Automation van alle tracks naar track 1

ruudvee

Ouwe rot
Ik wil met Cubase 5.1 en mijn BCF2000 alle volume automation van alle tracks (4 in mijn geval) realtime op track 1 hebben.
Dus als ik b.v. fader 4 lager zet, dan moet de volume automation naar track 1 gezet worden.

Kan dit ?

Houd Ctrl ingedrukt en klik met je linkermuisknop alle kanalen in de mixer aan, waarvan je wilt dat ze gelijktijdig reageren. Dan klik je 1x rechtermuisknop en krijg je een menuutje. Daar kies je dan "Link Channels". Schuif je dan 1 van die faders, gaan ze allemaal mee vanaf de relatieve positie tot elkaar. Wil je dat ze allen even hoog staan, zet ze dan eerst gelijk, en link ze daarna.

Je kunt niet volume automation informatie van 4 tracks op 1 automation track zetten, omdat elke track zijn eigen automation lane heeft. Maar met bovenstaande kun jij wel bereiken wat jij wilt (denk ik).

Makkelijker is een Group Channel aan te maken, en alle kanalen die je tegelijk wilt kunnen bedienen qua volume, naar die Group te sturen. Dan bedien je gewoon (alleen) het volume van die groep, zodra je de onderlinge verhoudingen van de individuele kanalen goed hebt. En dan maak je 1 mixer (view) aan met alleen groepen, en geen individuele kanalen. Zo kun je ook ongeveer bereiken wat jij wenst.

Hopelijk lukt het met deze iets uitvoerigere beschrijving beter....?

Je kan toch de CC´s aanwijzen naar Channel volumes ?

Gebruk dan dezelfde midi parameter naar verschillende automation lanes ?

Heb het nog niet gedaan in Cubase , maar in ableton lukt het perfect om

1 midi controller ( button/fader/pad) aan te wijzen naar verschillende parameters ....

Of misschien zelf met uw QUICK CONTROLS ?

Zo toch ook moeten lukken ?

Houd Ctrl ingedrukt en klik met je linkermuisknop alle kanalen in de mixer aan, waarvan je wilt dat ze gelijktijdig reageren. Dan klik je 1x rechtermuisknop en krijg je een menuutje. Daar kies je dan "Link Channels". Schuif je dan 1 van die faders, gaan ze allemaal mee vanaf de relatieve positie tot elkaar. Wil je dat ze allen even hoog staan, zet ze dan eerst gelijk, en link ze daarna.

Is er ook een manier om dit in Cubase SX3 te doen?
Als ik op Ctrl+linkermuisknop druk op de kanalen in de mixer, reageert het niet..
Ik heb ook al in de manual gekeken maar ik kan daar niets over vinden :(

Is er ook een manier om dit in Cubase SX3 te doen?
Als ik op Ctrl+linkermuisknop druk op de kanalen in de mixer, reageert het niet..

Dat is om meerdere kanalen te selecteren. Het selecteren van de kanalen waarvan je de faders wilt koppelen, doe je met Ctrl+muisklik (in Cubase 5 tenminste). Als je ze allen geselecteerd hebt: rechtermuisknop en de gewenste optie aanklikken.

Maar ik kan nu niet testen omdat ik niet in de studio ben. Vanavond kan ik wel even kijken of het op SX3 ook werkt, als je dat dan niet al zelf gedaan hebt...........;)

P.S. Tijd voor je om te updaten naar Cubase 5, want als je wacht tot 6 er is, gaat het duur worden.....

Dat is om meerdere kanalen te selecteren. Het selecteren van de kanalen waarvan je de faders wilt koppelen, doe je met Ctrl+muisklik (in Cubase 5 tenminste). Als je ze allen geselecteerd hebt: rechtermuisknop en de gewenste optie aanklikken.

Maar ik kan nu niet testen omdat ik niet in de studio ben. Vanavond kan ik wel even kijken of het op SX3 ook werkt, als je dat dan niet al zelf gedaan hebt...........;)

P.S. Tijd voor je om te updaten naar Cubase 5, want als je wacht tot 6 er is, gaat het duur worden.....

Ja, ik heb dit inderdaad al getest, maar ik kreeg geen enkele kanaal/kanalen binnen de mixer gearceerd, een reactie of iets dergelijks.
Ik kon klikken waar ik wilde ( +ctrl ) maar zonder enkele reactie.
Maar het zou mooi zijn als jij dit ook ff kan testen, misschien dat ik iets over het hoofd zie..

En inderdaad, update is broodnodig haha..ik ben een tijdje out of the running geweest, dus ik kom nu na een tijdje onder die steen gekropen..ik merk dat er weer een hoop is veranderd en een hoop is bijgekomen..
Even doorsparen dus :D

In SX3 selecteer je het mixerkanaal door het 'balkje' direct boven de channelnaam (helemaal onderin de mixer) aan te klikken. Die 'licht op' als je hem selecteert. Je selecteert er meerdere door CTRL+linkermuisknop. Dan rechtermuisknop en Link Channels selecteren. En klaar ben je.....

In SX3 selecteer je het mixerkanaal door het 'balkje' direct boven de channelnaam (helemaal onderin de mixer) aan te klikken. Die 'licht op' als je hem selecteert. Je selecteert er meerdere door CTRL+linkermuisknop. Dan rechtermuisknop en Link Channels selecteren. En klaar ben je.....

Bedankt voor het checken :)
Ik zal het morgen, als ik thuis ben, het meteen uitproberen!

Back