MKS-80 editor Sneak Preview

synthdood

Stamgast
Helaas is er niet zo veel beschikbaar aan editors voor de MKS-80 en wat er bestaat is al stokoud, niet meer te vinden of kost geld.

Ik heb daarom besloten om zelf een editor te gaan maken en dat begint al een aardig projectje te worden. Alles is nog in een pril stadium en er is nog een hoop werk te doen, maar wat er is werkt wel. Als je op de MKS een patch selecteert dan zie je op het scherm direct alle schuifjes en knopjes in de goede stand springen. Alle parameters zijn ook via midi-cc aan te sturen en kunnen ook cc terugsturen naar een controller (op een BCR2000 zie je dan bijvoorbeeldook direct de led-ringen van alle knopjes in de goede stand springen). Erg gaaf moet ik zeggen. Zo gaaf dat ik dit wellicht ook voor m'n MKS-70 en de MKS-50 ga maken.

Hierbij een screenshot van de beta versie van de editor:

mks80Editor screenshot.jpg

Mocht er interesse zijn dan overweeg ik om de editor binnenkort beschikbaar te maken voor mede-forummers.

Ik zal proberen om er komend weekeinde nog een paar uurtjes in te steken en dan heb ik volgende week misschien een beta versie voor jullie.

Als je nou gelijk ff een goeie emulatie van een MKS80 er aan hangt, dan heb je die ook niet meer nodig ;)

ok ok heiligschennis, i know..

Nog een vraag: word het standalone of een vsti? Het laatste zou geweldig zijn, vooral als je dan ook nog een midi learn functie hebt :)

Nee, ik weet het niet zeker, maar de draaiknoppen, schuiven en het lettertype zien er synthedit-achtig uit. Het is op zich ook niet relevant, anders dan dat het dan dus niet op OS X draait.

Niet dat ik dit project wil afkraken (integendeel! Proficiat, het ziet er goed uit en werkt zo te lezen erg handig) maar ik vroeg me af of er veel mensen zijn die een MKS80 zonder de MPG80 hebben? Het leek me dat die meestal samen aangeboden worden?

Voor degenen die een MKS80 zonder de MPG hebben is dit natuurlijk heel erg welkom.

Niet dat ik dit project wil afkraken (integendeel! Proficiat, het ziet er goed uit en werkt zo te lezen erg handig) maar ik vroeg me af of er veel mensen zijn die een MKS80 zonder de MPG80 hebben? Het leek me dat die meestal samen aangeboden worden?

Voor degenen die een MKS80 zonder de MPG hebben is dit natuurlijk heel erg welkom.

Nou het zou me verbazen als meer dan de helft de PG erbij heeft. Ik denk dat je veel mensen een plezier gaat doen met die editor.

Nee, ik weet het niet zeker, maar de draaiknoppen, schuiven en het lettertype zien er synthedit-achtig uit.
je kan alles in synthedit grafisch zo veranderen dat niets je meer doet herinneren aan de standaard look...
Ik denk dat je veel mensen een plezier gaat doen met die editor.
knoppen controller erbij en klaar, geen PG nodig...

Om te beginnen... wauw wat een hoop reacties, dat had ik niet verwacht, wel leuk!

Ik heb 'm niet in synthedit gemaakt. Het is een native windows applicatie geschreven in Delphi (Borland object pascal). Ook in gewone applicaties is nog best wat mogelijk qua eye candy hoor.

Uiteraard krijgt elke knop ook een learn functie.

In principe kan hij helemaal stand-alone worden gebuikt. Er zijn aparte midi-inputs te configureren voor een control-unit (CC messages) en een keyboard zodat je ook lekker aan echte knopjes kan draaien terwijl je op een keyboard hamert :-) Je kan trouwens ook beide tones tegelijk editen, dat is fijn in Dual mode waarbij dezelfde tone wordt gebruikt.

Ik ben van plan om het zo te maken dat je eenvoudig te kiezen cc-presets kan maken waar je snel tussen kan switchen. Dat is vooral handig als je een controller hebt met minder knoppen dan de MPG80. Ik zal er sowieso templates bijleveren voor de spullen die ik zelf in huis heb (Behringer BRC2000 en M-audio Oxygen-8 ). In de eerste beta zullen de CC codes waarschijnlijk nog hardcoded zijn, maar ook dat is al heel bruikbaar. Zo werken de meeste controls bij mij al met de default fabrieks preset P-1 van de BCR2000.

Ik had beloofd dit weekend er aan te werken maar gezien het mooie weer wordt het mischien een paar dagen later. Ik heb geen zin om bij 25 graden een hele dag te gaan zitten programmeren.

Hoe zit het trouwens met je project? Ik vroeg me af of er al een versie is die getest kan worden?

Back