Liefhebbers nieuwe synthpop?

leuk, beetje new wave achtig, poppier

ik hoop altijd dat gruizige analoge 80s klankkarakter van de originele synthpop te vinden in synthpop, maar de zogenaamde synthpop van nu klinkt allemaal veel te gepolijst en te perfect erg jammer

je lult als je neus lang is man, dat model man trackje is een jx-3p en een trixer, klaar!
je houdt jezelf voor de gek!

ik hoop altijd dat gruizige analoge 80s klankkarakter van de originele synthpop te vinden in synthpop, maar de zogenaamde synthpop van nu klinkt allemaal veel te gepolijst en te perfect erg jammer

karakter

dan maak je het toch zelluf, of heb je dat al gedaan in de vorm van 1 van je tracks die je niet wil posten? :D

ja ik zoek nog een leuke zangeres voor de vocals :okdan:

ja ik zoek nog een leuke zangeres voor de vocals :okdan:

Kort door de bocht nog. Ivy is goed genoeg, zij zoekt beatmakers... oja ik heb vergeten je maakt soundscapes, pfff... :D

Let's continue... :walker:

waarom zou ik vocals willen op soundscapes??

even verder kijken dan maar 1 post graag

ook dat, nou ja is niet echt mainstream natuurlijk :D

Maar het nummer van Beth Ditto wat ik boven op deze pagina plaatste was voor jou, Bass (no pun intended) :)

Misschien kun je een link plaatsen van moderne synthpop die JIJ leuk vindt of inspireert om muziek te maken :)

mja mijn muzikale smaak is nogal klein, dus ik moet dat nog tegenkomen denk ik...
mijn inspiratie komt toch meer uit de 80s

Kwam ik tegen.. Is wel synthpop daggik hehe

http://www.knobsticker.com/

Heb ze een keer in Eindhoven in de Effenaar gezien in het voorprogramma van een of andere band. Weet niet meer precies welke, maar ik weet wel dat ik het voorprogramma vetter vond dan waar we voor kwamen! Hele vette muziek!

Edit: volgens mij waren ze het voorprogramma van Kraak en Smaak

Zolang Shout van Tears For Fears eindigt in een gitaarsolo, kunnen gitaren wel in synthpop.

Ja hoor, als je er maar een bak galm achter zet :D Depeche Mode is ook niet vies van gitaren trouwens.

Deze zou zo van de - Factory Records- kunnen komen (Joy Division/New Order)

En een must see film 24 Hour Party People voor wie hem nog niet gezien hebben

Maar is het dan wel synth pop??? hmmm waarom ook eigenlijk niet, 't zou mij niks kunnen schelen zolang het maar goeie muziek is mag er van mij ook een Flaterfoon in.

Back