Röyksopp - Vison One bass??

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Deze meesterlijke plaat ben ik nooit beu..

Ik vind dat basje wel heel cool.. het lijkt wel alsof hij door een draaibank word gehaald.. zo verwrongen klinkt het..

Hoe doen ze dat? Distortion?

Saw-basje + overdrive + licht phasertje/flangertje lijkt mij de 'trick' wel te doen.

Hoewel de draaibank ook wel helpt :D

:) fijn nummertje idd.

Ik hoor ook behoorlijk wat resonance op de filter.

Zeker er voor zorgen dat je een toffe enveloppe (en al de andere settings) zet op de filter. De Flanger is maar oppervlakkig denk ik; filter is hier belangrijker.

Heerlijke track, thanks voor de tip Furious5.

Je bent niet de enige die naar deze sound op zoek is. Op allerlei fora's zie ik mensen erom vragen.
Hier op het ableton forum heeft iemand uit Gent de sound nagemaakt met een juno60 vst van TAL en Live FX racks
http://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=1&t=144876&start=30

De links naar de voorbeelden doen het niet meer, maar aan de reacties van de mensen te zien, zit hij goed in de buurt!

Hmm.. het lijkt idd dat Formant-filter.... dat klinkt hetzelfde.. lekker pruttelend..

De link naar de post van Sarrova-Q op het Ableton forum laat idd geen geluidsfragmenten horen.. maar hij zithier ook op het forum.. Snel maar eens vragen naar zn magic trick :-)

Dit ben ik nu aan het kijken.. tut van Tom Cosm:
http://vimeo.com/5676755

Ben ik nou de enige die weet dat het basloopje gejat is van Stevie Wonder? te gek nummer wacht...

ja.. hiero!.. enjoy

wat betreft de Royksopp versie..... mwog....
wat betreft het basje.. ik weet wel zeker filter+ distortion,,, flangertje idd.... maar ik zou ook kunnen geloven dat het een basgitaar is met deze fx trouwens, niet specifiek een synth. mischien iets door een moogerfooger ofzo..

Om dit topic even omhoog te kicken, onlangs speelde ze op kcrw en toen hoorde ik hetzelfde geluid

Ik heb trouwens wat met reason zitten prullen en het is me wel gelukt om iets soort gelijks te krijgen

Laatst gewijzigd:
Back