RS7000 of MPC500

die cd3000, die heeft geen input dus ik kan samples dus niet extern bewerken (fx) en opslaan zonder het eerst op cd te zetten toch?

Hoop dat die knoppen een beetje te doen zijn enja...ik haat veel teringmenuutjes en zo, is dat zo erg met die A*000?

Ik heb bij mijn a4000/5000 wel eens momenten dat de knoppen idd niet doen wat ik wil, maar gelukkig sporadisch.

Je moet vaak switchen tussen de menu's bij de Axk om alles naar wens in te stellen. Dit duurt ook ff voor je het onder de knie hebt.
Maar de resultaat mag er zijn. Een vette sampler met een VA op de koop toe.
Die extra output is aan te raden, met name omdat ie ook een digitale ingang heeft.
En minimaal 64+4 mb geheugen(simm, max 128mb).

Een RS7k is overzichtelijker, compacter, minder mogelijkheden (wel genoeg;) ), duurder t.o.v. een Axk+RM1x.

Een hd zou ik niet in een Axk zetten. Diskdrive vervangen door een zip en een externe scsi-hd aan hangen.
De sampler wordt aanzienlijk trager met laden als er een hd in zit (of aan hangt), dus vind ik het prettig om die los te kunnen koppelen. Op een 100mb zip kunnen genoeg samples op voor een liveset:D.

De liefde wint ruimschoots van de haat:luv:liefde relatie met de sampler.

Ik ben erg benieuwd waar je voor gaat.
Als je wilt mag je mijn A4000 wel even lenen, die staat hier door de aanschaf van de A5000 toch maar stof te happen.

oude akai samplers!!!! gaan voor onder de 100 euro weg via markplaats en zitten vaker wel dan niet vol met extra's... (denk dus 8 outs, extra geheugen, effecten etc...)
Laden is nooit zo heel snel maar met een zipdrive kom je een heel end...

Als je een s3200xl vind voor minder dan 150,- zou ik dat lekker doen...
De feel is even wennen maar als je hem eenmaal doorhebt voel je je helemaal het mannetje met je "echte" sampler!

Geen RS7000, geen MPC maar toch een S3000XL...Heb hem geruild voor mijn Electribe R want die gebruik ik eigenlijk niet echt. Nu krijg ik er een scsi CDrom speler bij maar volgens mij is dat ook niet echt een erg snelle en stille(?) manier van laden.
Ik heb er wel wat geld bijgekregen om een alternatief \ laadmedium' te kopen, maar wat is he t beste/snelste/stilste...?

- zipdrive
- PCI kaart
- USB adapter

iemand ervaring en kennis op dit gebied, die me er misschien wat over kan vertellen?

Back