de bovenste kisten heb ik berekend vanaf 60 Hz tot ongeveer 3500. de onderste kisten (waar ik er 4 van heb gemaakt) pakken het daarvanaf zo'n beetje over, met op de muren nog wat corrigerend noppenschuim voor het tophoog en de eerste reflecties. ik heb een vaste mega basstrap verwerkt in de achterwand die grenst aan een vocal booth en een groot breedband absorber paneel op de voorwand, dat is deze:
al deze absorbers heb ik bij elkaar voor zo'n 1000 euro kunnen maken.
de rest van de voorste muur zat al flink vol en zit tegen een trapgat aan waarin ik de rest wel zo'n beetje kwijt raak
verder staan er nog 2 diffusors tegen de achterwand die tussen de 265 en 3650 Hz verzadigen en zo heb ik 't hele spectrum wel zo'n beetje te pakken. deze heb ik gebouwd voor zo'n 160 euro.
zolang je de panelen die je hebt gewoon een stuk van de muur af zet in de hoeken dan kun je je bass prima controleren, probeer maar eens zou ik zeggen. sowieso is het zonde om zoveel geld uit te geven aan die simpel ogende kisten van die site, terwijl je het zelf voor een schappelijke prijs veel uitgebreider kunt aanpakken.
ik heb alles overigens naar eigen ontwerp gemaakt, thanks

. als je wilt kan ik het bouwverslag wel even naar je mailen.