Welke synth is dit

Roland sh-1000. denk ik

Een of ander goedkoop synthje (Yamaha SY2 ofzo) door de moeder aller effectpedaaltjes;

Hmm, ik kan met de beste wil ter wereld niet horen dat het door dat pedaaltje gaat. Maar ja: een of andere preset synthje door een distortion/fuzz en een wha-wha. Ik denk dat welke synth nu juist er weinig toe doet. Ik vind het wel straf dat je hoort dat het Nigeriaans is. Maar wel coole track weer (evenals die Isley Brothers track) - ik leer hier wel wat goeie muziek kennen. Joris

Laatst gewijzigd:
Er was een behoorlijke Nigeriaanse funkscene in de '70's. Daar kan je nu nog wel eens een verzamelaartje van vinden.

Wat de synth zelf betreft kan ik eerlijk gezegd niet horen of het al dan niet een cheapo presetsynthje is. Soms klinkt hij zo, maar op lang aangehouden noten vind ik dat het filter een vleugje Moog heeft. Hij is in ieder geval vals genoeg voor een Moog. ;) Maar het zal waarschijnlijk inderdaad een presetsynthje met afgekloven houten zijkantjes, brandplekken en een laag groen tussen de toetsen zijn.

Is who's that lady een gitaar door een blue box? (ook altijd al willen weten :) )

Hmm, ik kan met de beste wil ter wereld niet horen dat het door dat pedaaltje gaat. Maar ja: een of andere preset synthje door een distortion/fuzz en een wha-wha. Ik denk dat welke synth nu juist er weinig toe doet. Ik vind het wel straf dat je hoort dat het Nigeriaans is. Maar wel coole track weer (evenals die Isley Brothers track) - ik leer hier wel wat goeie muziek kennen. Joris

Maar welk goedkope preset synthjes zouden het dan kunnen zijn? Er lijkt een filter in te zitten, maar dat kan inderdaad ook een wahwah pedaal zijn. Het blijft een specifiek geluid... De Sh1000 zou ook wel eens kunnen, als ik zo snel luister op youtube...

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Het is trouwens inderdaad Nigeriaans (staat ook op google ;) )

mischien wel leuk voor de beeldvorming van muziek in West Afrika:

ik ha ooit een synhtje gebouwd maar zonder een sample an hold erin .... ( ik had een solina orgel gesloopt omdat ik twee vcos had staan zonder toetsenbord en dan had ik bij de toetsen alleen maar een serie weerstanden geplaatst ) die klonk ongeveer ook zo wacky als in dat nummer naar je naar vraagt

zonder de sample en hold krijg je ook halve tonen ( of kwart tonen ) tijdens het spelen

ha ja hoe krijg je dus zo een wacky geluid? uit een synth..... ja ik had toen ik 12 was een modulair staan en daar zat geen klavier bij : dus heb ik de klavier nagemaakt ( groot woord ) uit de elektuur maar dan zonder de sample en hold en heel de reutemetuet : nmaar alleen dus met een klaviertje uit een oud kapot solina orgel en een handje vol weerstanden

met als resultaat dat je een bruikbare vco spanning hebt die redelijk goed werkt voor je modulair.....

ik heb geen cad cam in huis en allen maar paint ( waar ik dus helemaal een ramp mee ben ) maar het basis schema van een klavier voor vco ziet er ongeveer zo uit....even uit de hand getekend dus.....

volg je dit schema dan krijg je een modulair klavier die ook halve en kwart en tiende tonen speelt..... speel je een enkele noot : dan is ie zuiver : speel je echter twee noten tegelijker tijd dan klopt de vco spanning niet meer en dan krijg je een heel grappige tussen noot .........ik zelf heb er heel lang op gespeeld omdat het effect zo grappig is

en ja dus ook een beetje zo vreemde en gek als dat orgeltje waarnaar je vroeg in dat afrikaanse nummer ha ja vals en komisch dus.....

78834391.jpg

Laatst gewijzigd:
Back