Minst gebruikte synth?

Origineel geplaatst door Arthur
Ik heb een MKS-50 staan, en die staat al zo'n jaar uit.

Reden is dat zo'n anderhalve meter verderop een Juno-2 staat :P

(al heb ik gehoord dat ik beter de Juno-2 uit kan zetten en de MKS-50 kan gebruiken ivm geluidskwaliteit.. iemand ??)

Ik vond mijn oude Juno 1 minder ruisen dan de MKS-50. Maar goed ik heb dus een half jaar geen Alpha gehad in de tussentijd.

Origineel geplaatst door mika
Ik heb een Tb-303 die ik denk al zeker 2 jaar niet meer gebruik.
Maar ja weg doen is gewoon geen optie, ik hou echt van dat apparaat, tis waardoor ik jaren geleden besloten heb om muziek te gaan maken. Het komt doordat hij is al zoveel en zo vet gebruikt is waardoor ik hem niet meer wil gebruiken.
Zet hem af en toe wel eens aan en freak er lekker mee en zet hem dan weer weg :W :D

Exactly the same here... m'n 303 en eigenlijk ook m'n MKS-50. Die laatste gebruik ik niet zoveel, maar die doe ik ook nooit weg. En met m'n TX81Z heb ik een beetje een haat/liefde verhouding. Ding valt niet mee te werken, maar d'r zitten wel enorm lekkere sounds in.

Ik heb net een FB-01 gekocht voor 45 euro... kijken hoe die bevalt!

Mijn Korg Trinity Pro!! 8)

Echt een moordmachine (niet letterlijk, tenzij ik dat bord laat vallen van drie hoog en er loopt iets of iemand onder). Heb op dit beest pas echt geleerd sequences te maken (er zit een sequencer in die ik na dik zes jaar nog steeds gebruik). Hij was van mijn vader, maar uiteraard mocht ik er op en mee spelen. Dag in, dag uit!

Op een gegeven moment had ik de leeftijd en het geld om een eigen synth aan te schaffen. Dit werd de Alesis QS7.1. Aanvankelijk was ik hier erg blij mee, eindelijk iets nieuws. Na zo een jaar had ik toch weer behoefte aan een workstation (en de flexibiliteit van de Trinity). Het sequencen in Cubasis VST i.c.m. de QS7.1 werkte voor mij gewoon volkomen kut, weinig spontaan. En dat belemmerde de creativiteit.

De Triton was reeds twee jaar in de handel en de Karma was net nieuw. Beide heb ik ze een weekend thuis gehad om te proberen en testen, waarna ik toch voor de Triton koos (touchscreen, beter klavier, sample-optie standaard bijgeleverd, de Karma vond ik te geautomatiseerd, en aangezien ik een controlefreak ben...). Ik heb speciaal een lening afgesloten (da's best een grote stap in je leven) om die Triton te kunnen kopen. De kale versie dan, want de uitvoering met 76 toetsen en met MOSS expansie was véél te duur!

Een week lang heb ik liggen woelen in bed en bedacht ik me dat ik 'absoluut' een verkeerde keus had gemaakt. Zo een arpeggiator, sample-optie, meer patches, meer effecten was natuurlijk wel heel cool, maar ik miste de veel heldere en bredere sound van de Trinity (en toch stiekem ook wel zijn looks :{ en dat aluminium). En in mijn achterhoofd wist ik dat al mijn oude sequences (en dat zijn er véél) van de Trinity niet precies hetzelfde zouden klinken op de Triton.

Ik overwoog de Triton weer in te ruilen en een Trinity V3 te kopen (als ze die nog hadden), maar uiteindelijk heb ik met mijn vader overlegd en hebben we geruild. Mijn Triton voor zijn Trinity Pro. Raad 'ns wat? Ik was dolblij en kon weer heerlijk slapen. Dacht ik, want sindsdien maak 'k te lange nachten achter dat ding. ;)

Hey sh*t! Ik ben door alle gemoederen helemaal vergeten dat het ging om welke synth je nooit zou wegdoen ondanks dat je hem niet of nauwelijks meer gebruikt. Ik gebruik de Trinity juist heel veel en steeds meer!

Nou ja, ik heb wel een synth (de Alesis QSR, de Alesis QS7.1 en QS8.1 had ik verkocht) waar ik nu al veel minder mee doe dan de rest. Als ik er een tijd mee speel begint het al redelijk snel te vervelen, maar als ik hem een tijd niet hoor, krijg ik behoefte aan die sound! Toch vreemd eigenlijk. Maar goed, die Alesis zou ik dus niet snel wegdoen.

Mijn nord modular, gebruikte ik zelden, die is dus nu sinds 2 dagen weg, eens kijken welke nu het stiefkindje wordt

Mijn Micromoog, die is na een paar dagen weg naar Q-Bus. Was een mooi synth, voor uitleg, zie thread over Micromoog van me.

Phochos

P.S. Ga ik in ieder geval de Yamaha CS01 meer gebruiken.:D

De synth die ik 't minst gebruik...

De synth die ik 't minst gebruik...

...of zeg maar gewoon helemaal nooit...

...is een Roland Jupiter 8....

...drie maal raden waarom..

mijn korg poly six, althans gebruik hem wel en toch ook weer niet de geluiden zitten allemaal in die blauwe kast om vervolgens ze daar te benutten, of nog meer te verzieken in wavelab of soundforge.

Siel DK80 - Ik gebruik 'm eigenlijk nauwelijks omdat 't ding verder niet echt een uniek geluid oplevert, in iedergeval geen geluid dat ik met andere synths niet kan benaderen. Maar soms dan sluit ik 'm toch weer aan, meestal als ik al m'n synths al in een nummer heb zitten en nog wat extra's zoek. Dat is een reden waarom ik 'm niet weg doe, een andere reden is omdat het ding toch niks oplevert en het ook één van mijn eerste synths is.

Voorlopig men Korg Z1

Hou hem wel bij voor altijd, hij is goed inzetbaar voor de periode ik misschien eens wat filmmuziek wil gaan maken.
En ook in tijden dat ik in het diepere genre werk, is hij een smerig scheurend klankenpallet. Wacko sounds....*D
Wel niet gemakkelijk in te mixen en complex om te proggen. (ik ben bijna zeker dat de makers op de duur zelf de routings nimeer konden volgen)

Ook de meest gevaarlijke synth om je boxen per ongeluk in frennen te blowen :D

Re: De synth die ik 't minst gebruik...

Re: De synth die ik 't minst gebruik...

Origineel geplaatst door pjeut
...of zeg maar gewoon helemaal nooit...

...is een Roland Jupiter 8....

...drie maal raden waarom..

1. Je bent er zó zuinig op dat je 'm niet durft aan te raken, het is een erfenis van je grootmoeder;
2. Je houdt niet van het feit dat als je achter de synth gaat zitten, je jezelf waant in de cockpit van de Enterprise;
3. Hij is al jaren kapot (en hij mist 'n paar van die ooit zo mooi gekleurde knoppen) en ligt onder je bed stof te happen.

:halleluja

4. hij hebt er geen...

Mijn Sequential Sixtrak wordt op het moment nauwelijks gebruikt, omdat mn midi-controller kaduuk is. zonde he...

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Mijn Korg Trinity Pro!! 8)

Echt een moordmachine (niet letterlijk, tenzij ik dat bord laat vallen van drie hoog en er loopt iets of iemand onder).

Hehehe,schitterend dit soort opmerkingen!:halleluja Ik heb zelf een Roland Juno String, die ik eigelijk een beetje aan het stof heb over gelaten.

Zelf heb ik relatief weinig gear als ik me vergelijk met de meeste freaks hier 8o)
Maar ik weet dat ik een Roland R5 op zolder heb liggen, die ik al 6 jaar niet heb gebruikt. Ik weet eigenlijk niet waar ik die geluiden in kan gebruiken in mijn dancenummertjes. Ik moet 'm nog steeds een keer in mn setup aansluiten en kijken of ie echt niet overbodig is...

we shall see :)

METEEN GOED...!!!

METEEN GOED...!!!

Origineel geplaatst door falafelbiels
4. hij hebt er geen...

Mijn Sequential Sixtrak wordt op het moment nauwelijks gebruikt, omdat mn midi-controller kaduuk is. zonde he...

Mijn Casio CZ5000. Wat een verspilling van plastic... Kwam alleen maar ruis uit en wat andere geluidsmatige ellende. Dus die gebruikte ik dan ook nooit. Waardeloos apparaat, ik hoop dat de nieuwe eigenaar er wel gelukkig van kan worden (geruild tegen een half kapotte Crumar Bit 99, door m'n micromodular ermee et voila er valt weer wat te genieten).
Evenals m'n @juno trouwens, ook maar verkocht omdat ik em niet gebruikte hakkuuuuh, jonge jonge nee hoor ;)

't meeste dat ik heb gehad gebruikte ik bijna nooit :)

roland juno 60 (was voor mij toen een miskoop, zou 'm nu wel weer willen hebben), roland mks-50, e-mu orbit, yamaha dx200, novation nova

verder gebruikte ik me digitech s100, behringer ultrabass en mpx100 nooit

dit heb ik overigens niet allemaal tegelijkertijd gebruikt hoor

nu ben ik voorlopig geeindigd met een kleine setup: nord rack 1, virus b, alesis midiverb 4 en een e-mu esi 4000, de beste setup die ik ooit gehad heb! overzichtelijk, geweldige sounds, makkelijk mee te werken! :halleluja

had al jaren eerder voor deze setup moeten gaan :okdan:

Back