JX sequence syncen

satanbeer

Ingeburgerd
Beste forumleden

Ik heb een vraagje voor de mensen die veel bezig zijn met syncen.
Thuis heb ik zo één van die ubercoole JX-3P's staan. De baslijnen
die gegenereerd worden door die bak, zijn om dul te worden.
Verder speel ik met een virtuele MS20 en de multifx/samplebank
KAOSSPAD 3
Mijn laptop en de KP3 lopen al lekker in sync via USB/MIDI, maar nu zou ik
daar graag de JX nog bij krijgen ook. Heeft er misschien iemand een idee hoe ik dit zou kunnen klaren?

Werken met een klokdeler?
Ik dacht dat de JX zijn triggerinput werkte met 5volt pulsen.

Alvast bedankt!!
satanbeer

Je bedoelt dus de sequencer syncen. Er loopt hier een draadje over syncen aan pc via de geluidskaart. Misschien dat dat je verder helpt.

Of je koopt voor nog geen 100 euro een TR-626, die heeft midi in en trigger outputs, dan maak je pas ubercoole sequences.

Maar eeuuh... de basslines via midi sequencen, (ipv de interne jx3p sequencer) dat is geen optie?

Dat klinkt inderdaad wel heel cool!!!
Mijn JX is aangepast met de MIDI-kit van Organix. Lukt dat hiermee?
Weet jij misschien waar ik daar iets meer over kan lezen?

Alvast enorm bedankt!!

Ik heb even opgezocht.

Het zou dus wel degelijk kunnen om de JX te laten sequencen via
MIDI noten die de PC uitstuurt! Ga het vanavond nog uitproberen :P

Ja maar de sequencer kan ook geklokt worden met MIDI. Dat is veel leuker naar mijn mening :luv:

Tegenwoordig zo veel mogelijk hardware sequencen. Manier van inspelen geeft hele andere melodieen, ritmes en accoorden dan iedere keer maar weer klik klik nootjes intekenen of met een klavier inspelen.

Met een puls syncen is grappig omdat je dan aparte variaties krijgt, maar met MIDI syncen is ook wel leuk, maar dan moet je zelf je pauzes er tussen programmeren.

Om het toch maar allemaal te weten :D
Hoe ga jij zo te werk??

Ik sync alleen maar... gebruik geen computer. De enige (step- en nonstep-) sequencers die ik heb zijn hardware.

Zoals bikkel zegt: de variaties die je krijgt tijdens het spelen al, vind ik voor mezelf veel creatiever en leuker werken als dmv naar een scherm staren.

Volgens mij kan de JX-3P standaard niet zijn sequencer aan midi syncen. Althans met die ik vroeger had niet. Op die ik nu heb, heb ik het nooit geprobeerd.

Gaat niet. De sequencer van de JX-3P kan niet met MIDI worden geklokt, ook niet met de upgrade.

Enige manier is om een eigen trigger te leveren op de "Trigger In" ingang. Er zijn wel converters in omloop die van MIDI naar Jack-Sync kunnen. (Kenton dacht ik). En anders kan het inderdaad met een oudere drumcomputer zoals bijv. de TR-626.

En anders kan het inderdaad met een oudere drumcomputer zoals bijv. de TR-626.

Dat vind ik ook het leukste. Lekker varieren met de steps terwijl de melodie hetzelfde blijft.

Jullie hebben gelijk, ik verwarde hem even met een andere bak uit de zelfde tijd die dat wel kan.

Six~Trak :luv:

Een 626 is wel een cool drumbakje vind ik persoonlijk. Al is het maar om even een congaloopje ergens onder te knallen.

Ik gebruikte vroeger de 626, nu gebruik ik de 707 maar het principe is hetzelfde. Gewoon rimshotjes proggen voor elke stap vooruit.

Het kan bv heel leuk zijn om een 4/4 drumloop te maken met 3 rimshots per maat en een sequence van 5 noten te programmeren (ik zeg maar iets). Dan heb je lekker gecontroleerde, muzikaal klinkende semi-random uit je JX.

Het kan bv heel leuk zijn om een 4/4 drumloop te maken met 3 rimshots per maat en een sequence van 5 noten te programmeren (ik zeg maar iets). Dan heb je lekker gecontroleerde, muzikaal klinkende semi-random uit je JX.

Heerlijk ja, nog een LFO sausje erover en het is helemaal smullen.

Back