MIDI setup met veel gear?

AxiMaxi

Het is tijd voor muziek!
Met mijn PC en/of klavier stuur ik MIDI-signalen naar een Behringer BCR-2000 die ze prachtig merged and vervolgens naar een Roland A880 stuurt.
Van daaruit wordt de hele bups ('t klavier, de PC, 4 modules en een fx-bak) weer herverdeeld.
Ik heb aan de voorkant nog 1 MIDI in/out over, dan is de A880 vol.

Nu zijn er broeders hier, die 20x zoveel apparaten hebben staan, dus ik vroeg me af (*stem van Man-Bijt-Hond*)...

Hoe sluit jij je MIDI spullen aan?

heb nu 1 8*8 interface, maar ga denk toch een 2e kopen. Nu is er nogal wat gedaisychain

Midi sport 2*2 + nog een usb 1*1 in m'n audio interface

2 * A880
1 * Midi timepiece II 8*8 (geen usb)
3 * midi timepiece AV 8*8 (geen usb)

op 1 patchbay zitten de usb interfaces en alle andere patchbays aangesloten, simpel en strak ;)

Dtronics mt210 8x midi out

Deze gaat vervolgens weer naar een midiman 4x midi out en een Midi Solutions T8 8x midi out.

Werkt perfect!

2x AMT8, 5x midi merger, 2x 2x4 ThruBox, 1x A880 1x MEP4

Als Midi Sequencer nog steeds een Amiga met MED-SS over 16 channels en m'n SynthCtrl plugin

Edirol 4x4 (UM-100)

Hi Guys,

Nog allemaal vrij nieuw voor mij, maar is het niet zo dat je via de midi thru oneidige schakelingen kan maken?
Heeft dit dan niet dezelfde mogelijkheden als wereken met een 1in/ 8 out midi apparaat?

1x Edirol UM-550 (5x5)
1x Edirol UM-880 (8x8)
1x JL Cooper Nexus (3x8)
1x JL Cooper Nexus Plus (2x8)

Hi Guys,

Nog allemaal vrij nieuw voor mij, maar is het niet zo dat je via de midi thru oneidige schakelingen kan maken?
Heeft dit dan niet dezelfde mogelijkheden als wereken met een 1in/ 8 out midi apparaat?
In principe kan dat ja. Maar als je dat teveel doet krijg je timing verschillen. Als je een midi-out van een drumcomputer pakt en die via 7 apparaten in een sequencer prikt ben ik bang dat het allemaal minder synchroon loopt dan je zou willen.

Daarnaast, als je multitimbrale synths hebt die bijv. 8 parts tegelijk aan kunnen, dan zit je bij 2 synths al aan de max van je kanalen (16, dus).
Als je over meerdere outputs kunt sturen, heb je 16 kanalen per output (bijv. de MOTU Midi Express dus 8x 16 = 96).

Daarnaast, als je multitimbrale synths hebt die bijv. 8 parts tegelijk aan kunnen, dan zit je bij 2 synths al aan de max van je kanalen (16, dus).
Als je over meerdere outputs kunt sturen, heb je 16 kanalen per output (bijv. de MOTU Midi Express dus 8x 16 = 96).

En nog daarnaast zijn er synths die de irritante gewoonte hebben om naar alle kanalen te luisteren, of je ze nu in OMNI mode zet of niet. Dan krijg je meerdere partijen die door elkaar spelen als je gaat daisychainen...

Midisport 2x4, en ik heb de studio opgedeeld in 4 groepen: muur, buro, drums en 'aux'. Bij de drum groep heb ik nog een midi splitter 1x4 omdat bijvoorbeeld de 707 en 727 geen thru hebben. Qua midi kanalen kom ik nooit in nood. De aux groep wordt hier dan wel ook gebruikt voor lastige midi dingen zoals midi convertors, synths zonder thru of die hun midi kanaal niet opslaan, synths die niet strak lopen als ze aan het einde van een chain hangen, dat soort dingen.

Ik werk alleen met hardware instrumenten. En hiervoor heb ik in mijn rack, 2x MOTU midi express 128's en 2x Roland A880 midi patcher's hangen. Op 1 MOTU 1 A880. De Behringer BRC en BFC op input 1 van 1 A880.

Zo wat ik ermee doe, kan ik alle kanten op.

Als de Mac niet de sequencer is, dan schakel ik de beide A880 om en is mijn MC909 de master.

Back