synths buitenland, huren etc

koekiechris

Nieuwkomer
ik zit met een probleempje.
in mn band gebruik nu al een tijd mn synth, veel shows en interesse vanuit het buitenland.
dat is totaal geen probleem, alleen alle apparatuur mee wel.
dus we zijn nu aan het kijken voor slimme oplossingen zodat we het minst mee hoeven in het vliegtuig.

ik ben op zoek naar een synthesizer die:

in het buitenland goed te huur is en waarmee je op een elektronisch kaartje je pre-sets mee kan nemen.

of een kleine synth waar je een midi keyboard op kan aansluiten.
dus dat ik altijd mn eigen synth kastje mee heb en daar een midi key-board laat huren.

mijn voorkeuren zijn,

polyphone, min 2 osc, liefst in de richting van een roland jx 3p.

wie heeft de gouden tip voor mij!

een module weegt aardig wat en is niet echt handig te editen zonder pc. kortom, neem je laptop mee en een simpele midi interface.

vrijwel elke controller kan een midi channel switchen. dit was de goude tip.

ai, ik heb mezelf altijd een ding voorgenomen.
zonder laptop, ik ben erg slecht met software en ik vertrouw het nooit.
ik heb iets nodig waar je ook mee zou kunnen smijten, zodat het gewoon super save is.

Laptop is inderdaad het meest compacte. Ik speel zelf met eem mix van hard-als software live, meestal een Nord en een laptop. Is allemaal compact genoeg om mee te nemen op het vliegtuig.

Als je iets zoekt in de richting van een JX-3P, dan heb je veel keuze als ik de VA's ook meereken. Bv Acces Virus Ti, dat is een top synth met hele goede sounds en build-in effecten. Je kunt dan alles goed voorbereiden en alles klinkt live dan hetzelfde als thuis. De Access Polar heeft dezelfde soundengine als de Ti en is met 37 toetsen super compact. Handig als je toch die top sound wil hebben maar veel moet reizen. Of een Access Snow met eem mini controller, dan ben je ook heel flexibel. Of als het goedkoper moet, een Waldorf Blofeld module en een controller.

wat ik het meeste heb gezien bij livebands is inderdaad een laptop en daar dan een midi toetsenbord aan hangen. die dingen kan je overal kopen mocht ie kapot gaan. hoeveel toetsen heb je nodig?

Back