Ik speel en zing in www.belbetty.nl
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hieer ben ik best wel in geïnteresseerd...
Wout
Qua apparatuur maakt het ook nogal uit. In een gemiddeld bandje speel je toch voornamelijk piano/rhodes, hammond, strings/pads en soms wat blazers hoewel ik blazerspartijen uit toetsen altijd wat knullig vind klinken
Wat voor sounds je gebruikt is natuurlijk altijd afhankelijk van de muziek die je maakt. Uit jouw omschrijving denk ik dat jij vooral bezig bent geweest in coverbands. Met eigen werk is dit al veel gemakkelijker zelf in te vullen.
Trompetten zijn idd erg vervelend om te spelen, dit zal ik zelf dan ook nooit doen. Ik speel alleen met sounds die ook daadwerkelijk bij een toetsenist thuis horen. Zelfs accordeon zal ik niet halen uit een toetsenbord. Vaak beperk ik mijzelf dan per band ook tot een bepaalde selectie sounds. Hierdoor krijg je meer een geheel qua sounds in een band en creëer je een eigen geluid en door deze beperking wordt je ook creatief.
***Kan iemand mij uitleggen hoe ik youtube filmpjes kan toevoegen***
Trompetten zijn idd erg vervelend om te spelen, dit zal ik zelf dan ook nooit doen. Ik speel alleen met sounds die ook daadwerkelijk bij een toetsenist thuis horen. Zelfs accordeon zal ik niet halen uit een toetsenbord. Vaak beperk ik mijzelf dan per band ook tot een bepaalde selectie sounds. Hierdoor krijg je meer een geheel qua sounds in een band en creëer je een eigen geluid en door deze beperking wordt je ook creatief.
Als we behoefte hebben aan een accordeon o.i.d., kopen we met z'n allen een zo'n goedkoop mogelijke en zorg een van ons wel dat ie het leert spelen. Zo'n accordeon, of andere minder gebruikte instrumenten, op het podium staat ook wel gaaf vind ik persoonlijk.
Zolang je er maar geen melodica bijhaalt !

Goh, ja. Het mag wel eens hoor maar ik herinner me een keer op Pukkelpop dat ongeveer elke groep die we zagen een melodica bovenhaalde (inderdaad we zijn niet naar Placebo gaan zien ...). Ik vind het toch geen fantastisch goed klinkend instrument. New order mag natuurlijk alles spelen - zelfs mongoolse neusfluit voor mijn part. Joris