ultieme studiomeubel

jes303

DIY brain mods
voor de mensen die net zoals ik op zoek zijn naar een ideaal meubel geeft dit wel weer ideetjes... ik was het nog niet tegengekomen op dit forum dus, naja kiek maar:

http://www.anthro.com/_Ac_CurvedCart.asp
http://www.anthro.com/_FS_ConsoleUnit.asp

AC_Cnsl_AboodSt_L.jpg

ok te duur om te kopen voor de meesten maar brengt je wel op gedachten voor zelfbouw....

Origineel geplaatst door Slipperman
beste is je meubel zelf te maken en te ontwerpen. Stukken goedkoper en altijd netjes op maat en naar wens.

ja dat zeg ik ook maar ik geef dit puur als inspiratie aan, want even een heel handig en uitbreidbaar meubel ontwerpen doe je ook niet ff.

ok te duur om te kopen voor de meesten maar brengt je wel op gedachten voor zelfbouw....

Nog steeds meer dan 800 dollar en dat zelfs zonder (zelfbouw) Mac :D

Ik zou wel graag een halve ronde om een burostoel heen willen hebben met diverse treklades of hoe je dat noemt met masterkeyboard of pc keyboard met muis, wat schuin geplaatste 19" racks links en rechts, kortom alles binnen handbereik.

ik vind het zeker een coole jetser... ziet er wel strak uit, vooral die kale sinaasappel op die stoel.

maar $899? dan bouw ik 'm zelf wel!

en deze kost $1499!! en dan krijg je die impotente blije accountant er niet eens bij...
FS_CnslStn_David_L.jpg

Ga naar de IKEA en kijk naar het JERKER bureau.. ik zal soons pics posten. The Q heeft 'm ook, niet zo duur, stevig en perfect voor in de studio.

sjemig! toch veel te klein! een pennenhoudertje, een PC en hij is vol.... pff
idd die IKEA jerker is OK. die kan je ook naar eigen inzicht aanpassen. onderdelen bijvoegen e.d. [toch?]

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
sjemig! toch veel te klein! een pennenhoudertje, een PC en hij is vol.... pff
idd die IKEA jerker is OK. die kan je ook naar eigen inzicht aanpassen. onderdelen bijvoegen e.d. [toch?]

Jeps, er zitten van die monitorsteunen bij die je heel goed aan de buitenkant van je bureau kunt plaatsen, zodat je daar je muziekmonitoren op kan zetten. Die kan je los kopen, zodat je ook modules erop kan plaatsen... echt fijn. Het bureau is volledig in hoogte verstelbaar, dus je zou ook staand kunnen werken, zoals Q... binnenkort eens een cam regelen.

Origineel geplaatst door krz
Ga naar de IKEA en kijk naar het JERKER bureau.. ik zal soons pics posten. The Q heeft 'm ook, niet zo duur, stevig en perfect voor in de studio.

da's waar, dat stond ook in de SOS. maar de nieuwe versie van de Jerker (wie denkt er nog meer aan masturberende mannen bij die naam?) is een stuk kaler:

nieuwe versie:
PE078748.JPG

terwijl de oude van die handige klap units had:
PE067105.JPG

waar je erg makkelijk je monitors op kwijt kon:
desk.jpg

Origineel geplaatst door krz

ik diene ook voor mijn dj materiaal op te setten nl. 2x turntables en
mijne mixer en nog andere zooi.
past er echt perfect op en toch nie over dreven duur

dat ziet er wel heel erg minimaal uit eigenlijk. =( ze hebben ook wel grotere , die ook nog in bochten lopen.

bezig met een nieuw meubeltje

bezig met een nieuw meubeltje

ik ga weer een nieuwe poging wagen een ultieme setup samen te stellen. momenteel heb ik een aantal tafels en racks, en het staat allemaal wel aardig maar voor sommige apparaten moet ik opstaan. en ik zou eigenlijk zo min mogelijk van plek willen veranderen.

(de optie 'virtuele studio' (reason, protools, de hele mikmak op je computer) laat ik hier buiten beschouwing)

nu heb ik een ontwerpje gemaakt, en ben nog op zoek naar wat tips. ik zoek een stevig, maar niet zo dik als spaanplaat (1,8 cm voor beetje iets stevigs), goedkoop materiaal wat ook makkelijk te bewerken is. mdf lijkt me een optie maar is nogal zacht en breekbaar, multiplex nogal klote qua bewerken (splinters, moeilijk zagen). misschien moet ik toch voor een van deze kiezen hoor. qua tafelpoten: ik zou misschien wel een frame oid met poten moeten vinden, die je onder de tafelbladen schroeft. op het plaatje kan je zien dat ik de tafel als 3 losse stukken / bladen maak en die dan tegen mekaar schuif / schroef. alle dingetjes die erop komen maak ik dan in hetzelfde materiaal.

advies gevraagd!

ik heb laatst bij ikea voor hetzelfde idee gekeken, kon daar eigenlijk niet veel vinden. uiteindelijk ben ik naar de leenbakker gegaan en heb daar naar mijn idee een vrij ideaal meubeltje op de kop getikt.

Pc-meubel johan voor 80 euro. Ik heb de uitschuifbare la voor een keyboard iets moeten verlagen anders paste mijn micro-korg er niet in. Wat mij betreft een aanrader als centrum voor je set-up

Origineel geplaatst door bastardsunited
ik heb laatst bij ikea voor hetzelfde idee gekeken, kon daar eigenlijk niet veel vinden. uiteindelijk ben ik naar de leenbakker gegaan en heb daar naar mijn idee een vrij ideaal meubeltje op de kop getikt.

Pc-meubel johan voor 80 euro. Ik heb de uitschuifbare la voor een keyboard iets moeten verlagen anders paste mijn micro-korg er niet in. Wat mij betreft een aanrader als centrum voor je set-up

daar past mijn zooi iig nooit op. dat kan je ook zien op het tekeningetje.

ik bedoel het ook meer als een centrum waar je goed omheen kan bouwen met allerlei 19 inch kasten ofzo. De ronde meubels zijn namelijk nogal duur, die heb ik ook bekeken.

Toch hebben ze bij ikea wel een goed bureau, of zoals ze dat daar noemen, terminaltafel.. de jerker (engels is blijkbaar niet zover doorgevoerd in zweden zullen we maar denken...;))
kun je mooi de hoogte in bouwen, en als je t wil, heb je ook mooie zwenkpaneeltjes voor monitoren oid.

Foto ontbreekt me, maar heb in de future music wel s foto's gezien van andere homestudio's die hetzelfde meubel gebruiken. k heb ook een tijdje gezocht, en ben er sinds een half jaartje erg blij mee!

doei!

dopey

Back