Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RAID is geen backup!inderdaad, met raid een mirror maken, dan heb je een back-up.
RAID is geen backup!

Dat soort uitspraken zijn vaak gebaseerd op toevalstreffers. De één moet niks van Seagate hebben, weer een ander niks van WD en ga zo maar door. Als die merken echt niet zouden deugen hadden ze allang een slechte naam gekregen en kocht niemand ze meer. Ik heb van alle grote merken minimaal 25 schijven in gebruik gehad en er is wat dat betreft echt geen patroon te ontdekken. Het kan natuurlijk altijd treffen dat je een schijf van een foute batch hebt en als die dan wordt vervangen door een andere schijf van diezelfde batch dan ga je natuurlijk al gauw het merk de schuld geven.Ik heb slechte ervaring met Maxtor externe schijven en alles van LaCie.
Iemand die het begrijpt. RAID kan de beschikbaarheid van data verhogen en performance verbeteren
Dat soort uitspraken zijn vaak gebaseerd op toevalstreffers. De één moet niks van Seagate hebben, weer een ander niks van WD en ga zo maar door. Als die merken echt niet zouden deugen hadden ze allang een slechte naam gekregen en kocht niemand ze meer. Ik heb van alle grote merken minimaal 25 schijven in gebruik gehad en er is wat dat betreft echt geen patroon te ontdekken. Het kan natuurlijk altijd treffen dat je een schijf van een foute batch hebt en als die dan wordt vervangen door een andere schijf van diezelfde batch dan ga je natuurlijk al gauw het merk de schuld geven.
ik ben het hier niet helemaal mee eens, want wat als je RAID 5 of 6 draait? dan mogen er een of twee discs overlijden en blijft de array werkend. ook een systeem als Drobo is ingericht als backup. wanneer is iets failsafe en redundant gebackuped?
Ook RAID 5 of RAID 6 niet. Een virus, een domme delete-actie, een kopje koffie, een kwaadwillend persoon, een dief, een blikseminslag, tornado, kernbom, simpel brandje of de RAID-array bij een verhuizing uit je poten laten flikkeren en je bent alsnog alles kwijt.Het enige echt goeie medium voor backups is tape. Tape en de data erop hebben een bewezen houdbaarheidsdatum van meer dan 30 jaar.
Het beste wapen is toch altijd diversificatie en redundantie.ik ben het hier niet helemaal mee eens, want wat als je RAID 5 of 6 draait? dan mogen er een of twee discs overlijden en blijft de array werkend. ook een systeem als Drobo is ingericht als backup. wanneer is iets failsafe en redundant gebackuped?