artiesten die fruity loops gebruiken.

FL is zeker geen minderwaardig programma, of je er iets mee kunt aanvangen hangt wel af van persoon tot persoon...
het ligt mss gewoon aan mijn gebrek aan karakter, maar telkens ik in FL aan een pattern begin raak ik de pattern mode niet meer uit. vette patterns, dat wel, maar songs zijn er in de wijde omtrek niet te bespeuren. de interface ligt me gewoon niet. ik hou er meer van dat je meteen een goed overzicht hebt, zoals in reason.
dat geldt trouwens ook voor de kleur van de interface. ik weet niet waarom, maar de kleur van mijn software beïnvloedt me enorm bij het maken van nummers. daardoor krijg ik uit reason dus stukken makkelijker een kleurrijke song dan uit een FL met standaard skin. het klinkt mss raar, maar het is zo.
persoonlijk vind ik reason dus stukken beter werken om een song te maken, maar ik probeer ook zoveel mogelijk te combineren door mijn enorme collectie aan FL-songs van twee maten lang aan reason te voeren en te zien wat eruit komt.

Tja, met Fruity kom ik dus ook nog niet verder dan patterns. Het klinkt best vet, voor een paar seconden, maar dan is het op... hele nummers ho maar inderdaad. Maar misschien is dat gewoon luiheid.

mjah die jongen heeft t ook n btje uit oogpunt van eeh loops ontworpen..
t hele patterns achterelkaar zetten is nooit echt n hoogtepunt geweest denk k

Origineel geplaatst door j0ris
Tja, met Fruity kom ik dus ook nog niet verder dan patterns. Het klinkt best vet, voor een paar seconden, maar dan is het op... hele nummers ho maar inderdaad. Maar misschien is dat gewoon luiheid.

Ik maak vaak een basic beat, dan een zooi patterns (8 ofzo) en in de songmode een beat van 8 of 16 maten..

Geimporteerd in logic of cubase ofzo verbouw je je basic tot een compositie..

Heb vroeger wel nummers gemaakt in fruityloops, t is maar net hoe creatief je bent, je kunt r zeker wel complete nummers uithalen..

Origineel geplaatst door ttdom
mjah die jongen heeft t ook n btje uit oogpunt van eeh loops ontworpen..
t hele patterns achterelkaar zetten is nooit echt n hoogtepunt geweest denk k

True. Ik betrap mijzelf er ook regelmatig op dat ik dezelfde
percussie patterns veel te vaak opnieuw gebruik. Als er naar
mijn mening 1 hihat tikje variatie in moet zitten, schrap ik deze
gedachte en gebruik een al bestaande pattern. FL is dus idd niet
goed voor luie mensen :) . Vandaar ook dat ik GOA maak :D (en
omdak het moooooi vind natuurlijk) . Veel beat herhalingen zijn
in goa immers toegestaan. Knikker daar een LFO van het 1 en
ander overheen en je kunt toch een hoop kanten op.

Je kunt in de Song Editor van Fl Studio heel makkelijk lege patterns invoegen met Ctrl+ Shift + Instert. Plak daar de vorige pattern in en verander een paar dingen en je hebt een variatie. Easy as that.

Ik gooi ook altijd één geluid in een pattern, en maak daar weer variaties van. Dus acht patterns met basdrum, vier met hihats in alle variaties, een stuk of acht met trommels etc. En dan de verschillende blokjes in de songmode onder elkaar in verschillende combinatie. Op die manier heb je ook weer snel variatie. En nee, ik ben inderdaad niet lui :D :D :D

Origineel geplaatst door rendering_rebel
Probleem met reason vind ik the lack of vst support
wel, dat vind ik nu net een voordeel!:)
eerst en vooral verspilde ik vroeger enorm veel tijd aan het zoeken naar de beste vst voor de sound die ik wilde hebben, terwijl ik nu minder "apparaten" heb, maar die dan wel stilaan door en door leer kennen in plaats van met een enorme collectie vst's maar wat aan te modderen.
bovendien hou ik ook wel van beperkingen in het algemeen: ik vind het bijvoorbeeld enorm leuk om mezelf een setje geluiden te geven en dan te zeggen "maak daar maar eens iets mee". als dat dan nog lukt ook geeft dat heel wat voldoening:)

@bombario: ik heb op een ander forum ook iemand gezien die FL beter vond voor variaties dan reason. terwijl dat bij mij dus net omgekeerd is. ik hou er vooral van dat je in reason altijd je volledige melodie en alle variaties achter mekaar ziet (en ook niet alleen het ritme daarvan)

en die patterns met maar één geluid erin...tja, daar komt het karakter weer om de hoek kijken:D

Zo zie je maar weer dat iedereen gewoon z'n favoriete tools of trade heeft
En dat is ook de grootste rede waarom je programma's niet zomaar kan bestempelen als slecht
Qua geluidskwaliteit ligt fruity nu erg dicht bij cubase en de andere grote jongens
Geloofik een van de weinige music production tools voor de pc die 32 bit ondersteunt

Ik heb net es serieus geprobeerd om iets meer dan loops te maken in Fruity, en ik werd daar echt zwaar gefrustreerd van! :stupid

Vergeleken met Cubase is het werken met die Playlist zooo omslachtig... :(

Misschien als ik nog niet met Cubase gewerkt had, dat ik het zou trekken... maar nu denk ik telkens "aargh, waar ben ik mee bezig? dit kan zoveel makkelijker en sneller". Moet er wel bij zeggen dat ik een beetje wilde gabber maak met veel plotselinge veranderingen enzo, dus niet een beetje voortkabbelende trance. Als je dan veel moeite moet doen om dingen te veranderen gaat de lol er toch wel snel af.

Ik wil gewoon die piano roll en step sequencers van Fruity in Cubase! Kan iemand dat niet even voor me regelen? :okdan:

Bassio en rendering_rebel, bedankt voor de tip.

Het is me idd gelukt om Fruity als een VSTi te gebruiken in Cubase.

Je kan dan de Fruity instrumenten aan Cubase tracks toewijzen, en op deze manier bijv. de Fruity sampler gebruiken binnen Cubase.

Maar wat dan natuurlijk nog niet kan is echt lekker de stepsequencer en pianoroll in Cubase integreren.

Origineel geplaatst door j0ris
Bassio en rendering_rebel, bedankt voor de tip.

Het is me idd gelukt om Fruity als een VSTi te gebruiken in Cubase.

Je kan dan de Fruity instrumenten aan Cubase tracks toewijzen, en op deze manier bijv. de Fruity sampler gebruiken binnen Cubase.

Maar wat dan natuurlijk nog niet kan is echt lekker de stepsequencer en pianoroll in Cubase integreren.

Waar heb je het over?

Cubase heeft EN een stepsequencer EN een pianoroll
Je moet je pakket wat beter uitpluisen.

Raph zegt het... ik vind de stepseq en pianoroll van Fruity dus echt veel lekkerder werken dan die van Cubase.

Altijd makkelijk bedankt.

Ben ook een voorstander van FL geworden maar wil het hoofdzakelijk gebruiken als sequencer, heel prettig.

Back