RS7000 of MPC500

Kneelz

Reuzebonk
Ik heb een sampler nodig omdat ik met alleen drumcomputers niet uit de voeten kom. Nu heb ik een softsampler geprobeerd met een BCF2000 maar ik vind het maar niks omdat je nog de hele tijd achter de pc moet hangen en het mijn enige pc-dingetje is. Vandaar dat ik een hardwaresampler wil kopen. Omdat ik een RM1x heb leek een RS7000 me een goede mogelijkheid. Alleen vindt ik het wel erg jammer dat er “in de meeste gevallen” maar 2 outs beschikbaar zijn. Daarnaast vrees ik dat het inladen van samples nogal langzaam gaat. Vandaar dat ik ook naar de MPC’s heb gekeken. Ik dacht om misschien de MPC500 te gebruiken om aan te sturen met de RM1x.

De vraag is of dit een beetje logisch is of dat er misschien nog betere mogelijkheden zijn?

Ik heb een sampler nodig omdat ik met alleen drumcomputers niet uit de voeten kom. Nu heb ik een softsampler geprobeerd met een BCF2000 maar ik vind het maar niks omdat je nog de hele tijd achter de pc moet hangen en het mijn enige pc-dingetje is. Vandaar dat ik een hardwaresampler wil kopen. Omdat ik een RM1x heb leek een RS7000 me een goede mogelijkheid. Alleen vindt ik het wel erg jammer dat er “in de meeste gevallen” maar 2 outs beschikbaar zijn. Daarnaast vrees ik dat het inladen van samples nogal langzaam gaat. Vandaar dat ik ook naar de MPC’s heb gekeken. Ik dacht om misschien de MPC500 te gebruiken om aan te sturen met de RM1x.

De vraag is of dit een beetje logisch is of dat er misschien nog betere mogelijkheden zijn?

De mpc500 heeft maar 2 outs dusdat zal wel een probleem worden voor je gok ik. Ik zou kijken naar een 2de hands 1000 of 2000. Die zitten rond de nieuw prijs van een 500. Rs7000 weet ik niks van.

Roland SP dingen: SP-404, 555, 606 etc ? Die moeten samples nog geen eens laden maar lezen die direct van flash of smartmedia/compactflash kaart. Als sampler zijn ze denk ik ook wat meer hands-on (voor effecten bv) dan een MPC. Wel ook maar 2 outs.

die MPC1000 lijkt me eigenlijk wel wat na het vluchtig doornemen van de handleiding en wat gejoeptoep. Als 'hoofd'sequencer kan ik dan toch gewoon me rm1x gebruiken om het ding en andere zaakjes aan te sturen toch? ennuhh...is zo'n JJ OS een must trouwens?

Tja ik zie niet in waarom niet maar waarom zou je de sequencer van de mpc niet gebruiken? JJOS weet ik niet zoveel van maar veel mensen zweren erbij.

Trouwens als je erg step gerointeerd bent is de Korg ESX1 mischien ook een idee.

Nou inderdaad ja, dan kan ik ook de sequencer van die mpc gebruiken, beetje zonde om het niet te doen ook eigenlijk. Maar ik ben die rm1x nu eigenlijk gewend vandaar dat het me het meest handig lijkt die te blijven gebruiken. Daarnaast lees/zie ik dat de MPC niet veel mogelijkheden bied om live te editten...en dat vind ik wel leuk. De ESX is inderdaad ook een (goedkopere) mogelijkheid maar die lijkt me een beetje beperkt qua mogelijkheden zoals het choppen en leest alleen smartmedia. Wel meerdere outputs ook...hmmm misschien toch wel een goede kandidaat. Maar in dat geval kan ik hem denk ik wel beter via mijn RM1x aansturen want ik geloof niet dat die sequencer zo uitgebreid is. Maaruhh...nu ben ik dus weer terug bij af he...

Ja daar heb ik ook aan zitten denken want dat is eigenlijk het enige want ik nodig heb, maar zijn die dingen niet erg langzaam met inladen?
Ik voel er weinig voor om elke keer een wasje of iets anders te kunnen draaien tijdens het laden van samples...
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat er geen nieuwe worden gemaakt die gewoon via usb ofzo werken.
Maar misschien heb ik hier een verkeer idee over?

Korg heeft toch een nieuwe? Ik weet niet hoe die chopt, maar je kan hem prima aansturen met een RM1x.

Ik snap wel dat er weinig nieuwe samplers worden gemaakt. Meeste mensen werken met softsamplers.

als je de RM1x zo geweldig vind en gewoon bent om deze te programmeren, vind ik de RS7000 een iets logischere keuze dan een MPC (met bijhorende leercurve)

langs de andere kant kan je met je RM1X even goed je MPC aansturen :je zou een MPC500 kunnen kopen, kost bijna niks en je kan er een heleboel samples ingooien en met de RM1X aansturen want de sequencer van die MPC500 vond ik echt héél onhandig werken...heel die MPC500 trouwens.
Maar je kan ook een MPC syncen met midi clock en zn sequencer wél gebruiken (je RM1X en MPC lopen dan in sync gelijk, wie weet vind je van de betere MPC's de sequencer an een tijdje toch wel weer handiger dan je RM1x)

Je kan ook de MIDI out van je MPC aansluiten aan je RM1X om op die pads te kloppen en dit dan op te nemen in de RM1X, als je liever alles in de RM1X wil houden

Ik heb een RS7000 en MPC5000 en ik vind de sequence mogelijkheden van de RS7000 (of RM1x zo je wil) echt wel superieur. De pads van een MPC om ritmes in te kloppen, zijn wel super (maar zoals gezegd kan je die dus ook naar je RM1x sturen).
Het allerenige nadeel van de RS/RM1X is dat , als je bepaalde bewerkingen wil uitvoeren op een track (bvb lengte verdubbelen) , je de sequencer moet stilleggen...op een MPC kan in principe alles terwijl de sequence blijft lopen (al zijn er dingen waarbij de sequencer toch wel effe hapert)
Voor mij de grote 'downside' aan MPC is dat er niks xox-achtige step programming bestaat.

maar wat gemakkelijke en toch uitgebreide programmering betreft terwijl de bak blijft lopen, is de Machinedrum de ultieme drumbak (je moet zelfs je patterns niet 'saven', doet de machine automatisch voor jou). echt alles kan je aanpassen terwijl hij blijft lopen. Tweedehands gaan ze -afhankelijk van de versies (met of zonder sample optie) voor 600 a 900. Zelfs de 'oudste' versie zou voor jou al genoeg zijn. Check die bakken zeker eens uit, vrij duur maar het feit dat je ze nooit moet stoppen is voor mij onbetaalbaar...

Mooie uitleg zeg seiko, ik wil alleen 1 kantekening maken end at is dat je emt JJOS op een 1k wel xox programming hebt. :) Maar ja das dus wel een ander OS dan het Akai OS.

Mooie uitleg zeg seiko, ik wil alleen 1 kantekening maken end at is dat je emt JJOS op een 1k wel xox programming hebt. :) Maar ja das dus wel een ander OS dan het Akai OS.

ok sorry, ik heb de MPC5000 waarvoor geen JJ OS bestaat :-(

Tja ik heb een o.a. een 500 maar geen 2.5k of 1k dus ik snap wel hoe je je voelt :P

ik heb een 5000 , had gehoopt dat alles van JJ OS er in zou zitten

Ik kan wel lezen hoor ;) :P voor de 500 is er ook geen JJOS :)

Superuitleg Seiko!

Je kan ook de MIDI out van je MPC aansluiten aan je RM1X om op die pads te kloppen en dit dan op te nemen in de RM1X, als je liever alles in de RM1X wil houden

Dat is precies waar ik naar op zoek ben eigenlijk...intoetsen op de RM1x is nou niet zo geweldig want die pads...beetje mwah... Daarom leek een mpc me eigenlijk ook wel erg fijn. Denk dat ik gewoon voor de MPC500 ga gezien me budget (kan ik namelijk betalen zonder van mezelf te lenen zeg maar). Samples laden en bewerken enzo gaat natuulijk stuk makkelijker als op de rs7000 dus dat is wel een stuk gemakkelijker. Jammer dat hij maar 2 outs heeft (waarom in godsnaam eigenlijk?) maar daar valt wel mee te werken denk ik.

Machinedrum is veel te duur met de samplefunctie en extra synthesemogelijkheden die dan ook wel weer een must zijn... Ik heb hem ook nooit echt gehoord/bespeeld dus ik weet niet of het wat is voor me... Koop hem nog wel een keer erbij voor een paar tientjes over een jaar of 10...

ik heb laatst een mpc 2kxl gekocht enorm vette bak super interface heerlijk werken. het enige wat ik mis is idd de xox style sequence maar denk toch de mpc een blijvertje is. echt een aanrader ook samplenen gaat erg hendig

Superuitleg Seiko!

Dat is precies waar ik naar op zoek ben eigenlijk...intoetsen op de RM1x is nou niet zo geweldig want die pads...beetje mwah... Daarom leek een mpc me eigenlijk ook wel erg fijn. Denk dat ik gewoon voor de MPC500 ga gezien me budget (kan ik namelijk betalen zonder van mezelf te lenen zeg maar). Samples laden en bewerken enzo gaat natuulijk stuk makkelijker als op de rs7000 dus dat is wel een stuk gemakkelijker. Jammer dat hij maar 2 outs heeft (waarom in godsnaam eigenlijk?) maar daar valt wel mee te werken denk ik.

Machinedrum is veel te duur met de samplefunctie en extra synthesemogelijkheden die dan ook wel weer een must zijn... Ik heb hem ook nooit echt gehoord/bespeeld dus ik weet niet of het wat is voor me... Koop hem nog wel een keer erbij voor een paar tientjes over een jaar of 10...

* je weet dat, als je de RM1X en de MPC500 wil 'horen' je ook een mixer nodig zou hebben ?
* ik zou (uit eigen ervaring ;-) niet te snel op die MPC500 springen...de sequencer is écht niet handig en alles is er zo klein op dat het lastig is als je wat dieper te werk wil gaan
* ik zou effe werken en eerder voor een tweedehands MPC1000 gaan.
Ik weet niet of of die dat kan, maar met mijn MPC5000 kan ik de inputs door laten gaan naar de Master Output (maw je kan er iets aanhangen zonder dat je een mixer nodig hebt). Als je nog geen mixer hebt, moet je dat mee in je overweging nemen...(volgens mij kan MPC500 samplen via de inputs, maar kan je die inputs niet beluisteren, geen input thru)
* je kan ook je RM1X verkopen en RS7000 kopen mits mindere/evenveel opleg als voor een MPC500 en dan heb je alles in één box.

Back