Nisei
Ouwe rot
Vroeguh was een producer iemand die door een band werd ingehuurd bij studio opnames. De persoon had een hoop technische kennis in huis en kon soms voor een groot deel de "sound" van een band bepalen maar schreef verder geen nummers.
Nu hoor ik het woord te pas en te onpas en krijg ik steeds meer het idee dat men het over een muzikant heeft die in een eigen studio muziek zit te maken. En dan met name electronische muziek. Iemand die in z'n uppie in een studio een plaat opneemt met behulp van gitaar, drum, bas en zang heb ik nog nooit iemand een producer horen noemen.
Wat is nou in jullie ogen een producer?
[edit] Damn, kan de tikfout in de topictitel niet meer editen
[/edit]
Nu hoor ik het woord te pas en te onpas en krijg ik steeds meer het idee dat men het over een muzikant heeft die in een eigen studio muziek zit te maken. En dan met name electronische muziek. Iemand die in z'n uppie in een studio een plaat opneemt met behulp van gitaar, drum, bas en zang heb ik nog nooit iemand een producer horen noemen.
Wat is nou in jullie ogen een producer?
[edit] Damn, kan de tikfout in de topictitel niet meer editen
[/edit]
) echt jezelf producer noemen met je gekraakte versie van Fruity Loops 3 roept bij mij een
op.