Ik weet niet wat ik zoek

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Ik ben mijn studiootje aan het afbouwen. 30 geweest, twee kleine kindjes en steeds minder tijd, het klassieke verhaal :D Ik wil wel blijven klooien en popliedjes maken, maar ik weet niet goedwat ik daarvoor nodig heb.

Ik heb nu:

- Een goede pc
- Ableton Live 7
- Een Delta 66 soundcard
- Een goede studio-microfoon
- Een Fastrack guitar | mic interface waar ik nog weinig mee doe
- Een gammel Behringer mixertje
- Een CS1x als masterkeyboard
- Genelec monitoren

Wat kan ik het beste doen? De Behringer eruit en iets van een channelstrip kopen? En dan met de Delta 66 of de Fasttrack. Die laatste werkt goed, maar heeft veel meer latency (of mijn settings kloppen niet).

Wie helpt me op weg? Alle hulp is welkom...em alvast bedankt! :halleluja

Opnemen via de Behringer gaat slecht, geeft een hoop ruis. Het lukt me ook niet om een kliktrack vanuit Ableton alleen naar de koptelefoon te sturen. Bij Big One in Zwolle adviseerden ze een channelstrip en ik heb daar weinig kaas van gegeten. Vandaar...

Haal je een nieuwe kleine mixer ipv. de Behringer en dan ben je klaar.
Er zijn genoeg kleine budget mixers die goed klinken. In de SOS stond deze maand een positieve review over de Peavey mixertjes. Zelf heb ik een Tapco (van Mackie) mixertje gehad en die was ook prima. Ben je met een paar tientjes klaar.

Dan kan je mooi je mixer als centraal punt gebruiken om alles op aan te sluiten (Synth, PC in en Out + clicktrack + Monitors + Gitaar)

een kleine (mackie) mixer en you're set

Mwoah, ik stel mijn doelen bij. En soms is het ook een voordeel als je weinig tijd hebt, eindelijk maak ik dingen af en hak ik knopen door. Snel snel, voor ze wakker worden :)

Back