wat was jullie eerste synth ,/app

- Mijn eerste toetseninstrument was een Yamaha PSR-90 geloof ik.. Van mn vader.. 80's keyboard.. Kan er helaas weinig over vinden. Edit: Gloof dat hij toch anders heet.. 16 verschillende geluiden dacht ik, een ouderwetse drumkit, maar wel cool dat je de ritmes kon aanpassen met faders.. Was ook nog zonder midi

- Mijn eerste echte keyboard (met midi, daarvoor gebruik ik 'm ;) ) is een Yamaha PSR-270
PSR270.gif

- Mijn eerste hardware synth en nog steeds mn enige: Novation KS-rack
ks_rack.jpg

mijn eerste was een Roland RD-500 en die heb ik nu nog steeds en ik gebruikte altijd Music Master Works wantik had alleen maar een pc met windows 95 tot mijn beschikking haha, en dan moest ik het altijd importeren in logic 5.5 voor windows. Dat was dus mijn eerste!

Farfisa Grand Theatre. Stond bij ons thuis.

Met analoge synth aan boord die alleen presets had, maar door meerdere presets tegelijk in te drukken, kreeg je andere klanken. Dat hoorde niet te kunnen denk ik.

Nooit een diepere en hardere bas gehoord dan uit die kast...WOEI!

Zelf heb ik het eerst een JV-30 gekocht, achteraf gezien niet de keus die ik destijds wilde maken, maar ik was 16, weggelopen van huis en wilde desperately house maken...hm.

In het oosten des lands waren toen geen 909's, 303-en e.d. jongens... mooie boer'n onnie dan! :W

Mijn eerste 'synth' was een sa-20 van casio! Heerlijk retro met lekkere foute rhythms. Ik heb hem nog steeds en deze gaat nooit meer weg. Door zijn formaat mooi mee te nemen of gewoon op schoot op batterijen.. Deze heb ik ooit een keer gejat van mn zusje, die er niets meer mee deed 8~

1247494_1_b.jpg

Deze: Casio MT-750.

Een lol mee gehad!!! :D

Attachments

• mt750.jpg
    mt750.jpg
    9,7 KB · Bekeken: 96
Korg Poly 800. Maar ik speelde al tijden op een vleugel en een Yamaha DX-21 bij een vriend.

eerste synth was een Yamaha shs-10 speelgoed omhangding (heb hem nog steeds)
daarvoor had ik een Tandy RadioShack, maar of dat die telt als synth?

Daarna had ik een Korg M1 gekregen, weg gedaan, en daarvoor mijn eerste aangekochte synth gekocht,
de Microkorg, was te weinig, dus naar de MS2000 gegaan, verliefd geworden en nu teveel van die dingen :)

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
shs10.jpg

Dit was het eerste apparaat waar ik mijn eerste nummers mee gemaakt heb. (Op het solina orgel van mijn vader na dan)
Tis een Yamaha SHS10 "omhang-keyboard" met pitchbender en "Last Christmas" als demosong...:r

Die heb ik ook, alleen dan in het grijs. Ooit voor mijn verjaardag gekregen. Wat een kut ding. Mijn eerste echte tastbare synth is een DX200, die gingen tijdje geleden voor afbraakprijzen over de toonbank. Ik heb em nog steeds, leuk apparaatje.

Origineel geplaatst door Deimos
Die heb ik ook, alleen dan in het grijs. Ooit voor mijn verjaardag gekregen. Wat een kut ding. Mijn eerste echte tastbare synth is een DX200, die gingen tijdje geleden voor afbraakprijzen over de toonbank. Ik heb em nog steeds, leuk apparaatje.

De SHS-10 Wel leuk als midi controller.

ik gebruik hem daar ook voor, hij is al ik weet niet hoeveel keer op de grond gepleurd en gaat maar niet stuk.

Allereerste toetsen was een electrisch orgel, solina of zoiets... weet het niet meer..

Toen jaren niets, daarna achtereenvolgens:

- Roland midikeyboard PC200MKII met een Roland RAP-10 soundcard (RAP10 was de grootste miskoop ooit, kostte toen 500 gulden)
- Quasimidi Raven Max... omdat je er alles mee kon, step sequencer, drum computer, fx, midi, arpeggiator. Alleen de filters sux.
- Toen een 2e hands Roland JX3p (zonder programmer en volgens mij had ie ook geen midi)
- Daarna (bleef toch bij QM) een 309
- De JX3p ingeruild tegen een Novation Bassstation en nog contant geld erbij.
- Korg Poly 800 (geweldige synth)
- Korg Poly 61
- Waldorf Microwave I (lastig te editen)
- Waldorf Pulse (supervet)
- QM polymorph (vind ik ook geweldig)

Mijn eerste synthje was een DX7, later gecombineerd met een Emu Proteus module.

Daarna heb ik verschillende Ensoniq synths gehad: Eerst de SD-1 en daarna de MR-76.

Daarna is het helemaal misgegaan. Ik heb flink gespaard en een Kurzweil K2600XS gehaald. Die gaat nooit meer weg!

Ook nog gehad:

Virus C
Supernova II keyboard
Technics WSa-1
Roland VK-7 (nu vervangen door de een XK-3 van Hammond)
Kurzweil PC2X
Yamaha VL-1 (beetje spijt van dat ik die weer teruggeruild heb; hoewel Hanz er nog steeds gelukkig mee is volgens mij)

Verder dankzij een bevriend forumlid een heleboel instrumenten leren kennen door er een beetje op rond te klooien.

Mijn eerste apparaat met toetsen was een Seal V10, een heuse hammond imitatie die geeneens drawbars had of ook maar iets dat daar op moest lijken. Het had wel een Lesie met grappige afmetingen: 50x50x110cm :halleluja

Daarna volgden enkele viscountjes. Ook wel leuk.

Iets dat ik nog steeds heb en ook ""vintage"" is ;), is mijn ijzeren prs-6100 van Yamaha.
Echt een cool dingetje, het heeft een stel leads, en zelfs een soort van een sequenser.

Momenteel ben ik blij met m'n Hammond XB-1, XK-3 en een monster laptop met Quantumleap software (waar geen elkele workstation tegen op kan:P)

Attachments

• yamaha.jpg
    yamaha.jpg
    38,7 KB · Bekeken: 97
Begonnen op een Hohner electronisch orgel (way back, ergens in 1984). Als kleine jongen vind je het dan toch wel een indrukwekkend apparaat !

Maar mijn eerste ' echte' synth was de Roland D-5 (ook maar in bruikleen bij toenmalige band) en de eerste zelf in bezit was de Kawai KX-1 ofzo.

En daarna is het in een stroomversnelling gegaan tot op heden :okdan: (soms langzaam en soms snel)

CJ

Mijn eerste synth was een Roland Juno-106 (gebruikt), snel daarna kwam een Korg X5 en een MC-303. Die laatste is alweer een tijdje weg.

Origineel geplaatst door klausito
...met een Roland RAP-10 soundcard (RAP10 was de grootste miskoop ooit, kostte toen 500 gulden)

ha! ik heb de roland rap-10 ook nog ergens in een hoekje liggen :D

Destijds waren die general midi geluiden de bom :p

Gekke tijd. En gekke oplossingen die midi met audio moesten integreren, zoals de roland WaMi Sequencer (voor de kenners; met die demosong met die scattende meneer; "..scoobydooby daaaaai, wap dadaaaa.....scooop doodedeeda!"

edit// ik vergeet bijna het magische programma "DoReMix" van roland erbij!

Back