Het proces (wat zijn jouw valkuilen?)

...

op een dag had ik een moog staan ( een technics copie van een moog )...

pure decadentie noemen we dat.....

Mwoah.. valt wel mee hoor met een technics nep-moog.. :o:

...
Nu ben ik erg benieuwd naar jullie valkuilen in het proces? Wat is je numero uno valkuil?

Hey Robbert! Wist niet dat je nu in Utrecht woont! Welkom! Maar goed...valkuilen. Er zijn er zoveel als je zelf maar kan voorstellen. Ik denk ook vaak dat ik loop te kloten en dat er maar niets goeds uit mijn handen komt. Maar de realiteit is dat muziek maken gewoon moeilijk is en veel tijd kost. Waarom denk je dat bekende bands/acts (even generaliserend) meer dan een jaar doen over een album van pakweg 10 nummers. Zoveel tijd kost het nu eenmaal. Die gast van de soundmix show zei het eigenlijk het beste: Gewoon doorgaan. Ignore everyone and everything.

Soms maak ik drie nummers op rij die eigenlijk k*t zijn. Maar de 4e is dan weer best leuk. Dat is voor mij genoeg.

De grootste valkuil is denk ik jezelf gekmaken over dit soort dingen. Soms plan ik een dag in om de volgende Stairway to Heaven te maken, maar zit ik de hele dag te gamen...uiteindelijk maakt het niets uit.

Soms maak ik drie nummers op rij die eigenlijk k*t zijn. Maar de 4e is dan weer best leuk. Dat is voor mij genoeg.

De grootste valkuil is denk ik jezelf gekmaken over dit soort dingen. Soms plan ik een dag in om de volgende Stairway to Heaven te maken, maar zit ik de hele dag te gamen...uiteindelijk maakt het niets uit.

tja bij mn volgende uitgave(6 CD box met oud materiaal) komt een eenmalige limited versie met als bonus CD de slechtste onrust nv nummers
dus gewoon een kutCD met een verstandskies(de mijne) in de hoes gelijmt
waarschijnlijk heb ik nummers zat op mijn 38 masterCD's (28 tot 48 minuten)
:r :stupid :frons:

Tracks afmaken is voor mij het moeilijkste.
Daarnaast vind ik eigenlijk ook weinig muziek die ik hoor ook echt goed. Het blijft dus bij experimenteren met geluiden wat ik zelf toch het leukste vind.
Ik heb een tijdje niet heel veel plezier beleefd aan muziek maken maar ik heb het sinds kort weer teruggevonden door:
- Overstap van cubase naar ableton
- Overstap van te veel vst's naar hardware waar je het mee moet doen.

Ooit met een kleine hardware setup begonnen en toen overgestapt naar cubase met plugs.
Ik kom er nu achter dat cubase me zo tegenhield in mijn workflow. Ik wil niet zeggen dat ik nu ook daadwerkelijk nummers afmaak maar het is er allemaal veel leuker op geworden. Daarnaast kan ik nu weer fijn aan knoppen draaien met mn soundtracs wat vreemd genoeg mijn sound toch ten goede komt. Het klinkt meer als een geheel. Met vst's raakte ik altijd het overzicht kwijt en werd teveel lekker gemaakt met nieuwe plugs. (Kan het misschien nog beter met die plugin?)

ik heb pas een jaar internet ongeveer : ja heel mn leven zonder geleefd en ha ook wel een leuke tijd gehad

sinds een jaartje heb ik dus wel internet

in het begin : had ik zo de myspace van bjork te pakken : ha en ik dus zo hele brieven aan haar schrijven hee?

op een dag ontdek ik bij de mail bij myspace : dat je kan zien of iemand wel of niet je mail gelezen heeft : ha ha dus bij mij was het dus zo dat ik heel veel brieven voor de k*t zn k*t had gechreven : ongeopend dus

ha ja zo leert een mense weer hee? eer wat wijzer geworden en nu stuur ik natuurlijk geen mailtjes meer naar beroemdheden ha ah

En vorige week zei je nog dat je heel wat beroemdheden persoonlijk kent en op een mailtje van ons Britneyke Spears aan het wachten was?

Voor mij bestaat de hobby meer uit het lekker bezig zijn met muziek/geluid/studio. Daar hoeft niet perse een compleet afgewerkt eindproduct uit voort te komen. Veel mensen begrijpen dat niet (die denken dat je als je muziek maakt ook gelijk platen moet uitbrengen en optreden) maar ik vind het prima zo.

Kijk, deze houding heb ik mezelf ook een poos geleden aangenomen, en dat werkt zo bevrijdend! Ik moet van mezelf helemaal niet tot een track komen, ik wil gewoon lol hebben met m'n apparatuur en de maffe geluidjes. Zoals vroeger, toen ik op elke synthesizer achteraan de patchbank begon, want daar zat vaak de "special effects" categorie weggedrukt die mij het meest aansprak :)
Het is inderdaad hobby, en het moet gewoon leuk zijn, vreugde opleveren. Iets "goeds" moeten produceren (en dan, wat is "goed") brengt zoveel stress met zich mee, en er is altijd wel iemand die wat je ook doet slecht vindt.

Hey Robbert! Wist niet dat je nu in Utrecht woont! Welkom!

Thnx! En ik dacht dat jij geen muziek meer maakte wegens studie ofzoiets... ook welkom :okdan:

Haha.. grappig.. vele dingen herken ik.. Als ik eens lekker aan t chillen ben op mn studiokamertje.. Dan verlies ik mezelf ook veel te vaak in een lekker klinkend maar dodelijk simpel deuntje.. en ga dan wat draaien aan de knoppen.. waardoor de synths lekker vreemde geluiden doorsturen.. en das leuk, maar echt met een nummer eruitkomen is dan niet het geval...

Moet mezelf er echt toe zetten ook daadwerkelijk iets op te nemen en er echt een nummer van te maken.. En dan nog heb ik altijd het idee dat er iets mist.. ;)

Back