Wat voor vocoder wordt er gebruikt in Das Boot?

Wel grappig, dit trucje wordt wel vaker toegepast, ook wat recenter nog;

Ik kwam er per ongeluk laatst achter dat deze track de text-to-speech functie van Mac OSX gebruikte (voice 'whisper').
Grappige van OSX text-to-speech is dat deze nog wat slimmer werkt, door de output uit de spraaksynth nog even door een soort interne vocoder te trekken met een aantal goed gekozen carrier waveforms.

Je zou zeggen dat Benni Benassi's 'Satisfaction' hetzelfde programma wordt gebruikt, maar dat is toch niet zo. Zelfs met wat extra audioprocessing krijg ik het geluid er niet uit. Ben wel benieuwd welk programma dat dan weer is...

leip progje, jammer van die klikjes in Steem, maar wel leuk

leip progje, jammer van die klikjes in Steem, maar wel leuk

Als ik de output opneem met Soundforge, dan is de audiokwaliteit een stuk beter. Nog wel de piepjes van het typen, maar geen offset en kraakjes.

grtzzRb

Als ik de output opneem met Soundforge, dan is de audiokwaliteit een stuk beter. Nog wel de piepjes van het typen, maar geen offset en kraakjes.

grtzzRb

"Kraakjes" nomineer ik voor understatement van de dag..... Rechtstreekse opnames zijn vooralsnog echt niet bruikbaar bij mij.

Met een beetje doorprikken zal het wel lukken.

mmmm ik heb net samples in mijn nieuwe track gezet, klinken goed:)

Geen Vocoder. De stem is gemaakt met het programma ST Speech op de atari ST!

kan kloppen khad dat programma ook ..hebt nogsteeds denkik ergens ..

heb het net aan de praat :D echt fantastich om weer te horen na jaaaaaaaaren.

Weet iemand nog de extra comments ?

zoals een punt achter het woord, dan gaat de toonhoogte van de stem omlaag.
en met een vraagteken erachter gaat ie omhoog.

Heb je hem wel van Simulate ST speaker op Device gezet?
Device? je kan in Steem alleen voor "None", "stimulate ST speaker", "Direct" en "sharp STFM samples" kiezen.

leestekens spreekt ie ook uit

Ff wat gerect. Die laatste komt hiervan (oudje uit begin jaren 90), geprobeert het introotje na te doen, maar dat lukt niet direct:

Verder niks anti 020 en meer van die onzin :D

Attachments

• test1_sf.mp3
    240,7 KB · Bekeken: 130
Back