ultieme studiomeubel

Origineel geplaatst door Beatbrother
Voila,

Ik heb ook eens wat fotootjes getrokken van mijn studio-meubel ...

De eerste foto is de foto van het ontwerp dat ik gemaakt heb ...

De 2 andere foto's is wat er van geworden is ...

Je laat maar weten wat je ervan vindt ....

Ik vind het makkelijk werken ...

Greetz Bart !

Dit ziet er erg goed uit! Heb je ook de bouwtekening? Dus maatvoering bij dat ontwerp van je? Zou namelijk iets anders voor de beeldschermen willen verzinnen... staan veelste hoog zo. Geen last van je nek?

Origineel geplaatst door Mike-E
Dit ziet er erg goed uit! Heb je ook de bouwtekening? Dus maatvoering bij dat ontwerp van je? Zou namelijk iets anders voor de beeldschermen willen verzinnen... staan veelste hoog zo. Geen last van je nek?

Nope ... ze staan niet te hoog ... juist goed ...

Mijn monitors staan op oorhoogte en dan kan je zien dat de computer-monitors dan juist goed staan ...

Mijn master-keyboard staat juist boven mijn knieën als ik zit ...
Dat is een rol-blad dat je volledig onder de tafel in kan schuiven ...

Alles is juist uitgemeten ...

Ik had het eerst volledig ontworpen in 3D Studio Max ...
Dan heb ik samen met de timmerman alles uitgemeten op juiste hoogte ...

Greetz Bart

Voila,

Studio-Tafel1_smal.jpg

P5240023_smal.jpg

op je ontwerpje loopt het tafelblad door waardoor je 19inch apparatuur niet 'doorgestoken' kan worden. in het resultaat op de 2e foto zie ik dat het wel mogelijk is - dus ik neem aan dat daar nu een gat in zit. maar hoe is de balans / gewicht / steun van het blad nu opgelost? zit het aan de zijkanten vd racks met hoeken vastgeschroefd? de reden dat ik dit vraag is dat ik met een eigen ontwerpje bezig ben en hiermee een probleem heb.

iets met een lange horizontale draagbalk misschien??

Origineel geplaatst door jes303
op je ontwerpje loopt het tafelblad door waardoor je 19inch apparatuur niet 'doorgestoken' kan worden. in het resultaat op de 2e foto zie ik dat het wel mogelijk is - dus ik neem aan dat daar nu een gat in zit. maar hoe is de balans / gewicht / steun van het blad nu opgelost? zit het aan de zijkanten vd racks met hoeken vastgeschroefd? de reden dat ik dit vraag is dat ik met een eigen ontwerpje bezig ben en hiermee een probleem heb.

iets met een lange horizontale draagbalk misschien??

Onder het tafelblad ... dus onder mijn mengtafel enz ...
Daar is ook een soort tafel gemonteerd waarop het tafelblad kan steunen ...

Anders zou het gewoon doorzakken ...

Op de foto kun je die tafelpoten wel niet zien ...

In mijn ontwerp loopt het tafelblad door, maar dat was dus het probleem met de racks ...
Nu zit daar wel een gat in ...

Het is nu eigenlijk zo gemaakt dat het allemaal losse delen zijn ... soort Ikea meubel van gemaakt ...
Ik kan m zo volledig terug uit elkaar draaien en terug in elkaar zetten ...

:eureka: Misschien eens met Ikea gaan babbelen om zo'n meubel aan te bieden ... IKEA goes Studio ! :D

Greetz Bart !

Dezelfde erg leuk meubel.

Origineel geplaatst door justin
Dezelfde erg leuk meubel.

Daarop heb ik mijn ontwerp gebaseerd ...

Hun master-keyboard staat erop ...
Ik heb dat gewoon onder de tafel geplaatst zodat er plaats is voor mijn mengtafel ...

Dat is die tafel van het merk Omnirax ...
Maar die kost ongeveer 2.500 €

Ik heb trouwens de exacte plannen van Omnirax voor deze tafel ...
Geïnteresseerden ?

Greetz Bart !

Ik heb dat gewoon onder de tafel geplaatst zodat er plaats is voor mijn mengtafel ...

Geïnteresseerden ?

Greetz Bart !

Ik ga binnenkort (over 2 a 3 maanden) verhuizen en ik wil dus een vergelijkbaar meubel als jij, alleen ietsie groter, please share...

masterblaster@quicknet.nl

THANKS!!!

Geïnteresseerden ?

Greetz Bart !

ja als je ze online zou kunnen zetten... :okdan:
ik zal vanavond ook even mijn ontwerpjes uploaden van mijn ultieme meubel..

hallo allen,

ik heb vh weekend zitten prutsen in een 3d programma om een 'ultiem' meubel te maken adh van wat schetsjes, waarin ik zo veel mogelijk spullen zo dicht mogelijk bij de hand heb. zeg maar een soort master control center! het gevaarte is ca. 215 x 100 x 95 (bxdxh), maar dan heb je ook wat (als het eenmaal gebouwd is!).

ik moet toegeven dat het lastiger is dan ik had verwacht om zowel zaken als flexibilteit, ergonomie, ruimte voor armen en benen, materiaal etc. in 1 ding te stoppen. hier een resultaat-render:

PIC0001.jpg

klik hier voor nog meer renders

zoals je ziet is het hele meubel uit panelen opgebouwd. ik twijfel nog over een versie waarin het onderstel uit een metalen frame bestaat dat dan gelast zou moet worden.

een kleine opsomming:

- plek voor 2 computers
- 4 x 19" schappen van elk 5 units met onder elke schap een schuine plank waar je bijv. cassettedecks, eq's op kunt zetten
- tafelblad hoogte 72 cm
- uitsnede van 47 x 60 cm, 7 cm diep voor mixer (afgestemd op yamaha 01v en 03d)
- 19" apparatuur op hoek van 30 graden waardoor makkelijk te bedienen
- horizontale steunbalk aan voorkant om tafelblad(-en) niet te laten inzakken
- onderkant vd schappen ruimte voor voeten
- onder tafelblad nog extra schappen voor bijv. versterkers, voedingen, apparatuur waar je niet vaak bij hoeft
- 2e laag bladen, 95 cm hoog, voor monitors / speakers / extra app.
- voor al het hout / mdf / spaanplaat / whatever materiaal heb ik 2cm dikte aangehouden

vragen:

- mbt de draagkracht van het meubel: ik heb 0 verstand industrieel ontwerp en trek- en draagkrachten; oftewel: zal dit zaakje het houden of zakt het straks in elkaar als een pudding? tips en suggesties gewenst!
- mbt framewerk: zou het beter zijn om een metalen framewerk onder de bladen (en schappen) te zetten? hoe zou dit dan geconstrueerd moeten worden?
- mbt horizontale draagbalk: deze zal zo'n 210 cm lang worden! wat voor een materiaal kan dit het beste zijn? gewoon hout, metaal of aluminium?

nb: het ding is echt op schaal gemodeld, ik heb alles in exacte maten ingevoerd, dus alle verhoudingen kloppen.
ik kan eventueel nog een tekening met afmetingen posten, als jullie willen..

Graag jullie reactie!

:halleluja Thanks :halleluja

Laatst gewijzigd:
Ik snap niet dat je hier je vraag nog stelt daar ik je mijn advies heb aangeboden, maar ik zou niet kiezen voor aluminium als draagbalk, dat buigt harstikke door. Beste is paar balkjes van vuren (of merantie, maar dat is duurder) te nemen van 44x44 en die er onder zetten. Doorbuigen ga je toch wel hebben dus je paneel moet ook zo dik mogelijk zijn.
22 mm.. maar liefst dikker (maar is ook zwaarder en duurder.. hou er rekening mee)

BTW: Plaatmateriaal bestaat niet in 2 cm dikte.. het is 18 of 21 of 22 wat je tegen komt. Moet je wel op letten, anders past je apparatuur straks niet in je racks...

Wel hele mooie pics trouwens ....!

Laatst gewijzigd:
misschien een beetje bitcherig hoor.. maar ik denk dat je meer met je toetsenbord aan het stoeien gaat dan met je mengtafel.. denk ik..

de monitoren zal ik zowieso dichter naast melkaar zetten en recht voor je neus.. anders krijg je een soort tennis-kijken-effect (bij mij staan ze al te ver uit elkaar, en dat is geen 50cm nog)

verder zal ik drus zorgen dat je monitoren, en toetsenborden recht naas melkaar staan..en zelf kies ik daarom om mijn mengtafel op te hangen (lekker handig zo een folio :P )

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
misschien een beetje bitcherig hoor.. maar ik denk dat je meer met je toetsenbord aan het stoeien gaat dan met je mengtafel.. denk ik..

de monitoren zal ik zowieso dichter naast melkaar zetten en recht voor je neus.. anders krijg je een soort tennis-kijken-effect (bij mij staan ze al te ver uit elkaar, en dat is geen 50cm nog)

verder zal ik drus zorgen dat je monitoren, en toetsenborden recht naas melkaar staan..en zelf kies ik daarom om mijn mengtafel op te hangen (lekker handig zo een folio :P )

OK, thanx voor je tips. Echter ik zal ook erg veel aan m'n mixer zitten, en in de praktijk zal ik voornamelijk aan een computer tegelijk werken (dus niet beiden tegelijk draaien). BTW ik heb maar 1 scherm per computer. Veel bestaande ontwerpen hebben toetsenbord + muis onder of voor de mixer. Dat lijkt me onhandig werken want je kan niet lekker aanschuiven en je hebt geen arm ruimte.

Probleem van 2 schermen naast elkaar is dat je toetsenborden ook naast elkaar wil, want anders zit je niet recht voor het scherm en krijg je kramp in je nek (heb hier ervaring mee!). Maar als ik ze dus naast elkaar wil heb ik geen plek voor de mixer of ik moet die naar achter duwen (zoals jij aangeeft) maar dan moet je weer strekken om erbij te kunnen en dat is weer k*t als je dit heel vaak moet doen.

De mixer meer naar zijkant schuiven is ook lastig want dan zit je niet gecentreerd tov de speakers te mixen... dus. Graag hierop weer je reactie!

Back