Slipperman
Rooibosje iemand?
Re: bezig met een nieuw meubeltje
Mocht je er niet echt mee uitkomen vraag dan bij de bouwmarkt of ze ff het boek van JEWE erbij pakken
Daar staat wat meer in...
Neem dan meubelpanelen. Ga naar je bouwmarkt. Bij de hout afdeling staan meubelpanelen in wit en als het beetje fatsoenlijk is ook nog in beuken, ahorn en misschien andere kleur... standaard 18mm dik en bevat diverse maten. je hebt daar in de buurt dan ook nog bladen die op een deel zijn afgerond. Kan je goed gebruiken voor toetsenbord, monitoren etc. ook 18 mm dik en weer in diverse maten. (kleur die ik ken daarvoor is enkel beuken...)Origineel geplaatst door jes303
nu heb ik een ontwerpje gemaakt, en ben nog op zoek naar wat tips. ik zoek een stevig, maar niet zo dik als spaanplaat (1,8 cm voor beetje iets stevigs), goedkoop materiaal wat ook makkelijk te bewerken is. mdf lijkt me een optie maar is nogal zacht en breekbaar, multiplex nogal klote qua bewerken (splinters, moeilijk zagen). misschien moet ik toch voor een van deze kiezen hoor. qua tafelpoten: ik zou misschien wel een frame oid met poten moeten vinden, die je onder de tafelbladen schroeft. op het plaatje kan je zien dat ik de tafel als 3 losse stukken / bladen maak en die dan tegen mekaar schuif / schroef. alle dingetjes die erop komen maak ik dan in hetzelfde materiaal.
advies gevraagd!
Mocht je er niet echt mee uitkomen vraag dan bij de bouwmarkt of ze ff het boek van JEWE erbij pakken
Daar staat wat meer in...