Liefhebbers nieuwe synthpop?

Over 'nieuwe synthpop' gesproken, Tears for Fears hebben afgelopen week ook weer eens wat nieuws gereleased:

1174861_351788514953082_26434330_n.jpg

https://soundcloud.com/tearsforfearsmusic/ready-to-start-arcade-fire/

Leven die nog? :D
Talk Talk maakte in de jaren '80 ook leuke muziek.
Maar die band bestaat sinds 1991 niet meer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Talk_Talk

TFF is eind jaren 80 uit elkaar gegaan, maar Roland Orzabal heeft 'solo' nog 2 Tears For Fears albums uitgebracht (die niet veel deden qua charts) en 1 solo album onder zijn eigen naam. Allemaal zeer het aanhoren waard vind ik. Curt Smith heeft ook een aantal soloplaten uitgebracht en onder de naam Mayfield met een band een en ander gedaan, wat ik over het algemeen wat minder geslaagd vind. Sinds begin van de eeuw werken ze weer samen, hebben 1 nieuw album gemaakt, meerdere tours gedaan (vooral in zuid en noord amerika) en nu zijn ze weer met een nieuw album bezig. Maar goed, de blockbuster dagen van Shout en Everybody Wants to Rule the World liggen ver achter ze ja.

Leuke thread. Prachtig dat Chairlift!
De band Mirrors is al eens genoemd eerder in deze thread, maar toch ff een linkje naar hun nummer "Fear of Drowning". Schitterend intro. Ook gelijk het beste nr van hun album Lights & Offerings.

ik vind de shop boys ook redelijk pet... na west end girls was de novelty er wel af... OMD of propaganda is stukken beter...
Ik heb moeten ervaren naar mate men meer kennis op doet van met gevoel
van produceren, dat dat men's smaak kan beinvloeden.
Maar naast het feit dat dat aan de ene kant het meer eender kan maken onder de
mensen met kennis, zou ik onlangs moeten toegeven dat er vooral bij diversiteit
de smaken altijd wel weer varieren.
Voor mij persoonlijk is Actually het best geproduceerde album van Pet shop boys,
Enola gaye de beste titel van OMD en Propaganda vind ik allemaal wel op gelijk
niveau.
Hoe dan ook, het delen van de muziek in dit vak is altijd essentieel aan de orde,
mede daarmee zijn namelijk alle grote namen groot geworden.
Groet,

Ik vind een aantal dingen van Zaine Griff wel goed maar op een of andere manier lijkt de geluidskwaliteit van youtube videos met zijn nummers wat onder de maat, en sommige nummers van New Musik vind ik ook wel bijzonder (world of water, train on twisted tracks).
Wel geinig om op dit topic te zien dat er groepen zijn die nog steeds teruggrijpen naar de typisch 80s stijlen.

Deze is een knaller. Zou je letterlijk kunnen transporteren naar één of andere department store in eighties Los Angeles, lekkere daft bass. Hij draait al effe mee hoor. Is gewoon zwaar underground. Talentvolle kerel. Can get the ladies to danceee. 't Is geen OMD of Depeche, maar voor mij mag het wel zo verder buiten dat het zo clean klinkt zoals Bass al enkele keren heeft vermeld.. ben ook van het "gruizige"

https://soundcloud.com/keenhouse/jogger-nice-tights-keenhouse-remix

Laatst gewijzigd:
Wie de film Drive kent, kent ook de soundtrack. Deze is van het label van dezelfde artiest, draait ook al effe mee. Ik volg hem al van 2009, maar hij krijgt niet genoeg credit.. dus bij deze. Pure eighties bliss.

En hier mij part de nieuwe Vangelis, ook niet genoeg credit.. erg jammer

Ik ga me hier ook in mengen...:okdan:

Ik ben de laatste tijd verslaafd aan Ladytron, vooral het nr Ace of Hz

Mijn favoriete synthpop/dreamwave producers van dit moment zijn: Sunglasses Kid, Trevorsomething, Miami Nights 1984, Multipac aka mpmsoundtracks, Futurecop!, Sellorekt, Le Cassette, Power Glove, Lazerhawk, FM Attack, Cobra Copter, Kristine, Highway Superstar, Lueur Verte, Mitch Murder en meer.

Check voor nieuwe synthpop ook zeker eens NewRetroWave, Maniac Synth en Luigidonatello op Youtube.
Als je liever alleen luistert, luister dan naar Drive Radio en Synthwaves op KFAI.org
Lees je er liever over houdt dan synthetix.fm in de gaten

Ben er zelf ook veelvuldig mee bezig de laatste tijd!

Back