een tranceachtige muziekband namaken

ramon12121

Nieuwkomer
Hallo allemaal ,
ik zal graag deze ( ) muziekband vanaf 26sec of vanaf het begin zo goed mogelijk na willen maken maar aangezien ik niet zo heel goed ben met het namaken van muziek zal ik willen vragen of iemand me zou willen helpen ? of er zelf een leuke uitdaging/project aan over zal kunnen houden ?

mvg RamonW

Beste Ramon,

Als je het over die klankjes (sounds of patches) hebt...
Dat is heel typerend en kan je met de meeste Virtuele Analoge synths maken.

Als het hardware moet zijn dan zal het met een Yamaha an1x (€200) aardig lukken
Als het iets meer mag kosten lenen een access Virus of Roland jp8000 er zich ook zeer goed voor. (rond de €400)
Er zijn ook veel softsynths waar je voor kan kiezen die perfect dat soort klankjes kunnen bakken.

Als je echt zoekt naar een meer kant en klare oplossing inclusief drums, patterns compleet soort arrangementen zit je op het verkeerde forum.
Dan moet je op een keyboard/arranger forum wezen :biertje:

Beste Ramon,

Als je het over die klankjes (sounds of patches) hebt...
Dat is heel typerend en kan je met de meeste Virtuele Analoge synths maken.

Als het hardware moet zijn dan zal het met een Yamaha an1x (€200) aardig lukken
Als het iets meer mag kosten lenen een access Virus of Roland jp8000 er zich ook zeer goed voor. (rond de €400)
Er zijn ook veel softsynths waar je voor kan kiezen die perfect dat soort klankjes kunnen bakken.

Als je echt zoekt naar een meer kant en klare oplossing inclusief drums, patterns compleet soort arrangementen zit je op het verkeerde forum.
Dan moet je op een keyboard/arranger forum wezen :biertje:

oh oke dan , maar ik bedoelde eigelijk het geheel na te maken
maar als ik het goed begrijp zit ik dan op het verkeerde forum :P

met diene zijn stem kunde zeker wat aanvangen in dance, en nogal redelijk BOM als je echt goed luisterd naar zijn Timbre (klankkleur) (ga maar eens te raden a la Tiesto producties met 'male voice') maar zeker niet in dat genre of dat nummer, geef hem nog een klein beetje les engelse dictie want het accent klinkt veredelt spaans (we mogen toch eens lachen ook, nee serieus, er zit potentie in ook)
Succes met het project en laat van jullie horen hè, als de tijd rijp is! toytoytoy
com'on be Tha MAN! :halleluja

wow dit is gewoon bijna vnv nation :)

Maar je kan ook , als je dat wilt, inderdaad wat gaan spelen met vst. DAW en leren.
Maar je bent niet goed in het namaken? Kan je wel zelf dingen maken? Dus origineel van jezelf? Is ook leuk.

Van het namaken van een track leer je trouwens wel veel.

Er zijn studio's die dit soort werk doen.
Heb je daar wel eens aan gedacht.

Paul

volgens mij heb je alleen wat loops nodig.

Dit is een soort piratenfestival op een loop met daar bij wat arpjes.
Met een workstation moet dit wel lukken of met magix.

Het is idd wel fouter dan fout.
Het is dat Bradley hier niet meer acteert (ik kwam hem overigens tegen op het queenforum: voor de liefhebbers ook daar is hij een opvallend figuur), maar die zou hier wel raad mee weten....... ;)

Paul

(geintje Bradley voor als je dit ooit nog leest)

volgens mij heb je alleen wat loops nodig.

Dit is een soort piratenfestival op een loop met daar bij wat arpjes.
Met een workstation moet dit wel lukken of met magix.

oke dan , maar ik weet wel dat de man achter de stem in t begin rinus ponsen is hij heeft ook die orkestband gemaakt hem tijd geleden geinfomeerd over de band maar die kost bij hem 150 euro maar dat vind ik een beetje te veel voor 1 liedje
ik weet niet of iemand hier er mischien een leuk project/bezigheid of iets aan kan overhouden om dit na proberen te maken ?
want zelf ben ik er niet goed in namelijk
weet wel dat die 5 noten die je steeds hoort als hij begint met zingen cbage zijn constant ?

Een groovebox is mogelijk wat voor jou.

Korg emx1 of iets dergelijks.

Dan kan je namaken of iets bij benadering namaken met voorgeprogrammeerde loopjes

't Is ook fun to do :okdan:

maar aangezien ik niet zo heel goed ben met het namaken van muziek
kan ook totaal niet de bedoeling zijn.
Als dit al bestaat, waarom dan kopiëren ?

Laat jezelf er hoogstens door inspireren en maak dan eigen muziek.
Koop een synth met ingebouwde reverb fx, toch tamelijk belangrijk voor een trancy gevoel.

Huppaaaaa, daar gaan we weer! de mods gaan t druk krijgen :)

Robbie Ronalds in de bocht. Die fotos ook bij t filmpje
...:dubbel::maffia::bekdicht:8)

Door een liedje zelf na te maken kun je een heleboel leren. Wat je in deze draad nog niet hebt gedaan, is vertellen wat je al allemaal geprobeerd hebt, waar je vastzit of welke gear je ter beschikking hebt. Op deze manier kunnen we ook gerichter antwoorden.

En een persoonlijk projectje voor jou om na te maken, nou, daar ontbreekt me de zin voor. Behalve als er cash achterzit ;). En het zal niet goedkoper zijn dan 150 euro... Waarmee ik wil zeggen: wil je dit nummer namaken, stel gerust gerichte vragen, daar is dit forum voor, maar verwacht niet dat al het werk voor jou gedaan wordt. Het is voor ons ook een hobby, he.

(edit: er zijn 3 mogelijkheden. Ofwel heeft een studio al het werk voor die performer gedaan, dat zal niet goedkoop zijn. Ofwel komt dit allemaal uit een of ander yamaha workstation, dan zal je dit moeten aanschaffen om het precies na te maken. Ofwel heeft ie dat allemaal zelf gecomponeerd -twijfel- en zal je dat ook moeten doen. Je motivatie zal uitwijzen hoe dit verder gaat)

Laatst gewijzigd:
(edit: er zijn 3 mogelijkheden. Ofwel heeft een studio al het werk voor die performer gedaan, dat zal niet goedkoop zijn. Ofwel komt dit allemaal uit een of ander yamaha workstation, dan zal je dit moeten aanschaffen om het precies na te maken. Ofwel heeft ie dat allemaal zelf gecomponeerd -twijfel- en zal je dat ook moeten doen. Je motivatie zal uitwijzen hoe dit verder gaat)

Ik heb nog eens een nummer van deze grootheid beluisterd en het lijkt mij het meest waarschijnlijke dat hij een keyboard heeft. De begeledingen klinken idd erg "keyboard".

In dat geval hoef je alleen maar even de akkoorden te bepalen en een min of meer willekeurig keyboard te nemen (bij voorkeur Tyros 3) en daar zijn soortgelijke dingen op te vinden.

paul

maar die kost bij hem 150 euro maar dat vind ik een beetje te veel voor 1 liedje
Elke oplossing waarmee je 't zelf wil doen gaat duurder zijn en slechter klinken.

ik weet niet of iemand hier er mischien een leuk project/bezigheid of iets aan kan overhouden om dit na proberen te maken ?
Pay peanuts, get monkeys. Waarom zou iemand anders z'n tijd goedkoper zijn - zeker als die eerst alles van nul af moeten doen omdat ze over 't algemeen volstrekt andere dingen maken?

Waarom wil je dit uberhaupt? belofte maakt schuld? of je eigen kunnen een beetje overschat? of gewoon voor een habbekrats een orkestband?

Back