ultieme studiomeubel

Origineel geplaatst door sten
Wat vinden jullie dan van onderstaande meubels. Zoiets wil ik zelf nog wel een keertje bouwen (bijvoorbeeld 3 x 19" naast elkaar (of mixer middenin en 2 x 19" daarnaast voor synths en dergelijke). Bovenop monitors en monitor voor compu. Zou dit een beetje fijn/ergonomisch werken ?

photo_synergy.gif

photo_synergyS6C24.jpg
btw.. dit is een verschrikkelijk fijne tafel.. maar echt meer een master tafel,..je moet je synths toch dichtbij hebben denk ik. Ik heb dit ontwerp geprobeerd iets aan te passen zodat het beter op mijn eisen is.. maar dat is niet gelukt!

Origineel geplaatst door bambamstudio
Die quiklok heb ik dus en werkt super
Is dat ding niet echt onpraktisch als je zoveel apparatuur hebt??
Die mastertafel zou ik nog eens graag willen hebben.. eigenlijk wou ik dat ding dus maken met een keyboard stand eronder.. maar dat ging niet echt lukken (deed et ontwerp niet meewerken :) )

Origineel geplaatst door bambamstudio
Nee hoor, je mloet er alleen geen dingen inhangen die je vaak gebruikt.

ff een foto:

foto22.jpg

En mijn modules hangen in een apart rack
aha :) I see
dat ziet er inderdaad netjes uit.. ja .. ik dacht heel even dat je het wat anders opgesteld had staan (er zijn teveel foto's :D )
netjes hoor :)

offtopic : Zijn die monitoren trouwends je enigste?

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
btw.. dit is een verschrikkelijk fijne tafel.. maar echt meer een master tafel,..je moet je synths toch dichtbij hebben denk ik. Ik heb dit ontwerp geprobeerd iets aan te passen zodat het beter op mijn eisen is.. maar dat is niet gelukt!

Je 19" synths kun je mooi in de tafel kwijt. Toetsen kun je wel ergens naast de tafel kwijt lijkt mij.

Origineel geplaatst door sten
Je 19" synths kun je mooi in de tafel kwijt. Toetsen kun je wel ergens naast de tafel kwijt lijkt mij.
I know ;) maar ik vind het lekker als ik overal aan het draaien aan ben mijn toetsenplank te kunnen aanraken :) mijn rug is nu al niet goed meer ;)

j/k maar ik hou er van binnen handbereik.. de tafel die ik nu heb wordt verbouwd nog.. hij is nu wat zwak..straks als er een zwaarder apparaat opet moet komen :) ik hou van modulair :)

PE078748.JPG

deze heb ik ook...:D

alleen ik ben nu bezig met een zelfbouw meubel....ik drop wel platjes als die af is

err BamBam heb jij die zelf gebouwd?

Voila,

Ik heb ook eens wat fotootjes getrokken van mijn studio-meubel ...

De eerste foto is de foto van het ontwerp dat ik gemaakt heb ...

De 2 andere foto's is wat er van geworden is ...

Je laat maar weten wat je ervan vindt ....

Ik vind het makkelijk werken ...

Greetz Bart !

Studio-Tafel1_smal.jpg

P5240023_smal.jpg

P524002_smal.jpg

Origineel geplaatst door Tolliekop
PE078748.JPG

deze heb ik ook...:D

alleen ik ben nu bezig met een zelfbouw meubel....ik drop wel platjes als die af is

err BamBam heb jij die zelf gebouwd?

Nou houd die Platjes maar bij je a.u.b. !! :D

Ontopic:
Ik heb ook zo'n Jerker Achtig Dingetje maar dan van de Leenbakker is goed genoeg alhoewel zelfbouw meestal mooier is vind ik ,kijk maar naar Beatbrother :okdan:

Origineel geplaatst door Beatbrother
Voila,

Ik heb ook eens wat fotootjes getrokken van mijn studio-meubel ...

De eerste foto is de foto van het ontwerp dat ik gemaakt heb ...

De 2 andere foto's is wat er van geworden is ...

Ik vind het makkelijk werken ...

Greetz Bart !

ziet d'r tof uit :okdan:

maar is werken met keyboard/muis niet kut/RSI gevoelig?
aangezien je enrgens met je armen op kan steunen..

en is het ook niet tricky dat als je bv rechts met je virus bezig bent, dat je niet meer in't midden van je boxen zit?

mt!

Origineel geplaatst door mindtwist
ziet d'r tof uit :okdan:

maar is werken met keyboard/muis niet kut/RSI gevoelig?
aangezien je enrgens met je armen op kan steunen..

en is het ook niet tricky dat als je bv rechts met je virus bezig bent, dat je niet meer in't midden van je boxen zit?

mt!

Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee ...

als ik met de muis werk, dan kan ik gerust met mijn pols op de tafel steunen ... geen probleem ...
Het keyboard gebruik ik dan vooral om bv. de alt eens in te duwen en dan bv. iets te kopieren in Cubase ofzo ...

Op die computer heb ik geen internet of geen word ofzo opstaan, dus veel werken met het keyboard gebeurt nie ...

I.v.m. de Virus ...

Ok ... je moet een beetje naar rechts gaan hangen als je bv. met de virus bezig bent, maar je blijft wel wat voor je boxen zitten hè ...
Meestal zet ik mij dan ff rechts ... met mijn linkerhand op mijn master-klavier wat duwen en ondertussen een klankske zoeken op de virus ... heb ik iets leuks gevonden ... dan zet ik mij fatsoenlijk voor mijn klavier en speel de melodie in ...
Eenmaal het ingespeeld is, kan ik verder aan de virus prullen ...

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik wil zeggen ... is misschien wat moeilijk uitgelegd, maar het werkt wel goed ...

Greetz Bart !

Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee ...

als ik met de muis werk, dan kan ik gerust met mijn pols op de tafel steunen ... geen probleem ...
Het keyboard gebruik ik dan vooral om bv. de alt eens in te duwen en dan bv. iets te kopieren in Cubase ofzo ...

Op die computer heb ik geen internet of geen word ofzo opstaan, dus veel werken met het keyboard gebeurt nie ...

I.v.m. de Virus ...

Ok ... je moet een beetje naar rechts gaan hangen als je bv. met de virus bezig bent, maar je blijft wel wat voor je boxen zitten hè ...
Meestal zet ik mij dan ff rechts ... met mijn linkerhand op mijn master-klavier wat duwen en ondertussen een klankske zoeken op de virus ... heb ik iets leuks gevonden ... dan zet ik mij fatsoenlijk voor mijn klavier en speel de melodie in ...
Eenmaal het ingespeeld is, kan ik verder aan de virus prullen ...

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik wil zeggen ... is misschien wat moeilijk uitgelegd, maar het werkt wel goed ...

Greetz Bart !

snap het wel, thuis gebruik ik mn pc voor van alles.. dus heb keyboard wat ik d'r soms aanhang..
maar jij hebt prof. setup :)

en tis natuurlijk wel zo metdie virus.. dat je bv wat inspeelt.. in cubase looped.. en dan rustig op je gemak je virus gaat tunen.. en evt. daarna andere melodie spelen..

mt!

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik vind het zeker een coole jetser... ziet er wel strak uit, vooral die kale sinaasappel op die stoel.

maar $899? dan bouw ik 'm zelf wel!

en deze kost $1499!! en dan krijg je die impotente blije accountant er niet eens bij...
FS_CnslStn_David_L.jpg

kijk dat is wat ik zo knap vindt van jouw, dat je ziet dat ie impotent is. wat een mensen kennis heb jij toch..

@EDP HAHAHA.. ik weet et zo net nog niet...volgends mij heeft ie een goeie nacht gehad als je het mij vraagt.. zo iemand die daar zen hele leven zit en waarschijnlijk maar 1 a 2x sex in het jaar heeft??? volgends mij hebben die mensen van de reclame hem flink verwent zoda hij content lijkt met zijn meubel :D

Ik zal binnenkort mijn studiotje opnieuw gaan verven en ook die kasten mooi afwerken.. ik moet nog steeds wat aan de main tafel gaan doen..

iig...zelfbouw is echt wel aan te raden.. kost niets.. is niet moeilijk... en je kan em helemaal voor jezelf ultiem maken :)

@beatbrother. Leunen jouw apparaten op een versteviging? en Zit er een gat in de tafel daar waar ze gaan hangen? En hoe diep heb jij deze 2 gemaakt?

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
[B
@beatbrother. Leunen jouw apparaten op een versteviging? en Zit er een gat in de tafel daar waar ze gaan hangen? En hoe diep heb jij deze 2 gemaakt? [/B]

Nope ... geen versteviging ... ze zitten gewoon vastgeschroefd in het rack ...
op het schaalmodel is het verkeerd getekend ... daar zitten geen gaten in de tafel, maar anders zou ik nooit die Emu E-synth erin krijgen ... dus die gaten zitten er nu wel in
Wat bedoel je met hoe diep ?

Greetz Bart

ik vind het er mooi uitzien maar die 2 rackunits staan wel een beetje ver uitelkaar
ik hou zelf het liefst alles zoveel mogelijk binnen handbereik
ook wordt het een beetje lastig als je er ineens een rack-apparaat bij krijgt

verder wel ok lijkt mij

Origineel geplaatst door bastardsunited
...uiteindelijk ben ik naar de leenbakker gegaan en heb daar naar mijn idee een vrij ideaal meubeltje op de kop getikt.
Pc-meubel johan voor 80 euro.

Die 'Johan' pc-meubel is prima aan te raden om je basisspullen een plekje te geven. Ik heb 'm vanmiddag voor 54 euro in de uitverkoop kunnen krijgen...

Ben nu al vijf uur bezig met het in elkaar knutselen ervan en het opnieuw inrichten van mijn setup. Bwaaaaa.... voorlopig ben ik nog niet klaar (wat een teringzooi geeft het zeg, m'n hele vloer vol apparaten, kabeltjes, een vuile sok en andere shit).

Origineel geplaatst door Ferric
Ben nu al vijf uur bezig met het in elkaar knutselen ervan en het opnieuw inrichten van mijn setup. Bwaaaaa.... voorlopig ben ik nog niet klaar (wat een teringzooi geeft het zeg, m'n hele vloer vol apparaten, kabeltjes, een vuile sok en andere shit).
Dat vind ik nou juist leuk!! :W :W :W :okdan:

Binnenkort moet er geschildert gaan worden in en om het huis.. dan zal ik de studio meepakken.. tis echt een rotzooi nu daar.. misschien ga ik het ook wel verbouwen als het net ff kan.. dan komen er wel nieuwe pics ;)

Back