Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

dit kan heel vet worden alleen hoor ik een valse bassline?
Thx, maar vals? (Dan is het trouwens nog altijd dissonant ;) )
Maar vertel me welke noot je dan niet lekker in de oren vind klinken.

Thx, maar vals? (Dan is het trouwens nog altijd dissonant ;) )
Maar vertel me welke noot je dan niet lekker in de oren vind klinken.

Klinkt goed maar idd klinkt het soms vals of dissonant of hoe je het ook wilt noemen ,, rond 19 seconde (dattie omlaag gaat) klinkt het niet echt lekker.

@Radicalz

de 2e 8tellen van je bassdrum gaat niet bepaald lekker met de melodielijn, klinkt niet natuurlijk in mijn oren !?

ik heb me intro wat aangepast, maar ik vind dat wel lekker een panish intro
+ intro kick ruiger gemaakt. ben zelf tevreden. als je het vergelijkt met een nummer van me van 2 maanden geleden:P

Attachments

• Strange notes - (Demo version).mp3
    5,9 MB · Bekeken: 118
Hoeveel leads heb je in de melo zitten? stuk of 3 zeker?

Ik vind het wel wat hebben je style!

Vanmiddag ff microtonic gehaald met dit als resultaat tot nu toe.. Alleen reverse kick en synth !

Oh ja, geinspireerd uit een eerdere post door BassPounderz in "varierende hardstyle bassdrum" topic :D

Attachments

• microtonicreversebass.mp3
    584,7 KB · Bekeken: 130
Screech is kurkdroog, kan wel wat fx gebruiken.
Een beetje reverb zou hem al goed doen.
Je bassline vind ik wel lekker! :)

Nog een langer stuk van wat ik op de vorige pagina poste kan je vinden op: http://www.prefix-density.com/
Onderaan de player. :)

Thnx voor je comment, het gaat tenslotte om de kick :D Maar thnx voor de tip iig !!

Jouw stukje heb ik weinig op aan te merken man, klinkt gewoon goed.. Mijn complimenten !

@homeboy: heerlijke kick/bass combinatie! Mis nog wel wat laag in het geheel (+probeer ook wat meer laag in de bass te krijgen - waardoor deze meer "whoem" doet). De schreech-lijn past er goed bij. Probeer idd een delay en reverb (en miss 1 layer) om het geheel op te vullen.

p.s. alles uit de microtonic gehaald?

@sytam

mist mijn bassdrum laag ? dacht dat ik er wel genoeg in heb gepompt haha ik zal het eens terugluisteren in mijn auto, hier klinkt het wel goed vind ik ! Screetch ga ik later vanavond aan werken, en zal idd ff kijken of ik meer "whoem" erin krijgen kan :D

alles uit microtonic idd, thnx voor je feedback !

Beetje offtopic , maar de uitslag van de Q-dance anthem contest staat nu online ( op youtube dan )
Je kan dus later nog stemmen op een van deze 4 (en moet alst goed is nog een 5e komen )
1e

2e

3e

4e

Laatst gewijzigd:
@joey: vind dit wel kunnen in deze topic hoor :D hebben ze geen HD format filmpjes hiervan?

@verderhierboven: die van Profite (4) had ik al gehoord. Persoonlijk vind ik deze (samen met Robin Clark) ook het meest professioneel klinken. Het mid-stuk van Robin Clark vind ik heel lekker klinken! Combineer dat met de climax van Profite en je hebt een goed nummer overall. Nummer 3 klinkt vooral ook het mid-stuk lekker.
valt me wel op dat al met al er weinig vernieuwende aspecten in de nummers zitten. Alle melodie-lijnen tegenwoordig hebben een 13-in-een-dozijn gehalte. Zonde!

p.s. radicalz, is Defector geen vriendje van jou? Heb jij ook nog iets aan deze track gedaan.

btw nummer 5

Dit zijn echt nog niet de defintieve winnaars hoor, sluitingsdatum is 5 september pas.
Ben namelijk zelf nog ff de puntjes op de i aan het zetten (niet dat ik win maar goed:P)

Waarom jat iedereen trouwens die hhz melodie (of een variatie daarop)? Kunnen ze zelf niks verzinnen ofzo?

Laatst gewijzigd:
Dit zijn echt nog niet de defintieve winnaars hoor, sluitingsdatum is 5 september pas.
Ben namelijk zelf nog ff de puntjes op de i aan het zetten (niet dat ik win maar goed:P)

Waarom jat iedereen trouwens die hhz melodie (of een variatie daarop)? Kunnen ze zelf niks verzinnen ofzo?

Ow dus je kan nog steeds insturen ?

Waarom laten ze dan al deze 5 zien?

p.s. radicalz, is Defector geen vriendje van jou? Heb jij ook nog iets aan deze track gedaan.

Hehe, klopt idd.
Goede maat van me. :)

Ook al vind ik zijn inzending persoonlijk niks, mijn stem heeft hij.
En nee heb hem er niet mee geholpen.

Opzich had ik er ook wel een gooi naar kunnen doen als ik dit zo zie.
Had wel iets meer kwaliteit verwacht van de contest eerlijk gezegd.
En ook al is mijn stijl er niet naar, een wat gerichter mainstream geproduceerde track maken en daarmee in de top-5 belanden is al goed zat.
Zorgt voor prima promotie! :D

Overall steekt die van Profite er boven uit. :)

Opzich had ik er ook wel een gooi naar kunnen doen als ik dit zo zie.
Had wel iets meer kwaliteit verwacht van de contest eerlijk gezegd.
En ook al is mijn stijl er niet naar, een wat gerichter mainstream geproduceerde track maken en daarmee in de top-5 belanden is al goed zat.
Zorgt voor prima promotie! :D

Overall steekt die van Profite er boven uit. :)

Ik hou hier hetzelfde gevoel aan over. Volgende keer toch maar eens meedoen met zoiets. :D

Back