Varierende Hardstyle Snaredrum

lekker veel variatie, toppertje hoor!
ik vroeg me al af waar dit topic bleef :) hetzelfde voor het "Synths in de zon" topic, daar had ik een "Synths in de regen" topic bij verwacht :)

zelf ben ik meer van de monotone, niet variërende, statische snares in mijn hardstyle producties (oke ik geef toe: uitsluitend kutnummer producties in deze hoek) dus ik kan je niet verder helpen met je zoektocht helaas. misschien iets met distortion doen en die laten variëren tussen verschillende instellingen.

Tja, Hardstyle maken moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
Een TR-909 op klopboorstand met wat distortion, 140 bpm en een supersaw leadje met een vrolijk melodietje, veel meer is het niet.
Ik vind die van mij net zo boers, lijp en debiel klinken als alle andere hardstyle.

Dat mijn productie door de kenners alleen maar wordt afgekraakt zonder gegronde argumenten zegt mij alleen maar dat ik op de goede weg ben...

Ik laat me niet weerhouden en ga hem afmaken... binnnekort dus te horen in elke zuipschuur! :mega:

Zo, weer een stukje verder.
Op of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

En zijn er al anderen met varierende hardstyle snaredrums bezig?
Het gaat de nieuwe trend worden... let maar op! 8D

Attachments

• hardstylevarsnare.mp3
    677,9 KB · Bekeken: 105
Tja, Hardstyle maken moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
Een TR-909 op klopboorstand met wat distortion, 140 bpm en een supersaw leadje met een vrolijk melodietje, veel meer is het niet.
Ik vind die van mij net zo boers, lijp en debiel klinken als alle andere hardstyle.

Waarom altijd die vooroordelen over andere genre's?(Zeker over hardstyle)

Zo, weer een stukje verder.
Op of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

En zijn er al anderen met varierende hardstyle snaredrums bezig?
Het gaat de nieuwe trend worden... let maar op! 8D

G E W E L D I G :okdan: :halleluja :okdan:

:{:{:{

Waarom altijd die vooroordelen over andere genre's?(Zeker over hardstyle)

Ach over ieder genre muziek zijn wel voordelen, vertel mij eens wat je van bv repmuziek vindt. ;)

Ach over ieder genre muziek zijn wel voordelen, vertel mij eens wat je van bv repmuziek vindt. ;)

Ik hou van alle soorten muziek. Rock,Rap,House,Electro,D'n'b,Hardcore,Hardstyle,...Maakt niet uit.
Als het maar goed klinkt.;)

Ik zie nu pas dat ik voordelen schreef en niet vooroordelen. :D

Als het maar goed klinkt idd. :)

Niet lullig bedoeld... maar ik rol gewoon iedere keer van mijn stoel als ik die snippet hoor. :D
Hij klinkt echt komisch gewoon niet normaal. :D

Ik hou van alle soorten muziek. Rock,Rap,House,Electro,D'n'b,Hardcore,Hardstyle,...Maakt niet uit.
Als het maar goed klinkt.;)

zoals Paul Elstak ooit zo mooi zei bij bnn: 'ik hou van alle muziek. in elke muziekstroming heb je goede en slechte nummers, alleen hardcore heeft gewoon meer goede dan slechte nummers' :D

Mijn voorkeur gaat natuurlijk ook naar Hardcore & Hardstyle. ;)

Heerlijk topic weer!
Net zoiets als "hoe vang ik een vis" posten op een visforum, haha
Alle wegen leiden naar Rome, maar welke je neemt beinvloedt de reis.
Net zoals een varierende ( vul maar in ) maken, gewoon draaien aan die knoppen en proberen, op je bek gaan en blijven proberen.

Grappige topic dit :)

Vroeg of laat worden de hardere stijlen altijd onder vuur genomen, het is allemaal zo makkelijk, ja me neus! lol

Hardere stijlen bevatten vaak niet de meest geweldige compositie of arrangement, maar qua sounddesign is het het meest diepe en meest ingewikkelde, punt.

Neem alleen een kick als voorbeeld, van AL die topics hier en elders, zitten er slechts enkele bij die in de buurt komen, laat staan hoogwaardige produkties zijn.

weet niet of dat waar is... dubstep bijvoorbeeld is ook erg diep en zeer technisch met die subbassen.

maar wat is dan het criterium voor 'goede' hardstyle?

eerlijk gezegd vind ik het allemaal even debiel klinken maar misschien heb ik nog nooit goede hardstyle gehoord.

wat ik wel heel goed vind bijv. is deze plaat die alleen uit een 909 kick en wat effecten bestaat maar dat is dan geen hardstyle maar hardcore :D

Ik vind die van mij net zo boers, lijp en debiel klinken als alle andere hardstyle
Ik laat me niet weerhouden en ga hem afmaken... binnnekort dus te horen in elke zuipschuur! :mega:[/QUOTE]

Fantastish!!!HAHAHAHAHHA!! :dubbel::dubbel: wat een snip... Ik lach nog ff verder...

weet niet of dat waar is... dubstep bijvoorbeeld is ook erg diep en zeer technisch met die subbassen.

maar wat is dan het criterium voor 'goede' hardstyle?

eerlijk gezegd vind ik het allemaal even debiel klinken maar misschien heb ik nog nooit goede hardstyle gehoord.

wat ik wel heel goed vind bijv. is deze plaat die alleen uit een 909 kick en wat effecten bestaat maar dat is dan geen hardstyle maar hardcore :D

YouTube- Cold Rush 09 - Pilldriver - Pitch Hiker

Dubstep behoort ook tot de hardere stijlen,net als DnB ;)

Kijk het enige wat ik zeg is, dat er mensen zijn die niet van bv hardstyle / hardcore houden, een kick nemen met wat distortion en voila ze zijn klaar want het klinkt in hun oren net zo 'debiel'.

Ik zou zeggen pak een aantal hits desnoods, en probeer dat na te maken, succes, ik spreek je over een maand wel weer, met weinig resultaat :)

En ja, pitch hiker.. de eerste plaat met van die fx kicks erin, 1997-1997?

Ik kocht 'm gelijk destijds, velen vonden 't maar een rare plaat in het begin lol.

nog geen 10 jaar terug kon je alleen fatsoenlijke "harde muziek" maken als je een grote mixer had, dure compressor limiters, Roland tr-909 en weet ik wat voor studio apparatuur nog meer maar nu kan je iedereen het gewon op z'n pc... mits je de juiste truuks weet.

In plaats van iets af te kraken wat niet goed genoeg klinkt... geef eens een serieuze tip om beats beter te krijgen.

Nou neem een paar fusion releases van de afgelopen tijd en probeer zelf je conclusies te trekken tussen het stukje van jou en dit zou ik zeggen. ;)
Vbtje:

Back