Minst gebruikte synth?

Nou heb nog een Yamaha TG-100 module liggen maar das eigenlijk weer geen synth. Ooit een keer aangeschaft om toch een GM compatible apparaat te hebben. Maar ik gebruik hem nooit meer.
Heb ook nog een Roland D2 maar die behoort to me bed-setup. Ligt naast me bed met hoofdtelefoon derbij. Als ik dan nie kon slapen kon ik vanuit me bed nog even een paar patterns maken. Maar ik slaap de laatste tijd goed. Dus die wordt niet zo vaak meer gebruikt..........

Mijn minst gebruikte synth is de Roland MKS 50
Maar hij neemt zo weinig plaats in beslag dat ik hem niet wegdoe. Grote synths die veel plaats in beslag nemen en die ik amper gebruik doe ik de deur uit, zodat ik overzichtelijker kan werken en niet over de synths hoef heen te stappen wanneeer ik in mijn bed wil komen.

Groet

M'n minst gebruikte op het moment is m'n OB-12, die gebruik ik op het moment niet echt als synth, maar meer als masterkeyboard omdat m'n andere keyboard kapot is gegaan :(. Eigenlijk is het best jammer dat ie nu als masterkeyboard gebruikt wordt, want het is best een leuk beestje en je kan er hele vage dingetjes uit halen.

De synth (module) die ik al geruime tijd niet meer gebruik is de Roland Sound Canvas 55 MkII.

Gewoon omdat ik geruime tijd een JV-2080 gebruikte en later de Korg Karma, hij is dus overbodig geworden maar ik raak hem maar niet kwijt, niemand wil dat ding hebben :(

Origineel geplaatst door Olafalafel
Ik gebruik alles wat ik heb dus kan ik helaas niets aan dit gesprek toevoegen.

neeee, zo makkelijk maak je je er niet van af ...
ookal gebruik je alles, er is altijd wel iets dat je NET iets minder gebruikt
nou, komop... wat is dat?

:D

Origineel geplaatst door bounce
neeee, zo makkelijk maak je je er niet van af ...
ookal gebruik je alles, er is altijd wel iets dat je NET iets minder gebruikt
nou, komop... wat is dat?

:D

Ok Reason en rebirth gebruik ik bijna nooit maar das geen hardware

Hmz, ik denk m'n Triton. Snap niet waarom. Vind hem berelekker klinken maar op de een of andere manier pak ik in m'n vrije tijd toch weer een VA :confused:
Hij wordt wel gebruikt, maar niet veel.

shame on you mr syntia

shame on you mr syntia

Origineel geplaatst door synthiaks
Oberheim xpander

meen je dat nou ,synth vent
je hebt een syrinxs, synthex ,de 60f ja enz
uh,... ik kan me dr iets bij voorstellen
zal ik jouw is wat voorstelln
neen ik begin er niet aan ook ,.......

als je meerdere lekkere dingen hebt,..ok ,... maar een ob xpander
volledig analoog midi [toch] en die matis mod.
das de reden waarom ik toen, een matrix6 kocht ,
jaren heb zitten programmeren ,.....
de acces programmer erbij [wooden sides ]maar net geen matrix 12 of x-pander
dus verkocht spijt ,mhaaaaaaaaaaaa
een erg fatte set [ob6+ prgrmmer ] voor het geld
de xpander kost minstens het dubbele 1200-1500 pleurooos
[klopt t ,.....vindt faat genoeg voot t geld
of ben je blijer met de syrincs [kost bijna evenveeel ]
maar goed
bij synthiaks staat de xpander stil
,...tja ieder zn moog ,....ik bedoel meug ,...!!

Attachments

• obxa.jpg
    obxa.jpg
    29,5 KB · Bekeken: 65
Re: shame on you mr syntia

Re: shame on you mr syntia

Origineel geplaatst door rondroyd
meen je dat nou ,synth vent
je hebt een syrinxs, synthex ,de 60f ja enz
uh,... ik kan me dr iets bij voorstellen
zal ik jouw is wat voorstelln
neen ik begin er niet aan ook ,.......

als je meerdere lekkere dingen hebt,..ok ,... maar een ob xpander
volledig analoog midi [toch] en die matis mod.
das de reden waarom ik toen, een matrix6 kocht ,
jaren heb zitten programmeren ,.....
de acces programmer erbij [wooden sides ]maar net geen matrix 12 of x-pander
dus verkocht spijt ,mhaaaaaaaaaaaa
een erg fatte set [ob6+ prgrmmer ] voor het geld
de xpander kost minstens het dubbele 1200-1500 pleurooos
[klopt t ,.....vindt faat genoeg voot t geld
of ben je blijer met de syrincs [kost bijna evenveeel ]
maar goed
bij synthiaks staat de xpander stil
,...tja ieder zn moog ,....ik bedoel meug ,...!!

Hehehe, op het moment gebruik ik de xpander gewoon erg weinig omdat ik wat nieuw spul aan het verkennen ben. Het is en blijft een te gekke synth en k ga er binnenkort zeker weer eens een paar avonden achter zitten.
Wat poly's betreft ben ik nou al een behoorlijke poos in de ban van de synthex en die paar nieuwe monosynths nemen ook erg veel tijd in beslag:D K vind het ook helemaal niet erg want het is puur vrijetijdsbesteding en ik vermaak me tot nu toe behoorlijk met al die synths. Tis niet zo dat de xpander stof aan het happen is. Binnenkort haal ik hem beneden met een leuk midikeyboard en ga ik er weer lekker mee aan de slag. Niets is leuker dan een avondje één synth pakken en daar de hele avond lekker mee freaken. (die filters van de Xpander zijn echt geweldig!!)

Mijn minst gebruikte synth is mijn wavestation a/d.... ik denk dat ik gewoon te veel verwent ben met apparaten met knoppen... En ik ben te lui om de handleiding door te spitten..........
;)

mijn roland jx 305 synth de geluiden gebruik ik niet alleen als master keyboard8o)

stom ding...8~

Mijn Yamaha CS1x is mijn minst gebruikte synth, de enige reden dat ik hem niet wegdoe is omdat er een pitchbender en modulation wheel op zit in combinatie met een keyboard natuurlijk.

Ohja, en soms als ik heel lui ben, pak ik er wel eens een presetje uit, maar da's heel zelden.

mijn waldorf wave, omdat het een pokke-ding is met veels te veel knoppen, maar wel mooi om naar te kijken

(xox)

Back