaal, maar laptop zit idd op dezelfde groep als m'n mixer
Ik begrijp het zelf ook niet helemaal, maar probeer eens je laptop een "groundlift" te geven, even op een andere groep, of even de aarde niet doorverbinden met een ouderwetse verdeeldoos. Bij mij deed dat wonderen.

Edit: mijn gok lijkt correct. In dat schema is de ground verbonden aan een van de twee fase signalen van het stopcontact in plaats van aan de aarde van het stopcontact. Laptop introduceert allerlei spikes en viezigheden in het fasesignaal, en die hoor je dus. Andere mogelijkheid is dat door deze constructie de aarde verbonden wordt met een van de fasesignalen. Auch.

Ah ok, dan zal ik dat eens proberen.

Dus oplossing 1 is: laptop aarde liften

2. Een echte 220VAC naar 15VDC voeding?

[Mega Percussive Synthesizer (MPS) demo.....
jzs watklinktie ...
+1 :okdan:

Sowieso is Thomas Henry een electronica/synthgoeroe :halleluja

Vorige week heb ik een Thomas Henry Mankato VCF in elkaar gezet en er wachten nog 4 Thomas Henry X4046 VCO's en 6 waveshapers op me.....

+1 :okdan:

Sowieso is Thomas Henry een electronica/synthgoeroe :halleluja

Vorige week heb ik een Thomas Henry Mankato VCF in elkaar gezet en er wachten nog 4 Thomas Henry X4046 VCO's en 6 waveshapers op me.....
:okdan: klinkt ie lekker?

Volgens mij maakte ik een denkkronkel. Een adapter heeft natuurlijk geen aard connectie. :stupid
Laptop groundliften doe ik altijd. Dat scheelt bij mij een hoop lelijk gepiep.

:okdan: klinkt ie lekker?
nog geen panel voor gemaakt en/of getest.... (shame on me) :(

het panel-maak-hok is nog niet op orde bij tha Falafelboy....
die moet trouwens iets van 7 modules nog een panel geven :P

sorry voor t hijacken van t topic :biertje:

Dag allemaal, ik heb ook een MPS pcb'tje ontvangen.
Ik ben zeer onervaren met het DIY gebeuren maar wil toch doorzetten.
Dit is mijn 2de project (mijn 1ste was een DS8 clone van Synthrotek).

Nu vroeg ik mij gewoon af waar jullie alle onderdelen voor de MPS gekocht hebben?
Is dat gelukt van één bepaalde webshop die alles heeft?
Waar kopen jullie meestal jullie componenten?
Ook voor knobs, cases, enz...

Als alles goed gaat met dit project wil ik nog 1 of 2 MPS's maken en ze samen in een case steken. :P

Alsvast bedankt!

Back