Geen geluid

ptaurus

Ouwe rot
Hallo
Ik heb al tijden last van het volgende probleem en ik weet niet hoe het op te lossen. Ik verwacht geen pasklare oplossing, want het is een vreemd specifiek probleem, maar misschien kan ik zo weer nieuwe ideeen over een aanpak krijgen. Dus alles is welkom

Het komt steeds meer en meer voor (nu zelfs elke keer dat ik opstart) dat ik geen geluid meer heb. Dan heb 's-avonds gewoon de pc afgesloten en de de volgende ochtend na het opstarten is er geen geluid meer. Alle instellingen van kaart en windows nagekeken (maar zoveel is dat allemaal niet) en dat vele malen, maar niets dat het probleem kon verklaren of opheffen.

Een systeemherstel (gewoon via de VISTA opdracht) lost de zaak dan op. Natuurlijk vergelijk ik dan de instellingen met de instellingen van daarvor toen er geen geluid was, maar alles ziet er dan hetzelfde uit.

Het lijkt er dus op dat het probleem dieper in windows verscholen zit. Ik heb alleen geen idee. Buiten het feit dat ik van registerzaken weinig verstand heb.

Ik heb een EMU 0404 PCI card en werk zoals eerder gezegd met VISTA.

Wie heeft ideeen waar ik eens naar moet kijken?

Paul

Ouw vista..... okeej ik zeg daar ff niets over.

Je hebt blijkbaar geen image gemaakt.
Norton Ghost of True Image van Acronis zijn hier perfecte programma's voor.
Werkt echt niet moeilijk. Maar dat is om softwareproblemen te voorkomen.

Is het wel een softwareprobleem? Eerst was het af en toe zeg je....
Heb je al geprobeerd om je PCIkaart er uit te halen en er weer stevig in te steken? Slechte contacten willen ook nog wel eens vreemde storingen geven.
Laat je PC eerst eens een tijd aan staan zonder systeemherstel toe te passen. Komt het geluid dan vanzelf terug?

Ouw vista..... okeej ik zeg daar ff niets over.

Je hebt blijkbaar geen image gemaakt.
Norton Ghost of True Image van Acronis zijn hier perfecte programma's voor.
Werkt echt niet moeilijk. Maar dat is om softwareproblemen te voorkomen.

Is het wel een softwareprobleem? Eerst was het af en toe zeg je....
Heb je al geprobeerd om je PCIkaart er uit te halen en er weer stevig in te steken? Slechte contacten willen ook nog wel eens vreemde storingen geven.
Laat je PC eerst eens een tijd aan staan zonder systeemherstel toe te passen. Komt het geluid dan vanzelf terug?

Uiteraard heb ik een image.

Paul

Hey Vassie!

Paul; heb je de image al terug gezet dan?

Dat deed ik voorheen en dan was het probleem ook opgelost. Toen bleek dat systeemherstel de zaak ook al oplostte ben ik hier mee verder gegaan, want dat is toch wat minder rigoreus.

Ik denk dus dat het een software achtig iets is, want terugzetten van Images of systeemherstel lost het probleem tijdelijk op. Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat er iets los zit ofzo. Natuurlijk heb ik dit allemaal wel gecontroleerd.

Paul

Back