MPC3000 / SP 1200

hahaha..sorry hoor maar je hebt mijn dag gemaakt...;)

wat je hier allemaal schrijft vinnik echt geweldig grappig, vooral dat voorbeeld over die bakstenen hihi..

ooit eens over nagedacht dat de DAC's op de 3000 de lage frequenties misschien wat versterken? kan je ook met wat EQ op het laag bereiken;)

overigens: ik neem aan dat je weet dat de MPC3000 gewoon om de engine van de S3000 is gebouwd? nix speciaals hoor..

laten we er maar over ophouden, dit is uiteindelijk natuurlijk als een discussie over religie..iedereen moet gewoon lekker kopen wat ie zelf wil

Olaf

Laatst gewijzigd:
Grappig, wist dus helemaal niet dat de MPC3000 non-lineair samplede.

Als ik het goed heb is non-lineair samplen hetzelfde als een expander in de praktijk. Vandaar die extra powah. ;)
Wel dat het geluid zwaarder word omdat lage basgeluiden van nature qua amplitude niet zo hoog komen als hogere frequenties en je volgens mij ook een soort laagdoorlaat filter effect krijgt.

Een ander apparaat wat ook non-lineair sampled is een telefoon, kun je horen als iemand heel zachtjes praat en er veel ruis bijkomt.

Maar dan kun je net zo goed een redelijke expander/compressor gebruiken om de boel een beetje op te fleuren. Dat doen ze trouwens ook allemaal als ze in de studio een nummer opnemen dat kan bijna niet anders.

Maar eh, wat wordt het nu? :confused:

Orgineel geplaatst door olafmol
hahaha..sorry hoor maar je hebt mijn dag gemaakt...;)

wat je hier allemaal schrijft vinnik echt geweldig grappig, vooral dat voorbeeld over die bakstenen hihi..

ooit eens over nagedacht dat de DAC's op de 3000 de lage frequenties misschien wat versterken? kan je ook met wat EQ op het laag bereiken;)

overigens: ik neem aan dat je weet dat de MPC3000 gewoon om de engine van de S3000 is gebouwd? nix speciaals hoor..

laten we er maar over ophouden, dit is uiteindelijk natuurlijk als een discussie over religie..iedereen moet gewoon lekker kopen wat ie zelf wil

Olaf

Ik weet niet wat er zo grappig is. Voor mij is het allang duidelijk dat het veroorzaakt wordt door een non-lineare a-d-envelope maar jij deed je voor als een onwetend kind.

Sorry 4 trying to help.:Z

Het is trouwens NIET hetzelfde als een beetje EQ bij draaien. Je hebt ALTIJD een voorsprong op minder krachtige samplers ENNN dan kan je 't alsNOG nog bij eq'en!!!

Jij bent duidelijk niet thuis in de hiphop cultuur.

*zucht*

Laatst gewijzigd:
Orgineel geplaatst door fuse
Grappig, wist dus helemaal niet dat de MPC3000 non-lineair samplede.

Als ik het goed heb is non-lineair samplen hetzelfde als een expander in de praktijk. Vandaar die extra powah. ;)
Wel dat het geluid zwaarder word omdat lage basgeluiden van nature qua amplitude niet zo hoog komen als hogere frequenties en je volgens mij ook een soort laagdoorlaat filter effect krijgt.

Een ander apparaat wat ook non-lineair sampled is een telefoon, kun je horen als iemand heel zachtjes praat en er veel ruis bijkomt.

Maar dan kun je net zo goed een redelijke expander/compressor gebruiken om de boel een beetje op te fleuren. Dat doen ze trouwens ook allemaal als ze in de studio een nummer opnemen dat kan bijna niet anders.

Maar eh, wat wordt het nu? :confused:

Nee vriend, t'is niet hetzelfde. Anders had iedereen dat al gedaan.:stupid

ik ben het er mee eens dat de mpc identiek om zijn sound en sequence maar ik bekijk het van een ander standpunt
je wil muziek maken (hip hop) en toch zo compleet mogenlijk beginnen vandaar dat ik zeg de mpc2000xl (met name de prijs en de sample uitbreiding)
maar als je een boom met euro's op het balkon hebt staan dan en je weet dat je op korte termijn verder gaat inversteren dan kan je het doen

en jammer dat roger linn de mpc 2000 niet heeft mogen maken

Orgineel geplaatst door napalmman

Jij bent duidelijk niet thuis in de hiphop cultuur.

*zucht*

arghh..nu moet ik ff ingrijpen.....over die MPC's zijn we het niet eens, kan gebeuren, maar dit statement kan ik niet zomaar over me heen laten gaan.....aangezien ik thuis behoorlijk wat tapes en vinyl heb met oa Doug E. Fresh, de eerste NWA trax, 24K (uit eindhoven, kent iemand ze nog?), Ultramagnetic MC's, Slick Rick, BoogieDownProductions, Pete Rock etc. die ik toen ze uitkwamen kocht/kreeg/"leende" en ik ook nog wel tegenwoordig een vinger aan de hiphop pols heb, veel van het spul op rawkus enzo is vet.....moet ik mijn broertje overigens credit voor geven die was een behoorlijke goeie writer in die dagen....

dusse...bij deze ;)

Olaf

arghh..nu moet ik ff ingrijpen.....over die MPC's zijn we het niet eens, kan gebeuren, maar dit statement kan ik niet zomaar over me heen laten gaan.....aangezien ik thuis behoorlijk wat tapes en vinyl heb met oa Doug E. Fresh, de eerste NWA trax, 24K (uit eindhoven, kent iemand ze nog?), Ultramagnetic MC's, Slick Rick, BoogieDownProductions, Pete Rock etc. die ik toen ze uitkwamen kocht/kreeg/"leende" en ik ook nog wel tegenwoordig een vinger aan de hiphop pols heb, veel van het spul op rawkus enzo is vet.....moet ik mijn broertje overigens credit voor geven die was een behoorlijke goeie writer in die dagen....

dusse...bij deze ;)

Olaf

Ja, ja, die kennen we nog met WE HAVE NO ENEMIES. Hooooeh,...scary.

Des te meer zou je moeten snappen waarom de meeste rap van Nederlandse bodem zo zwakjes klinkt. Het begint (over het algemeen!) met flaterdun gemixte drums. Ze weten niks van relatieve volume en de juiste compressie methodes. Ennnn niet zomaar even een beetje laag bij eq'en.

Je samples moeten al vet klinken vanaf het moment dat ze je sampler uitrollen.

Trouwens,... omdat je al jaren naar rap luistert, wil dat niet automatisch zeggen dat je weet hoe je het desgewenste geluid (effect) bereikt.

Peeez 8)

Laatst gewijzigd:
welke vette hiphop producties heb jij op je naam staan dan? ;)

Olaf

Heeeeel voorspelbaar antwoord (vraag)

Zomaar zo stoer , je kent niet eens de helft ( misschien wel trouwens,...hmm) van mijn werken.

Als jij zo'n fervent hiphop liefhebber bent , dan moet je mij en m'n rappartner hebben gezien bij Raciscm beat, of als openings-act voor Mobb deep (Nighttown); The Outsidaz (Melkweg); Jagged Edge (Nighttown); Brandy (Duitsland en die grote arena-vormige hal in Utrecht. even de naam vergeten.); Jeru the Damaja (Nighttown).

Dan heb ik het niet eens over gigs in Zwitserland, Belgie etc., etc..

En ja, als wij gevraagd worden voor een grote r&b show, dan doen we dat ook.

We functioneren onder de naam FIREARMZ. Ik ben Napalm en m'n co-rapper Ambush. De volgende keer dat wij weer een gig van zulk formaat hebben, nodig ik u gaarne uit!!! En dan praten we NA het aanhoren van onze Boom-bap wel verder over dit onderwerp.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd!
:L

Heeeeel voorspelbaar antwoord (vraag)

Zomaar zo stoer , je kent niet eens de helft ( misschien wel trouwens,...hmm) van mijn werken.

Als jij zo'n fervent hiphop liefhebber bent , dan moet je mij en m'n rappartner hebben gezien bij Raciscm beat, of als openings-act voor Mobb deep (Nighttown); The Outsidaz (Melkweg); Jagged Edge (Nighttown); Brandy (Duitsland en die grote arena-vormige hal in Utrecht. even de naam vergeten.); Jeru the Damaja (Nighttown).

*snip*

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd!
:L

helaas heb ik geen glazen bol hier staan, dus ik ken inderdaad niet de helft van je werken....vandaar ook mijn vraag..bedankt voor je antwoord overigens, je hebt me inderdaad voldoende geinformeerd ;)

en nee ik heb je nog nooit live horen optreden, ook nog nooit van firearmz gehoord...dat komt omdat ik tegenwoordig niet meer zo'n liefhebber ben en dus ook niet naar liveoptredens ga....overigens vinnik al die gangsta-stuff maar nix, dus namen als firearmz en napalm en ambush spreekt me ook niet zo aan.....maar wel tof hoor dat jullie zo goed bezig zijn, dat meen ik serieus...

laten we deze discussie overigens hier maar gewoon sluiten, want het gaat toch nergens naartoe ;)

en als je eens in de buurt van utreg een gig hebt laat het ff weten hier op het forum, ik kom dan langs als ik kan...

peace, Olaf

helaas heb ik geen glazen bol hier staan, dus ik ken inderdaad niet de helft van je werken....vandaar ook mijn vraag..bedankt voor je antwoord overigens, je hebt me inderdaad voldoende geinformeerd ;)

en nee ik heb je nog nooit live horen optreden, ook nog nooit van firearmz gehoord...dat komt omdat ik tegenwoordig niet meer zo'n liefhebber ben en dus ook niet naar liveoptredens ga....overigens vinnik al die gangsta-stuff maar nix, dus namen als firearmz en napalm en ambush spreekt me ook niet zo aan.....maar wel tof hoor dat jullie zo goed bezig zijn, dat meen ik serieus...

laten we deze discussie overigens hier maar gewoon sluiten, want het gaat toch nergens naartoe ;)

en als je eens in de buurt van utreg een gig hebt laat het ff weten hier op het forum, ik kom dan langs als ik kan...

peace, Olaf

We maken geen Gangsta shit yo' maar thanx voor je support.8)

FIREARMZ ik zal er opletten ben wel benieuwd
ben ook begonnen met hiphop in 1986 en dat heeft er toe geleid dat ik nu nog steeds bezig ben met muziek en als ik die bekende namen lees bij olav jajaja .........ik heb meteen de 1e lp van BDP opgezet :) :)

Orgineel geplaatst door zoe
FIREARMZ ik zal er opletten ben wel benieuwd
ben ook begonnen met hiphop in 1986 en dat heeft er toe geleid dat ik nu nog steeds bezig ben met muziek en als ik die bekende namen lees bij olav jajaja .........ik heb meteen de 1e lp van BDP opgezet :) :)

Luister je ook naar contemporary rap, zoja wat dan?

En wat maak je zelf??

op het moment luister ik wat naar mijn toekomt ik ben niet meer up to date met rap (gelukkig nog een zwager die daar wel in is)
namen kan ik je niet geven alleen van vroeger maar ik vind hiphop tegenwoordig niet slecht

ik maak geen hiphop of andere muziek meer eerst maar weer eens een studio in elkaar schroeven (heb wel zat synths staan etc maar niet aangesloten)

eind jaren 80 was ik er heel aktief mee bezig met andere
een van mijn vrienden is er nog steeds diep in en heeft een leuke studio (ga eerdaags langs ) en maakt toffe muziek

jammer dat het in nederland toch wat moeilijker is als je hiphop maakt (contract te krijgen of dat je muziek serieus word geperst )
ik weet eigenlijk niet hoe het tegenwoordig er mee staat maar ik zie weinig nederlandse rappers bekend worden (jammergenoeg)
alleen deams

Nee vriend, t'is niet hetzelfde. Anders had iedereen dat al gedaan.:stupid

Hmmm..... bespeur ik hier enig sarcasme?

Nou ja, misschien dat je het wat duidelijker uit kan leggen (sleep er desnoods een url of wat bij) want voor iemand die heeft doorgeleerd hoe ADC/DAC's in elkaar zitten snap ik er de ballen van.

Orgineel geplaatst door zoe
op het moment luister ik wat naar mijn toekomt ik ben niet meer up to date met rap (gelukkig nog een zwager die daar wel in is)
namen kan ik je niet geven alleen van vroeger maar ik vind hiphop tegenwoordig niet slecht

ik maak geen hiphop of andere muziek meer eerst maar weer eens een studio in elkaar schroeven (heb wel zat synths staan etc maar niet aangesloten)

eind jaren 80 was ik er heel aktief mee bezig met andere
een van mijn vrienden is er nog steeds diep in en heeft een leuke studio (ga eerdaags langs ) en maakt toffe muziek

jammer dat het in nederland toch wat moeilijker is als je hiphop maakt (contract te krijgen of dat je muziek serieus word geperst )
ik weet eigenlijk niet hoe het tegenwoordig er mee staat maar ik zie weinig nederlandse rappers bekend worden (jammergenoeg)
alleen deams

Je hebt zeker gelijk dat het hier moeilijk is om een poot aan de grond te krijgen maar er staat momenteel een heleboel te veranderen. Een close vriend van mij die (producer) komt zeeer waarschijnlijk op het nieuwe album van Big Daddy Kane met een paar beats en er staan nog een paar rappers op het punt om buiten Nederlandse grenzen uit te komen.

Hou mijn naam('Palm) en onze naam ( Firearmz) ook in de gaten.

Het komende jaar gaan mensen schrikken. Geen grapje;)

Orgineel geplaatst door fuse

Hmmm..... bespeur ik hier enig sarcasme?

Nou ja, misschien dat je het wat duidelijker uit kan leggen (sleep er desnoods een url of wat bij) want voor iemand die heeft doorgeleerd hoe ADC/DAC's in elkaar zitten snap ik er de ballen van.

We hebben net haarfijn uitgelegd hoe het in elkaar steekt.

Geen sarcasme, was een grapje.:)

big dady kane hmmmm dacht dat hij uit de picture was maar ik ga zeker luisteren en hoe het in de gaten

We hebben net haarfijn uitgelegd hoe het in elkaar steekt.

Dat snap ik dus even niet. Ik zie liever wiskundig formules en fourier blokjes enzo. Maar anders ga ik zelf wel even zoeken.
Volgens mij klopt het wel ongeveer wat je bedoeld maar is het voor mij in ieder geval niet duidelijk genoeg.

Heb je niet een website ofzo waar we kunnen zien wat je allemaal voor een rap/hiphop maakt?
Ik heb namelijk een zoektocht gedaan met Google naar Firearms, maar kon nix vinden.

gr
Arv

Back