Wat voor vocoder wordt er gebruikt in Das Boot?

Geen Vocoder. De stem is gemaakt met het programma ST Speech op de atari ST!

Download de Steem emulator, de TOS 1.02/2.06 files en de stspeech.tos.

Unzip de Steem emulator naar een map op je bureaublad. Maak in die map een mapje genaamd 'HDD' aan. Kopieer daar het stspeech.tos bestand in dat je op de locatie aangegeven in KVR download, en start steem.exe.

Als 'ie vraagt waar de harddisk van de emulator moet zitten verwijs je naar dat 'HDD' mapje. In de emulator zelf klik je op de Play knop, en vervolgens dubbelklik je het harddisk-mapje op het groene bureaublad. Dan dubbelklik je op stspeech en kun je beginnen. Het is wel dat het toetsenbord in de emulator een vrij irritant piepgeluid heeft, dus dat moet je wel even uitzetten.

In Steem is de audio in ieder geval wel behoorlijk DC-biased (m.a.w. de hele waveform verschuift gewoon naar onderen), dus moet je dat nog even achteraf weghalen als je je OONTZ OONTZ TEKNO er uit hebt.

In Steem is de audio in ieder geval wel behoorlijk DC-biased (m.a.w. de hele waveform verschuift gewoon naar onderen), dus moet je dat nog even achteraf weghalen als je je OONTZ OONTZ TEKNO er uit hebt.
gewoon alles onder de 40hz keihard EQ-en (-48 db ofzo) en weg DC offset...

Enkele vraagjes nog over beide prog's (ik had Steam al in gebruik, StSpeech is nieuw) :

Ik start Steam en ga naar de map van StSpeech, klik en StSpeech start :
scherm wordt kompleet blank geen menu o.i.d. maar het werk als ik text invoer en op enter druk.

1) Waar en hoe krijg ik de resultaten gesaved ?
2) Hoe stop je StSpeech normaal ?
(nu druk ik op de Windows symbooltoets => windows muis wordt terug zichtbaar => doe een reset van Steam)
3) Ook om Steam zelf te beeindigen doe ik dit (ik dacht dat ik het vroeger kon doen door beide muisknoppen
in te drukken, maar dat werkt niet meer).
4) Kan je ergens instellen dat er een Azerty-keyboard aanwezig is (i.p.v. querty nu) ?

Thanks.

Zonet even geprobeerd met de Steem emulator, wel fuckin gaaf :D.
Alleen begrijp ik de bediening nog niet helemaal.
Hoe ga je weer uit Steem en hoe krijg je die vreselijke piepen uit?
SainT heeft geen last van gepiep en je kan door op F12 te drukken naar een menu scherm toe waar je o.a. geluid kan opnemen/renderen naar disk...

SainT heeft geen last van gepiep en je kan door op F12 te drukken naar een menu scherm toe waar je o.a. geluid kan opnemen/renderen naar disk...
SainT Versies 2.14 en 2.13 geprobeerd beiden zijn demo versies die enkel een vervelende intro tonen. Veel instellingen waar je niets aan hebt en die maar half werken. Alles net meermaals getest, sorry.

dit was mijn eerste plaat :P

rocksteady.jpg

digital... digital...

dit was mijn eerste plaat :P

rocksteady.jpg

digital... digital...

Ghehehhe die heb ik op cassette.....zat vroegah ook op breekdensen....8)

show'm what u do, make a break make a move....uh uh uh

Back