Prophet 600 vs Polysix

liquidthrust

Onverbloemd
Dit is een moeilijke, welke verkiezen jullie? :geslaagd:

pros and cons

Prophet 600, is veel uitgebreider. De Polysix klinkt subliem, 1 van de best klinkende analoge poly-synths. Is alleen vrij beperkt, dus als enigste synth niet geschikt.

Polysix heb ik ook gehad, IDD erg beperkt, leuk voor silky strings maar dan houdt het wel op...

Prophet 600,

idd 2vco en meer mogelihjkheden.

Dit is een moeilijke, welke verkiezen jullie? :geslaagd:
een vrij makkelijke eigenlijk... Pro-600 uiteraard:

- 2 oscs (incl. Sync)
- 2 envelopes (VCF & VCA)
- MIDI (parameters zijn middels CC's te veranderen)
- 99 Presets
- Sequencer

Laatst gewijzigd:
een vrij makkelijke eigenlijk... Pro-600 uiteraard:

- 2 oscs (incl. Sync)
- 2 envelopes (VCF & VCA)
- MIDI (parameters zijn middel CC's te veranderen)
- 99 Presets
- Sequencer

nja de polysix heeft ook zn eigen uniek geluid, ik stel deze vraag eerder naar welke jullie mooier vinden klinken. Ik heb enkel nog maar donkere horror soundtrack geluiden en trompetten uit de prophet 600 gehoord. Zou leuk zijn als iemand wat demo'tjes van de 600 zou posten. Met wat meer harmonische 'opgeleukte' klanken.

synthese gewijs is de Pro-600 natuurlijk het meest interessant maar de P-Six heeft dan weer Chorus etc aan boord maar da's ook geen synthese maar FX...
het tunen van de 6 oscs (pro-600) duurt wel een 'eeuwigheid' trouwens, een druk op de tune knop en je kunt een paar seconden
niets meer doen, da's bijv. bij een jupiter-6 gewoon instant...

Laatst gewijzigd:
De polysix gebruik en aanzie ik als "scheurbak", rauwe pulserende diepe sounds.

De prohet kan minstens hetzelfde, maar wat mij betreft met een meer overweldigende dynamiek + kan de warme softsounds leveren die ik niet echt uit mijn polysix kan halen.

Prijsverschil is een 300 euro meer voor de prophet, dus daar zou ik het niet voor laten.

... ik weet niet of je het filmpje hieronder al bekeken had,... maar de trompetten zijn ver zoek,.. je reinste vette sounds waar je kippevel van krijgt.

Neig ook naar de P600, maar die trage envelopes zijn wel erg jammer. Zeker als je snelle staccato noten (basslijntje) hebt, hoor je hem gewoon een beetje na de beat lopen.
tsja of het door de envelopes komt, ik weet wel dat de eerste midi synths vrij sloppy waren met strakke midi...

Heb net even meegedaan voor een defecte p600 op e-bay, dik verloren
Tot mijn verbazing toch 727,98 EUR voor eentje die niet werkt
De p600 begint toch stilaan ook een duur beesje te worden lijkt me ? ;{

alle synths ouder dan 20 jaar worden te duur

Heb net even meegedaan voor een defecte p600 op e-bay, dik verloren
Tot mijn verbazing toch 727,98 EUR voor eentje die niet werkt
De p600 begint toch stilaan ook een duur beesje te worden lijkt me ? ;{

728 euro voor een defecte ???
... wat is dan zo de gemiddelde prijs voor een goeie ?

De polysix gebruik en aanzie ik als "scheurbak", rauwe pulserende diepe sounds.

De prohet kan minstens hetzelfde, maar wat mij betreft met een meer overweldigende dynamiek + kan de warme softsounds leveren die ik niet echt uit mijn polysix kan halen.

Dat er uit de Polysix wat minder warme softsounds komen van nature, heeft vooral te maken met het gebrek aan een stereo chorus., vind ik. De lijnuitgang is mono, en dat maakt het al snel killer.. Echter, als ik er gewoon een goede externe chorus overheen gooi dan is de Polysix gelijk goed bruikbaar voor mooie, zwoele pads, het breidt het klankenpalet uit met warm, en dan dus breed klinkende sounds. (Ik maak wel eens snippets met slechts een Polysix als synth, met scheurende én warme,brede geluiden)

De P600 kan ook mooi klinken, al vind ik daarbij het horen van de stepping van de controls erg jammer.. De Polysix stuur je traploos aan..

Back