Tyros tries it all!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ook leuk:

Roland_R70.jpg

Nee ik moet echt sampling mogelijkheid hebben!
Als ik de Juno-60 weer heb, en ik maak een 80`s dingetje dan wil ik daar wel Linndrum bij hebben of Tr-707 en die wil ik wel realtime in kunnen spelen, met pads!.

Over 80`s gesproken:

Electribe
Is nog niet eens in mij opgekomen:D

Laatst gewijzigd:
Het begin liet me even denken aan de macarena, maar daarna werd het al een stuk beter.
Beter:?:?:?:? :stupid:stupid:stupid Gheheheh!!,.. die is echt goed! :dubbel::dubbel::dubbel:

De Macarena werd een wereldwijde zomerhit en kwam in vele landen op de eerste plaats van de hitlijsten. De single stond 14 weken op nummer 1 op de Amerikaanse Billboard Hot 100-lijst en werd op zo'n beetje elk evenement gedraaid. Het nummer brak een record door 60 weken in de Hot 100-lijst te blijven staan.

Zo blijkt maar weer dat "beter" een relatief begrip is!!!

En Bradney,.. je hebt toch een pc? waarom daar niet een controller met pads aan hangen?

Beter:?:?:?:? :stupid:stupid:stupid Gheheheh!!,.. die is echt goed! :dubbel::dubbel::dubbel:

De Macarena werd een wereldwijde zomerhit en kwam in vele landen op de eerste plaats van de hitlijsten. De single stond 14 weken op nummer 1 op de Amerikaanse Billboard Hot 100-lijst en werd op zo'n beetje elk evenement gedraaid. Het nummer brak een record door 60 weken in de Hot 100-lijst te blijven staan.

Zo blijkt maar weer dat "beter" een relatief begrip is!!!

En Bradney,.. je hebt toch een pc? waarom daar niet een controller met pads aan hangen?

Kan ook, maar ik wil graag audio opnemen he, weet niet hoe ik dat dan voor elkaar moet krijgen, word dan flink lussen!

Of het moet met USB audio werken!

Kan ook, maar ik wil graag audio opnemen he, weet niet hoe ik dat dan voor elkaar moet krijgen, word dan flink lussen!

Pff,.. :stupid jij bent echt overbeterlijk,.
Ik leg t nog 1x uit!

Je neemt een daw(stukje muziekmaaksoftware:P),.. zoals cockos reaper,. want da kost niks in eerste instantie

Daarin kun je audio tracks aan maken om audio op te nemen,..
En midi tracks om midi op te nemen,..
dat kun je dan op een prachtige mixer in datzelfde programma uitmixen!

Je hebt dus wel een audiokaart
(voor audiorecording)en een midi interface (jawel,.. voor de midi)nodig.
Met de opgenomen midi kun je dan je synths en andere hardware aansturen ,.. of ,.. let op,.. virtual instruments,.. zoals synths en drumbakken en samplers etc,..dat zijn 3rd party plugins die je binnen je pakket draait. Er zijn er een heleboel gratis te vinden en dat werkt echt heel goed.
Verdiep je er nou es in man,.. stop ff met je gepingel en steek je hoofd ff in die materie! Dan stopt de kritiek de week er op! En zijn je draadjes ineens ook een stuk korter.
Dat scheelt de mods gelijk ook weer een hoop geklooi en da's fijn,. want dat zijn ook mensen,.. las ik ergens! (En ik maar denken dat r ergens in t pentagon een AI-pc stond die ons forum liep te censureren;))

MPC's hebben hun langste tijd gehad met de (op)komst van de Microsampler. Kan hetzelfde als de MPC's maar dan veel meer: 36 samples in een keer te gebruiken, chromatisch bespelen, KP3-effecten enz.
Zelf heb ik daarbij ook een EMX (waanzinnig mooi ook) en kan ik eventueel de uitkomst samplen met de Microsampler enzo. Bij Kick zijn ze wel erg duur trouwens. Wel een erg complex apparaatje waar je een paar dagen in moet steken om hem te doorgronden.

MPC's hebben hun langste tijd gehad met de (op)komst van de Microsampler

Ik neem aan dat je het over de Korg Microsampler hebt? Kun je mij uitleggen waarom dat zo'n bijzonder apparaat is? Persoonlijk vind ik het ding er niet uit zien. Heeft hij een veel te klein display om te editten en is hij maar 14 noten polyfoon. Bovendien is hij veel te duur geprijsd. Voor een fractie van de prijs van een microsampler koop je een akai S5000/6000 of Z4/Z8. Dan heb je toch heel wat meer in huis lijkt me. Die microsampler is volgens mij ook niet echt bedoeld voor drums. Natuurlijk kun je er drums mee samplen, maar hij heeft geen pads. De ESX of MPC hebben duidelijk een bepaalde functie als groovebox en daarmee een bepaalde dolgroep. Ik heb zelf ook een ESX1 en hij bevalt me erg goed. Bij de microsampler ontgaat de doelgroep me echter volledig. Hij komt bij mij niet over als groovebox en bijna elka sampler die veel en veel goedkoper is kan hetzelfde. Bovendien is de hele samplermarkt ingestort en kun je dit soort dingen veel handiger op je pc of mac doen.

MPC's hebben hun langste tijd gehad met de (op)komst van de Microsampler. Kan hetzelfde als de MPC's maar dan veel meer: 36 samples in een keer te gebruiken, chromatisch bespelen, KP3-effecten enz.
Zelf heb ik daarbij ook een EMX (waanzinnig mooi ook) en kan ik eventueel de uitkomst samplen met de Microsampler enzo. Bij Kick zijn ze wel erg duur trouwens. Wel een erg complex apparaatje waar je een paar dagen in moet steken om hem te doorgronden.

Totaal ander stuk gear!

attachment.php

je neemt de MIDI eerst op, die kan je bewerken... de audio kan je, als de midi helemaal perfect is, opnemen...
de SYNTH moet je dan wel even op LOCAL OFF zetten anders hoor je naast de geluiden die je speelt op de
toetsen ook nog de geluiden die weer terugkomen van de PC de SYNTH in...

Attachments

• _______bradleyopnemen.gif
    _______bradleyopnemen.gif
    8,8 KB · Bekeken: 118
Laatst gewijzigd:
Ik had vandaag een leuke improvisatie opgenomen...
Kom ik er net achter, dat ik......
De kabel van de Externe HD(voeding) vergeten ben op mijn werk.

Kaas,. gehaktballen,.. Allemaal verzadigde dierlijke vetten en eiwitten,... Erg hollands,.. Niet te vreten,..en,. heeeel ongezond!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back