Krk V4

druid

Ouwe rot
Lees net in SOS dat de KRK V4 monitors erg goed schijnen te zijn, weet iemand waar ik die zou kunnen luisteren en wat ze kosten. Ik kan ze niet vinden op het web.

Druid

Zelf ben ik er niet kapot van. Voor mij lijkt het net alsof er een waas over het hoog zit als je ze beluisterd. En zulke kleine speakers hebben ook snel last dat ze het laag niet goed kunnen weergeven.

Maar dat zou je eigenlijk zelf moeten beluisteren. Weet alleen niet waar ze in nederland te beluisteren zijn. (Wel in Keulen)

KRK dealers in Nederland:

Morel Muziek BV
www.morelmuziek.nl

Maarten’s Sound & Vision
www.msv.nl

Hightech Hilversum BV
www.hightech-online.nl

Helios Recording & Broadcast
www.helios.nl

Volgens mij kosten de V4’s zo rond de 800,- euro (set).
En speakers zul je inderdaad zelf moeten gaan luisteren. Ikzelf heb KRK 6000's en ben daar zeer tevreden mee. Vind het een van de meest accurate en meest directe nearfields die ik gehoord heb. Maar smaken verschillen, en niet iedereen vindt dit fijn om mee te werken.

Budget Monitors

Budget Monitors

thnx,

Ik zie net op een foto dat de V4 wel heel erg klein is, ik hou meer van het geluid van een wat grotere speaker. Ik heb alleen een behoorlijk beperkt budget (E500) en dan zijn er eigenlijk maar een paar opties voorzover ik weet:

-Behringer Truth (Kloon, wel grote speaker, ik vind ze niet echt gedetailleerd)
-Yamaha MSP5 (Schelle hogetonen, en een overdreven geluid, wel veel detail)
-Tannoy Reveal Active (niet gehoord, weinig laag, bas poort aan de achterkant)
-Alesis M1 Active (schijnen wel aardig te zijn, nog niet geluisterd)

Ik zou kunnen blijven sparen voor een duurdere set, maar aangezien m'n zolderkamer en (phonic)mixer ook niet perfect zijn lijkt me dat meer iets voor de toekomst als ik een goede ruimte heb en een goede mixer. Ik mix op het moment op een paar hifi boxen die ik al 14 jaar ken, maar door de bas reflex poort (aan de achterkant) en mijn schuine dak klinken mijn mixen zwaar kut op andere sets omdat ze thuis al heel snel lekker klinken.

Druid

Laatst gewijzigd:
Back