Adapter 7,5v AC 5w voor lexicon MRC

welja ik ga denk ik een engelse 9VAC 1.3A voeding ombouwen naar europese stekker, heb er hier 2 liggen.

is het eventueel aan te raden een heatsink te bevestigen ergens in de MRC?

Ik weet niet wat die lexicon aan stroom vraagt,

5 watt volgens sticker op achterzijde

universele 9VDC van 1000mA blijkt dan weer wel te werken

met een multimeter U117 doorgemeten en het "unregulated +5 Volt"-gedeelte is minder dan door door lexicon aangegeven tolerantie (zij zeggen 8.2-10.2VDC), ik meet 7.85 VDC

ik neem dan aan dat het niet kwaad kan (alle hardware tests slagen en lijkt normaal te werken

Maar je hebt niet ergens zo'n cheapo universeel omschakelbare adapter in huis?

Maar je hebt niet ergens zo'n cheapo universeel omschakelbare adapter in huis?

is daarover dat ik het heb... 7.5V stand deed het niet, 9V stand wel. (DC)

trouwens over het AC/DC verhaal, heb me even geïnformeerd en in dit geval maakt het idd niet uit.
dingen met een audio pad daarentegen hebben vaak bipolaire voeding nodig dus dan kan je geen DC adapter gebruiken.

Maw: mijn universele adapter blijft eraan hangen.. :okdan:

met 7,5 Vac maak je iets minder dan 7,5*1,4=10,5 V gelijkspanning. Zeg 10 volt na afvlakken. Dit moet je er dan ook dc op aanbieden. Dus 7,5 volt dc gaat zeker niet werken. 9 volt dc zou zomaar meer succes kunnen hebben. En 12 volt dc moet zeker werken. Maar dan krijg je hetzelfde verhaal als met 9 Vac.

9 v DC working here... Kan dus geen problemen opleveren of op de langere termijn wel?

Kan geen enkele problemen opleveren. Ook niet op langere termijn. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat er voor opampjes in het ding een + en - spanning nodig is. Maar als dat zo is hoor je het wel. Als alles dus goed werkt en klinkt is er geen enkel probleem gerelateerd hieraan te verwachten, ook niet in de toekomst.

Ik ben niet zo in de electronica, maar is het nou schadelijk of niet, het werkt in ieder geval voor nu hehe, maar moet ik er rekening mee houden dat er in de toekomst een keer iets doorbrand ofzow?

Mooi, dan heb ik m werkend, nu nog helemaal instellen... Is wel een apparaat waar je de handleiding bij nodig hebt hehe...

Hmm, dode topics nieuw leven inblazen :)

Heeft iemand ervaring met het fixen van de backlight van de MRC? Ik heb er eentje op de kop getikt, maar met defecte backligh dus. Na open maken zag ik dat de EL backlight draadjes niet aangesloten waren. Waar zit de inverter voor de backlight van de MRC op het board? Service manual zou hier ook uitkomst in kunnen bieden :)

Hmm, dode topics nieuw leven inblazen :)

Heeft iemand ervaring met het fixen van de backlight van de MRC? Ik heb er eentje op de kop getikt, maar met defecte backligh dus. Na open maken zag ik dat de EL backlight draadjes niet aangesloten waren. Waar zit de inverter voor de backlight van de MRC op het board? Service manual zou hier ook uitkomst in kunnen bieden :)

Jazeker, gooi die backlight eruit en hang er een led scherm in van ebay china.. kost 6 euro incl verzenden ofzo.
als je even geduld hebt: ik heb fotos genomen toen ik het gedaan heb bij die van mij, en zal ze online zetten :okdan:

Jazeker, gooi die backlight eruit en hang er een led scherm in van ebay china.. kost 6 euro incl verzenden ofzo.
als je even geduld hebt: ik heb fotos genomen toen ik het gedaan heb bij die van mij, en zal ze online zetten :okdan:

Check. Klinkt als de perfecte oplossing! Ik heb net al even gekeken naar een replacement LED backlight, maar ik weet eigenlijk niet precies waar ik naar moet zoeken. Wordt m'n eerste backlight replacement :) Ik ben benieuwd naar de foto's en eventuele tips & tricks.

Check. Klinkt als de perfecte oplossing! Ik heb net al even gekeken naar een replacement LED backlight, maar ik weet eigenlijk niet precies waar ik naar moet zoeken. Wordt m'n eerste backlight replacement :) Ik ben benieuwd naar de foto's en eventuele tips & tricks.
solderen is wel vereist in elk geval, maar is echt simpel 2 draadjes aansluiten en inverter lossolderen

even fotos online gezet met wat uitleg
http://rv0.be/other/lexicon-mrc-display

zoektermen ebay: "2x24 character display" zouden je al op weg moeten helpen
wereldwijd aanvinken en "free shipping" 8)

zoektermen ebay: "2x24 character display" zouden je al op weg moeten helpen
wereldwijd aanvinken en "free shipping" 8)[/QUOTE]

Thanx voor de goede uitleg op je website! Ik heb net uitgebreid gezocht naar een goede vervang display, maar heb eigenlijk niets fatsoenlijks kunne vinden op ebay! Wel een optie op Farnell.

Heb je misschien nog het linkje van de display op ebay?
Kan je even kijken of onderstaande display ok is om in te monteren? Qua afmetingen zou het net moeten passen zou ik zeggen, maar misschien zie jij iets dat ik over het hoofd zie:

http://nl.farnell.com/midas/mc22405a6w-bnmlw/lcd-2x24-neg-stn-white-led-b-l/dp/2063164

Thanx!

Probeer eens

"24x2 lcd"
"wereldwijd"
"gratis verzending"

Ik tel er 5 onder de 10 euros ;)

qua afmetingen: zijn standaardmaten over het algemeen, zal normaal wel passen.

Farnell is met minimum order bedrag.

7.5 VDC 1000 mA stabilizer -> power test failed, gevolgd door "POWERFAIL" op scherm

Ja natuurlijk, dat is te weinig :geslaagd:

Je verliest eerst 1.4v over je diodebrug, dan hou je te weinig over voor je 7805. Die moet namelijk een voltje of 2 meer hebben aan de ingang anders dropped ie out.

9v dc zal geen problem zijn

@Rvooh: Je hebt helemaal gelijk! Ik heb echt met m'n neus gezocht vanmorgen. Ben serieus een half uur aan het zoeken geweest om alleen maar 2x16 of 2x20's voor een fatsoenlijke prijs te vinden. Ik snap er niets van :D maar des te beter! Ik heb er gelijk eentje op de kop getikt voor <7 euro.

Ondertussen heb ik net ook m'n studio doorgelopen met een heel nieuwe blik in m'n ogen. "Kan er backlight in?" is in één keer een hele boeiende vraag geworden :) Vooral voor m'n mc-202, casio cz230s en r-8 drumcomputer zou het een uitkomst zijn. De r-8 lijkt erg pittig met EL folie enzo. De casio moet gewoon ergens een ledje krijgen. Maar de MC-202???? Is dat een optie?

En om nog even in te haken op het adapter probleem. Mijn MRC kwam zonder adapter. Na een half uurtje grabbelen bij t goed kwam ik met drie ac adapters thuis. De 9.3VAC met 400mA werkt prima voor de MRC. De LPX-1 en 5 vinden het echter net te weinig power.

Back