RS7000 of MPC500

je kan ook je RM1X verkopen en RS7000 kopen mits mindere/evenveel opleg als voor een MPC500 en dan heb je alles in één box.

Dat lijkt me veruit de beste optie. Volgens wat ik hier eerder heb gelezen kan je de RS7000 beter vergelijken met een MPC1000 dan met een 500. En als je de MPC-pads wil koop je een MPD16 erbij (heeft midi-out). Dan kan je voor 400 euro klaar zijn.

RM1x icm de A4000/A5000 niets voor jou?
Stuk goedkoper dan de RS7000, met meer sampling mogelijkheden.
Erg vette combi :okdan:

ook een optie !
naar mogelijkheden toe (en prijs misschien zelfs) een veel betere optie dan MPC500
't zijn wel nogal grote bakken, een MPC500 neemt amper plaats in beslag...ik heb ooit een A4000 gehad en daar heb je toch wel wat plaats voor nodig !

ook dat vind ik het mooie aan de RS7000 oplossing : netjes alles in 1 bak die niet té groot is , geen kabels etc nodig, en je kan er nog vanalles MIDI aanhangen en de audio doorlussen via de inputs va de RS7000 zonder een mixer nodig te hebben.
't is lang de kern geweest van mn setup (tot ik een macbook gekocht die tenminste niet het lawaai maakte dat ik zo haatte aan mn pc, maar lekker stil is zoals mn hardware... daar ableton op en een Maschine als controller en ja, nu staat mn MPC5000 en RS7000 eigenlijk toch ni veel meer op...)

ai, er bestaan dus verschillende mogelijkheden....

ik vindt die A4000 A5000 ook wel wat hebben vooral ook omdat ik me RM1x wil houden als sequencer. Kan ik ook voor de RS7000 gaan maar ik denk dat RM1x + A5000 minstens net zoveel kan.

Mogelijkheden genoeg in ieder geval...

Zit momenteel dan vooral te denken aan de A4000/5000 of de RS7000 en qua MPC aan de 1000 maar die is behoorlijk duur voor wat hij biedt en waar ik hem voor wil gebruiken dus die valt eigenlijk ook af.

Erg bedankt voor de hulp in ieder geval tot zover, heel veel mogelijkheden zijn er eigenlijk niet maar een goede keuze is toch niet zo gemakkelijk te maken.

Ik ga de A4000/5000 eerst eens uitpluizen...

ziet er wel heel spannend uit inderdaad...

maarja,

vierde kwartaal 2010
verwachte prijs 1200 euro

wordt me iets te gek allemaal

ik ben er wel al uit denk ik (bedankt voor de hulp!!!), wordt een a4000/5000 en ik zal nog even naar die Emu's kijken... HD scsi moet wel lukken, 150 voor een A4000, is dat een redelijke prijs trouwns?

Inderdaad, anderzijds is een HD vinden voor enkele euros nu ook niet het werk; een scsi externe cd-lezer is ook handig erbij. Een Akai Z4/8 is wel iets handiger (USB) om samples op zetten en groter max geheugen, anderzijds heeft die - zonder expansie - geen effecten etc. Een A4000 is ook meer een synth+sampler, een Z4 enkel sampler. Z4/8 zie je ook zelden langskomen. Een Akai S5000/S6000 is natuurlijk de coolst uitziende racksampler, maar die kosten denk ook nog wat meer en daar USB is daarop ook een optie (dacht ik). Denk er wel aan dat dit allemaal grote zware bakken zijn met computer ventilators/harde schijven en dies meer - daarom dat ik ze voor live gebruik (loops) ga vervangen door een Roland SP555 en/of een MPC500. Joris

Die yamaha's hebben nogal problemen met de draaiknoppen bij het display.

ziet er wel heel spannend uit inderdaad...

maarja,

vierde kwartaal 2010
verwachte prijs 1200 euro

wordt me iets te gek allemaal

Weleens over een MV 8000/8800 van roland gedacht? All in one sequencer/sampler. Rond de 800-1000. Beetje duur misschien maar wel meteen klaar.

Dat denk ik ook nadat ik deze combi gezien heb bij jou :)
Bezit zelf een rs7000.

Dit zou ik NIET doen.. buiten de doordraaiende draaipots op de A3000/4000/5000 serie samplers is de hele workflow en interface van die dingen verschrikkelijk.. Daarnaast is de scsi poort retetraag en aan dat grote display van de 4000/5000 heb je geen reet..

Doe dan je rm1x weg en vervang hem voor een rs7000 die is op alle vlakken beter..

IK heb precies dezelfde weg als jij bewandeld.. en kwam uiteindelijk bij de rs7000 uit..

ik zou ook eerder voor een RS7000 gaan, stel dat je ooit eens met iemand wil samenwerken op verplaatsing (of optreden) dan ga je echt niet met die A4000 sampler sleuren zenne + kans dat door het vervoer de harddisk het begeeft. In de RS7000 zitten geen 'mechanische' onderdelen dus die kan het wat dat betreft niet begeven.

als het enkel en alleen voor in je studio is en je plaats genoeg hebt, is qua functionaliteiten ivm sampling, de A4000 een betere keuze maar aan jouw om te bepalen of je toch niet al zou toekomen met de sampling capaciteiten van de RS7000...indien ja zou ik toch de RM1x verkopen en voor de RS gaan.

Een zij-vraagje: die A3000-A5000 knoppen (encoders) zijn inderdaad problematisch; hoe zijn die van de RS7000 eigenlijk. Dezelfde (althans die bij het scherm) of zijn die wat beter ? Joris

die bij het scherm zijn volgens mij dezelfde...maar ik gebruik die zo weinig dat ik er totaal geen last van heb.

bij de A4000 etc heb je die knoppen voor héél veel functies nodig dus je verslijt die veel sneller. Cutoff, ADSR etc etc hebben op de RS7000 dedicated knoppen, dus die aan het scherm dienen enkel om door sequences te scrollen en door menu's. Ik heb hem dik 5 jaar en nog geen slijtage.

mwaaaaaaaaaaaa al die tegenstrijdige meningen, wordt me keuze niet bepaald gemakkelijker van...
maarja, dat wist ik voordat ik het topic on air gooide.. ben er inmiddels toch wel heel wat wijzer van geworden hier.
Ik ga denk ik toch voor de A4000/5000 óf de RS7000 maar die laatste kan ik moeilijk vinden in fatsoenlijke staat en voor een normale prijs (ik dacht aan zo'n 400 - 450 max) dus ik ga denk ik toch maar voor de yamaha.
Hoop dat die knoppen een beetje te doen zijn enja...ik haat veel teringmenuutjes en zo, is dat zo erg met die A*000?

Morgen eerst maar eens een weekje of 3 op vakantie naar griekenland, kunnen we er even rustig over nadenken. Hoop dat de crisis een beetje meevalt want anders kan ik dalijk alles verkopen hierzo als ik terugkom...

ik heb eventueel nog een akai cd-3000 in de aanbieding als je intresse heb.

mwaaaaaaaaaaaa al die tegenstrijdige meningen, wordt me keuze niet bepaald gemakkelijker van...

dat zul je altijd houden. uiteindelijk is het een kwestie van smaak... beide apparaten zijn uiteindelijk prima.

Back