Cubase SX3 kopen.

Dave9494

Nieuwkomer
Hallo, ik wil graag cubase kopen als sequencer. Ik heb mijn oog op SX3 omdat de nieuwere versies te duur zijn en ik ook niet alle functies nodig heb.

Het probleem is dat deze niet meer nieuw in de winkel te kopen is. Ik houd niet van illegaal downloaden dus dat gaat ook niet werken.
Op marktplaats heb ik ook nog steeds niets gevonden.

Ik vroeg me af of er een andere manier is om aan dit programma te komen.

Alvast bedankt.

Op marktplaats, synthforum en ebay worden regelmatig SX3 versies voor schappelijke prijzen verkocht. Daarmee kun je later voordelig upgraden naar 5 als je dat wilt.

Heb je alle functionaliteit nodig van SX? Is Studio geen optie?

Waarom wil je overigens perse Cubase? :)

Ik heb nu ableton live 8 line6 edition en die is nogal beperkt. (max. 8 tracks, max. 4 fx enz.) Ik wil dus iets waar ik geen limitaties meer heb. Ik ben geinteresseerd in het opnemen van nummers met instrumenten en zang, geen loops dus.

Cubase leek mij gewoon een geschikte sequencer. Ik heb ook niet heel veel nodig van effecten enzo zolang er maar een goede equalizer, compressor, filter enz. op zit.

Heb je suggesties voor een andere sequencer?

Je zou Reaper eens kunnen proberen.

http://www.reaper.fm/

Ik werk er niet zelf mee, maar ik lees er wel veel goede dingen over. En het kost bijna niks.

De upgrade van je Line6 edition naar de volledige is een hoop goedkoper en kun je zo vanuit je luie stoel doen.

Vind je de workflow van Live bij je passen, dan zou ik daar gewoon bij blijven.

Ik ben zelf juist overgestapt van SX3 naar Live 5 (en zit nu op 8 ). In Live kun je inserts her-ordenen; vergeet dat in SX3 - je zult eerst je instellingen moeten opslaan, dan het effect eruithalen wat je wil verplaatsen, dan het oorspronkelijke opnieuw erin doen. (4 en 5 hebben ondersteuning voor drag & drop).

Er zit in Live geen limiet aan het aantal inserts (SX3 stopt bij 6, 4/5 heeft volgens mij 8 inserts).

In Live is een softsynth "aansluiten" een kwestie van de plugin uit de (fullscreen) lijst draggen & droppen; in SX3 moet je eerst je VST rack openen, een nieuw kanaal aanmaken, vervolgens alles instellen, en dan pas kun je vooruit.

Controllers aanwijzen is idioot gemakkelijk in Live en een oefening in frustratie in SX3.

Het enige wat Cubase IMHO beter doet is MIDI, en da's alleen omdat je een groter scherm kunt gebruiken. Rek de MIDI clip echter in Live uit, en dan kom je ook al een eind.

Maar goed, wellicht vat je dat soort dingen niet op als pijnlijk. Wil je wel iets Cubase-achtigs voor een niet Cubase-achtige prijs, overweeg dan ook Presonus Studio One.

Ik gebruik ook al die poespas niet,

Heb cubase 4 essential een jaartje terug voor €60 van een forumlid overgenomen
Is prima en al enorm uitgebreid 8)

Hallo, ik wil graag cubase kopen als sequencer. Ik heb mijn oog op SX3 omdat de nieuwere versies te duur zijn en ik ook niet alle functies nodig heb.

Het probleem is dat deze niet meer nieuw in de winkel te kopen is. Ik houd niet van illegaal downloaden dus dat gaat ook niet werken.
Op marktplaats heb ik ook nog steeds niets gevonden.

Ik vroeg me af of er een andere manier is om aan dit programma te komen.

Alvast bedankt.

als je een nieuwere versie hebt krijg je na registratie ook de beschikking over alle voorafgaande versies.
je zou ook kunnen zoeken naar sl3, of cubase4studio. zeer uitgebreid, mis je wel surroundpanning en zo

als je een nieuwere versie hebt krijg je na registratie ook de beschikking over alle voorafgaande versies.

Ik weet dat ik vorige vergelijkbare versies kan gebruiken met m'n Cubase 5 licentie, maar ik kan me niet voorstellen dat je met een Cubase 5 Essential licentie ook gebruik kan maken van Cubase 4 of SX3.

je krijgt niet als je een kleinere versie koopt de beschikking over de oudere grotere versies, dat klopt.
om sx songversies in te laden moet je dacht ik "importeren " gebruiken
maar voor dit soort dingen weten ze op het steinbergforum veel betere antwoorden dan ik hier zit te geven

Een paar maanden terug heb ik Cubase sx2 gekocht via MP voor €50,-. Volledig pakket. Werkt stabiel op mijn wat oudere PC met XP. Ik snap TS wel dat hij voor een oude versie gaat. Ik werk voornamelijk met hardware en dan zie ik de toegevoegde waarde van die nieuwe versies helemaal niet.

Back