opname/mic probleem

beestachtig

ja ja ja ja
Hllo, ik heb een probleem met mijn geluids kaart(ik heb een terratec dmx fire 24/96), ik heb mijn microfoon aangesloten op de gewone ingang van de geluidskaart(die voorbox dus).. maar als ik opneem hoor ik telkens van dat gekraak. Ik heb dit ook als ik gewoon vanaf me harde schijf iets opneem(dus als ik iets afspeel in winamp en neem het op met cool edit), dan hoor ik dat gekraak nog steeds..

Ik heb me laten vertellen dat dit mischien kan komen omdat die terratec kaart in conflict is met de standaard geluidskaart op mijn moederbord.. maar ik heb geen idee hoe ik dit verhelp..

ps. het rare is dat ik eerst helemaal geen last had van dat gekraak tijdens mijn opnames :S

bij voorbaat dank.

Origineel geplaatst door beestachtig
hmmm ja dat dacht ik dus al.. maar hoe doe ik dat in mijn bios?

In de BIOS raak je meestal door een bepaalde toets(encombinatie) in te drukken; bv F10 of DEL. Bij het opstarten van je computer kan je dit vaak op het scherm lezen welke toets(en) je moet indrukken om in de BIOS of SETUP te raken.

In de handleiding van je moederbord vind je dit normaal ook terug of op de website van de fabrikant van je toestel (bij bv IBM, HP, DELL,...)

Re: opname/mic probleem

Origineel geplaatst door beestachtig
ps. het rare is dat ik eerst helemaal geen last had van dat gekraak tijdens mijn opnames :S

Misschien heb je onlangs een of meerdere instellingen van je geluidskaart gewijzigd? Misschien heb je de GAIN zachter gezet en moet je die terug wat 'harder' zetten.

ik heb in me bios die onboard troep uitgezet.. maar ik hoor het dus nog steeds.. ik snap er niks van .. dit is gewoon zwaar frustrerend

Mischien geheel overbodig, maar je bent niet toevallig een mic-in en een line-in met elkaar aan het verwisselen?

Heb je andere drivers geinstalleerd?
Is het schijnbaar random of vermoed je dat het een clipping probleem is?
Heb je een koelkast oid op dezelde groep die af en toe aanspringt?

Hoop dat dit helpt.

hmm ik weet wel dat in programma's als FM7 enzo dat je daar audio settings hebt die je groter of kleiner moet maken (was het delay? het is iig in miliseconden). Er staat bij dat je de waarde groter moet maken als je clicks hoort (net als jij dus :confused: ) dus ik denk dat je misschien een buffer ofzo groter moet maken... kanje denk ik doen in een of ander paneel in je sequence programma met audio ondersteuning of in je asio scherm als je asio gebruikt.

Da's je latency,en die geeft eigenlijk "bedenk-tijd" voor je computer.
Aangezien het hier om opnemen gaat denk ik niet dat dat een factor kan zijn.

kan je mij meer vertellen over dat clipping?

ik vind het echt heel raar overigens, ik koop een geluidskaart van 200 euro. en dan krijg ik dit soort problemen.. terwijl bij mijn vorige.. dat was gewoon een cheap sb live kaartje.. had ik dat helemaal niet met opnemen..

volgens mij suckt terratec gewoon ass

en nee ik verwissel mijn line in niet met mijn mic aangezien de mic een grote jackplug is en de line in 2 tulpen zijn :P

Probeer eens de drivers van je sound-card opnieuw te installeren nadat je in het bios je onboard-geluidssjipje uitgezet hebt.

suc6

heb ik al gedaan. ik heb ook al geprobeerd de soundkaart in een andere pci slot te drukken.. maar dat maakt dus helemaal geen verschil..

ik ben echt hopeloos! :(

Heb je al geprobeerd om alle levels (in en uit) op de helft te zetten?

@ mike, dat heb ik wel geprobeerd, ook zonder effect. En dan nog, waarom zou hij het dan wel doen als alle levels op de helft zijn, dat hoort helemaal niet zo. Die kaart moet het gewoon doen zoals hij hoort te doen vind ik.

Maar goed, ik ga vanmiddag de drivers van mijn moederbord updaten, kijken of dat enig effect heeft.

Back