RichardMusic
Ingeburgerd
Oké, zoals verwacht loop ik na een vrij vlotte installatie toch tegen een probleem aan. Ik verwacht(denk) dat het een latency probleem is.
Moet ik het probleem ergens anders zoeken dan hoor ik dat vast ook van jullie (het keyboard ofzo, al denk ik het niet?)..
Wanneer ik in Cubase Essential 5 iets record vanaf mijn Yamaha KX-49 USB keyboard, en ik heb bijvoorbeeld om te testen een aantal noten precies gelijk met de metronoom gespeeld, klinken ze wanneer ik terug luister echt zowat dik een halve tel náást de maat! Tijdens het inspelen sla ik ze echter precies gelijk met de metronoom aan, en hoor ik dat ook zo door de speakers.
Mijn geluidskaart is een externe, Lexicon Alpha, USB.
Met de bijgeleverde drivers, de Alpha ASIO is de latency:
input:10.884
output: 50.340
Ik heb ook gezien dat ik voor de Asio4All v2 driver kon kiezen in Cubase.
Dan zijn de waardes:
input: 17.342
output: 17.342
In de manual van de audiointerface staat dat ik de meegeleverde drivers moet gebruiken, maar die lijken mij nog het ergst? Tevens weet ik niet of het iets uitmaakt als ik de Asio4All zou gebruiken i.p.v. de meegeleverde?
Ook lees ik best veel over midi clocks of interne timestamps of zo in Cubase...?
Hoe dan ook, het spul zou het moeten aankunnen, en ik baal er eigenlijk best een beetje van dat ik echt geen idee heb wat ik hieraan doen kan.
Het is echt onmogelijk op deze manier iets goed op te nemen namelijk.
Ik hoop dan ook dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Alvast heel erg bedankt!
mvg
Richard.
Moet ik het probleem ergens anders zoeken dan hoor ik dat vast ook van jullie (het keyboard ofzo, al denk ik het niet?)..
Wanneer ik in Cubase Essential 5 iets record vanaf mijn Yamaha KX-49 USB keyboard, en ik heb bijvoorbeeld om te testen een aantal noten precies gelijk met de metronoom gespeeld, klinken ze wanneer ik terug luister echt zowat dik een halve tel náást de maat! Tijdens het inspelen sla ik ze echter precies gelijk met de metronoom aan, en hoor ik dat ook zo door de speakers.
Mijn geluidskaart is een externe, Lexicon Alpha, USB.
Met de bijgeleverde drivers, de Alpha ASIO is de latency:
input:10.884
output: 50.340
Ik heb ook gezien dat ik voor de Asio4All v2 driver kon kiezen in Cubase.
Dan zijn de waardes:
input: 17.342
output: 17.342
In de manual van de audiointerface staat dat ik de meegeleverde drivers moet gebruiken, maar die lijken mij nog het ergst? Tevens weet ik niet of het iets uitmaakt als ik de Asio4All zou gebruiken i.p.v. de meegeleverde?
Ook lees ik best veel over midi clocks of interne timestamps of zo in Cubase...?
Hoe dan ook, het spul zou het moeten aankunnen, en ik baal er eigenlijk best een beetje van dat ik echt geen idee heb wat ik hieraan doen kan.
Het is echt onmogelijk op deze manier iets goed op te nemen namelijk.
Ik hoop dan ook dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Alvast heel erg bedankt!
mvg
Richard.
Laatst gewijzigd:
)