JohnnyBusca
rocket scientist
Mooi, dan is dat weer duidelijk... Back to FM!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
En ringmoduleren? Dat is niet hetzelfde!![]()

Okee...Origineel geplaatst door fuse
[boesca taal]
Wat is een operator?
Een rij in een cabinet met een aantal standaard elementen zoals VCO, LFO, ADSR, Frequency devider, Phase shifter.
Een modulator is ongeveer dezelfde setup qua rij, maar dan wordt de frequency van de VCO aangestuurd door een output van een voorgaande operator/modulator. En dan moet die VCO een FM ingang hebben.
Pak dan 6 van die cabinets en rout ze zoals je wilt (je kunt bijv de output van een in serie staande modulator weer terugvoeren (feedback) naar de operator, dan is het wel slim om er nog een VCA tussen te zetten.
Elk van die rijen kan dus ook via de CV getriggerd worden door een keyboard. En ze worden dan uiteindelijk gemixed naar een output waarna je er een aparte ADSR,VCF,LFO nog op kan loslaten. (dat wordt dus cabinet 7)
Maw Nondeju, dan moet ik nog even doorsparen voor al die extra modules!
[/boesca taal]
Klinkt dit logisch als in te begrijpen?

Ik denk, dus spreek...Origineel geplaatst door 6 trak
attention earth to johnny... met deze techno-talk bezoeken alleen nerds deze thread nog maar...![]()

Origineel geplaatst door 6 trak
attention earth to johnny... met deze techno-talk bezoeken alleen nerds deze thread nog maar...![]()
Ik stel voor dat we zaterdagmiddag 12 april een FM modular sessie gaan houden. Fuse, kom je ook? Als iemand dan ook een FM synth mee kan nemen, dan kunnen we na denken...Origineel geplaatst door fuse
Wil je nu zeggen dat je een nerd bent?![]()
Lijkt me ook reteinsteressant om met een modular FM synthese dingen te onderzoeken hoor. Enne, daar ging het draadje oa toch ook over?

2 4 6 3 6
| | | | |
1 3 5 2 5
| |
1 4
2 3
| |
1