DJ forum

De Voorman

Ouwe rot
Muziek maken valt en staat met horen en gehoord worden. Gezien de elektronisch fundamenten van deze site en haar synthliefhebbers niet onbelangrijk.
De eerst gediende luisteraar en wellicht draaiende Imam van jou track is(naast je mastering studio) de dj. Hij beoordeld of jou plaat credible is, ballen heeft of juist diepte/hardheid. Dit geldt uiteraard wel meer voor het dance genre dan voor andere genres, maar die kennen ook hun dj's (radio 3 fm 4fm, 538 oid) dus ook dat heeft nut maar dat is niet het genre waar ik thuis in ben.

Praktisch Voorbeeld:Van een goede techno dj mix leer jij rekening te houden met je op en afbouw. Tevens zal een dj jou een andere mening geven over de issue dat jij een track met een 30 stemmige meesterstring begingt en hij dat toch liever anders ziet(na manuele correctie krijgt men dan het befaamde jengelen). Ik lees zo vaak topics over hoe mijn mix, hoe mijn demo etc. Wij kunnen heel wat leren van het dj-vak. Dit alles zal je produktie en wellicht de doelgerichtheid in de studio voor muzikanten die wel eens wat willen uitbrengen of geinteresseerden ongetwijfeld oppoetsen(enhacen voor intimi).

dance muziek in de zin van 'draaien door dj's' is maar een <klein> percentage v/d totale electronische / synthesizer muziek.

suggestie

suggestie

Dit was toch de plek om suggesties op te werpen> mijn suggestie een dj forum waar producers wat aan hebben...

Re: DJ forum

Origineel geplaatst door De Voorman
Praktisch Voorbeeld:Van een goede techno dj mix leer jij rekening te houden met je op en afbouw. Tevens zal een dj jou een andere mening geven over de issue dat jij een track met een 30 stemmige meesterstring begingt en hij dat toch liever anders ziet(na manuele correctie krijgt men dan het befaamde jengelen). Ik lees zo vaak topics over hoe mijn mix, hoe mijn demo etc. Wij kunnen heel wat leren van het dj-vak. Dit alles zal je produktie en wellicht de doelgerichtheid in de studio voor muzikanten die wel eens wat willen uitbrengen of geinteresseerden ongetwijfeld oppoetsen(enhacen voor intimi).

met alle respect hoor, maar dit is echt crap.
ten eerste is er meer elektronische muziek dan de muziek die DJs draaien, ik gok dat 80% van alle elektronische muziek nooit ooit door een DJ gedraaid zal worden. zodoende zal meneer DJ hierop geen professionele opbouwende kritiek kunnen uiten.
ten tweede is Jan DJ Met De Pet niet per se een grootmeester op het gebied van productie en mixage. de meeste Jan DJ's die ik tegen ben gekomen zijn eerlijk gezegd nog dommer dan een tafelpoot op dit gebied. (bovendien zijn de meeste DJ's die ik ken matig tot zwaar aangetast door te luide muziek, waardoor ze uberhaupt niet eens kunnen mixen omdat ze er dan teveel hoog in gooien aangezien ze dat niet meer horen)

ik ben het wel met je eens dat een DJ een ander oogpunt heeft en daardoor iets toe kan voegen, maar om nou te zeggen dat iedereen hier onwijs veel kan leren van 'de' DJ is echt nonsens.

Re: suggestie

Re: suggestie

Origineel geplaatst door De Voorman
Dit was toch de plek om suggesties op te werpen> mijn suggestie een dj forum waar producers wat aan hebben...

nou of ik ben acht erg dom, of je gebruikt zelf de verkeerde woorden, maar dat kon ik echt niet meteen uit je post halen.
Misschien een beetje to tyhe piont de volgende keer.
En nee, id geen goed idee.
We zijn een SYNTHforum, en wel de ENIGSTE in nederland. Volgens mij heb je al een hoop dj forums, en dat vult elkaar goed aan, want ik zie daar mensen rondlopen die hier over synths lullen.

De Voorman mag zijn eigen taalgebruik ten behoeve van de duidelijkheid op zich wel 'enhancen' dus.

En hoe om te gaan met DJ vriendelijk materiaal? Daar maak ik me nooit zorgen om eerlijk gezegd. Dat lijkt me eerder een 'probleem' van de DJ zelf. ;)

Back