Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door cyan_circle
kinders, kinders, rustig aan...
a) timestretchen is echt een heel erg loos antwoord hier
b) er hoeft helemaal niet zo geirriteerd gereageerd te worden
timestretchen heeft helemaal niks met dit "probleem" te maken.
ik zeg "probleem", omdat een acapella syncen helemaal niet moeilijk is, en zeker niet als er nog drum residu's in de track zitten. dan is het echt gewoon een kwestie van luisteren, grofweg een tempo eraan toekennen, sample op de juiste plaats zetten, nog een keer luisteren en vervolgens het tempo iets preciezer syncen, enzovoorts.
maar goed, wat mij wel verbaast is dat je deze vraag stelt. misschien begrijp ik m verkeerd hoor, maar dit soort dingen ga je toch gewoon uitproberen? gewoon kijken of je t zelf kan? dat lijkt me een van de eerste stappen in de richting van muziek maken.
dit bedoel ik niet lullig, hoor. ik ben gewoon verrast.
Origineel geplaatst door tim
Ja daar heb je ook gelijk in maar ik dacht mishcien is er een makkelijkere manier om dit te doen? maar timestrechten heeft geen zin? je zet dan toch de loop in een bepaald tempo? of zie ik dit verkeerd?
het is niet zo dat timestretchen geen zin heeft (hoewel... vocalen, altijd tricky), maar het is geen antwoord op je vraag. als je een bpm niet weet ga je niet zomaar in het wilde weg lopen timestretchen, dan ontken je dat je de simpelste handeling niet aan kan.
maar om te timestretchen is het wel handig om het originele tempo te weten... dan kan je het eindresultaat ook bepalen.
natuurlijk kan je ook ieder stukje heeeeel precies gaan lopen knippen, en dan "maatvullend" timestretchen (zoals je in cubase kan), maar dat is echt veel meer moeite dan even het originele tempo bepalen en vervolgens de hele acapella een bepaald (en berekend!) percentage sneller/langzamer zetten.
Origineel geplaatst door tim
Ik snap de clue niet helemaal.. in wavelab is het toch mogelijk om de hele wav (heb nog niks gekniped) te time strechten naar een tempo?
precies: hoe kan je het eindtempo bepalen als je het begintempo niet weet?
timestretchen werkt procentueel, dus van het ene tempo naar het andere...
met 1 hand kan je toch ook niet touwtjespringen?
(uit de categorie Meest Bezopen Rederingen)
Origineel geplaatst door matt second
nog een tip :
meet de tijdsduur van de maat en reken terug naar een aantal BPM