MP3 mix software

dat!
Live mixen is iets anders dan compilaties maken. live draai ik ook veel (eens per maand ongeveer, vind ik best veel :) ) en ik kan best aardig beatmatchen. toch vind ik het leuk om met software mixen te maken. het is gewoon een heel andere manier van creatief met muziek omgaan dan zelf tracks bouwen die naar mijn mening niet beter of slechter is.
luister maar eens naar goede mix CD's. dat is echt een kunst op zich. Mijn grote voorbeelden zijn:
The Prodigy - Dirtchamber Sessions vol. 1
Fatboy Slim - On The Floor At The Boutique
Kruder & Dorfmeister - K & D Sessions
Krafty Kuts - Fresh Kuts DJ Mix Feb 2010 (dat zou live nooit lukken, bijna ieder moment hoor je 3 tracks tegelijk.)
Ben Liebrand - iedere willekeurige Grandmix

met draaien doe ik 95% live, maar even 10 minuten pauze zodat je de zooi op kan ruimen (overal lege cd hoesjes want je hebt niet altijd de tijd om de boel netjes te houden) is wel heel wenselijk. ook moet je vroeg of laat naar de WC zeker als je zoals ik de enige DJ die avond bent en van 10 tot half 7 staat te draaien en ondertussen een paar biertjes drinkt. iedere avond weer de lange versie van paradise by the dashboard light zodat je 8.45 hebt om naar de WC te gaan is ook zo wat :)

misschien ligt het aan mijn gebrek aan veel ervaring met ableton (heb bij wat demonstraties gezeten en bij een andere producer thuis) maar als ik realtime wil mixen zonder voorkennis zou ik eerder naar Traktor grijpen qua interface dan dat ik moet gaan uitzoeken hoe ableton livemixen werkt.

ableton_auto_filter_sidechain.jpg

traktor-dj-studio-25-lg.jpg

Ik heb zelf ableton live lite 7. zal er eens mee gaan stoeien om te vergelijken :okdan:

tja, ableton vs traktor : traktor is natuurlijk énkel gemaakt om te draaien dus het is wel 'duidelijker' voor mensen die gewoon zijn met een mixer te draaien.

Ableton is niet echt gemaakt om te draaien, maar je kan het er wel perfect voor gebruiken...een nadeel is wel dat je de FX etc die je op één kanaal zet, pas ziet als je dat kanaal ook selecteert. In Traktor blijf je ten allen tijde alles zien wat wel handig kan zijn als je niet met een externe mixer werkt (ikzelf gebruik bij deze programma's een externe mixer dus is voor mij minder belangrijk)

anyway, als je iets wil om mp3's te mixen en dat er wat uitziet zoals een hardware dj mix configuratie, zou ik eerder Traktor aanraden

live en/of traktor

demo downloaden en uitzoeken wat je het liefst gebruikt

Back