Klinkt dit vals?

Klinkt dit vals?

• JA

Stemmen: 13 40,6%
  • NEE

Stemmen: 19 59,4%

• Totaal aantal stemmers
    32
Ietsiepietsie vals. Maar dat kan ook de bedoeling zijn :-D

Mwaaaa... Om eerlijk te zijn vind ik de overdaad aan compressie erger dan de harmonische 'spanning'. Ik denk als je de piano wat minder zou laten wegdrukken, wellicht een iets vollere pianosound, dat het alweer heel anders zou klinken.

nee, ik vind het niet vals. Mix klopt inderdaad nog niet, waardoor het wat raar klinkt, maar het is zeker niet vals :)

Helemaal met Hanz eens...tering waarom zo veel compressie? Eerst je liedje, dan soundjes zoeken, dan arrangementje maken, dan stukje productie qua sound, evalueren dan mix...niet in dit stadium al aan compressie denken maar dat is mijn mening he!

Vals...nee, niet echt...'t wringt een beetje maar is goed te doen, alleen wel een goede keuze maken in melodie straks, en indien zang die heeeeeeeul goed coachen en heeeeeeeeeul veel aan rechttrekken zodat dat niet uit bocht vliegt, dan kan dit best. Beter dan al die mensen die een chorus gebruiken om het zogenaamd vetter te laten klinken terwijl ze alleen maar een geluidje krijgen met een chorus er overheen hahaha

Laatst gewijzigd:
sidechain is bij trance wezenlijk onderdeel van het artistiek process
luister eens naar SOT of TATW en je hoort platen die bij letterlijk uit elkaar vallen van de sidechain en extreeeeeeem korte release tijden. sommige platen zijn zo aggresief compressed dat het lijkt of sommige instrumenten in reverse lopen :D

Maar goed dit is ff voor 16 maten de feel een beetje ingestuurd en i.d.d. nog verre van een definitieve mix.

Raphie the trance king :D
Mensen zeg nou eens eerlijk, die tracks kunnen toch (na uitwerking) zo op de radio? (sja.., je hebt nou eenmaal die commerciele sound te pakken vind ik)

Nee, ik vind het niet vals.

Helemaal mee eens..... Nog ff van die filtersweeps dr over met belachlijk veel galm.. ..frummeltje hier frummeltje daar,.. Zangeresje dr over... En hupsa the charts in die "zooi";).....

sidechain is bij trance wezenlijk onderdeel van het artistiek process
luister eens naar SOT of TATW en je hoort platen die bij letterlijk uit elkaar vallen van de sidechain en extreeeeeeem korte release tijden. sommige platen zijn zo aggresief compressed dat het lijkt of sommige instrumenten in reverse lopen :D

Maar goed dit is ff voor 16 maten de feel een beetje ingestuurd en i.d.d. nog verre van een definitieve mix.

Ik vind zelf vooral sidechain'n iets wat enorm overschat is sinds er een paar mensen kort geleden mee zijn gaan gooien. Nu lijkt het inderdaad onderdeel van te zijn geworden terwijl het nog steeds een mixtechnische oplossing is en geen sound opzich.

Hetzelfde geldt voor compressie ansich. Ik snap dat het onlosmakelijk verbonden is met een bepaalde sound...maar dan moet het ook wel een sound zijn en niet gewoon overcompressed klinken, daar zit een wezenlijk verschil tussen. Hier is het niet om de sound (misschien wel zo bedoeld) maar gewoon kapot gecompressed zonder dat er een track staat...dat is altijd de verkeerde volgorde, altijd! Verder leuk gedaan, maar dat vind bij bijna al je tracks wel

ach als t nou je smaak is
en als je bezig bent al wil horen wat ja aan het maken bent
kan prima zijn toch
raphie moet t lekker zelf weten
ik vind t ook niks die sound, en muzikaal vind ik het ook niets
beetje te hard dikdoen met sound om te camoufleren dat er niets gebeurt

Ik ga niet in op de compressiediscussie (3x woordwaarde).

Is niet vals IMHO. Juist wel leuk. Ik hou wel van minder gangbare harmonieën op zijn tijd. Dat houdt de aandacht er wat bij.

Wel...
ik vind het klinken als een typische 'grijze massa" track....

Mij boeit het niet, kwa emotie...

alé, ik wil niet te negatief zijn hoor !!
maar ik ben nu eenmaal een freak in pitch fine tuning van m'n instrumenten...

IK gebruik de lucy tuning tabel meestal,
maar geen idee hoe iemand anders dat kan gebruiken
want ik heb er m'n eigen plugin voor op AmigaOS.

dus tja,
ik vind dat het audiofragment niet 'snijdt'
niet sharp of flat...

grijs, saai en idd overcompressed....

Maar wel shapoo dat je de vraag durft stellen hoor,
want eens je dat onder de knie hebt,
dan kun je echt leuke dingen beginnen maken !!

Ik vind zelf vooral sidechain'n iets wat enorm overschat is sinds er een paar mensen kort geleden mee zijn gaan gooien. Nu lijkt het inderdaad onderdeel van te zijn geworden terwijl het nog steeds een mixtechnische oplossing is en geen sound opzich.
dat zie ik toch wel iets anders om eerlijk te zijn. Sidechaining wordt in trance al jaren niet meer gebruikt in de zin van mixtechnische oplossing, het wordt eigenlijk vooral ingezet als effect.

Dat de mix van raphie zo vermoeiend luistert , komt vooral omdat de mix levels bepaald niet goed staan, de sidechained pad staat zo hard dat de compressor erover dat nog eens benadrukt, waardoor het totaal effect wat in trance hoort weg is. Niks om je zorgen over te maken want dat kun je zo herstellen. Daarna wordt het sidechaining effect gewoon onderdeel van je track. Maar goed, daar vroeg Raphie helemaal niet om, daarom zei ik er ook niks over :D

Maar het is dus niet vals :D. Vind het wel een leuk schemaatje, maar nu komt het erop aan, wat je ga je ermee doen, de melodie gaat bepalen of dit gaat pakken of niet.

Ja, nu nog een melody, ik zal de volgende snippet ff wat conservatiever zijn met de SC. puur om te laten horen dat ik het wél kan en dit een keuze is :D

@Quifster leuk dat je het schema wat vindt, ik ga m'n best doen op een passende melody.

Ondertussen ben ik hier al zo'n 3 jaar snippets en tracks aan het posten.
degene die al langer luisteren hebben m'n sound horen veranderen.

Ik heb van al m'n snippets nu zo'n 7 die tot track zijn gepromoveerd en alleen nog even een finishing touch moeten hebben/of hebben gekregen
Ik hoop dan ook in Oktober met een download album te kunnen komen wat ik in eigen beheer samen met een aggregator op Juno, iTunes & Beatport ga zetten. kost even iets en de kosten zal ik er waarschijnlijk nooit uithalen. Maar het sluit een periode mooi af en maakt mooi schoon schip tussen de oren :okdan:

Titel van het album gaat worden TWIMC (To whom it may concern))

gepolijste massamuziek, ik zou het niet kunnen :)

Hoe kan je niet vals klinken met een detuned saw? ;)

I.v.m. de compressiediscussie, het is natuurlijk niet de bedoeling dat een mix die nog door een broadcast-ketting moet gaan reeds klinkt alsof hij er al doorgehaald werd. Ik voorspel dat die supersaw herleid wordt tot ruis.

Ga maar eens origineel en TATW-versie van dezelfde plaat vergelijken, dan hoor je wat ik bedoel. Over ASOT zwijg ik even.

Back