wat was jullie eerste synth ,/app

wat overigens wel erg vet was aan die meegeleverde audio editor van roland, was dat je realtime aan een slider kon zitten om de frequentie te fokken.

Naja synth, het was een Hohner PK-100midi keyboard (nu in gebruik als midi-thru)
hohner_pk_1001.jpg

m'n echte eerste synth een Korg Poly-61
27_1_b.JPG

eerste synth was een Alpha juno en die heb ik nog steeds. Gekocht in 1993 samen een een programmer PG300 voor 350 gulden (!). De programmer heb ik vorig jaar verkocht voor maar liefst 180 euro, omdat ik de juno met een software editor programmeer en het geld kon ik goed gebruiken (geen spijt in elk geval)

Mijn eerste synth was een Korg X3 en mijn eerste keyboard was een Siel gekocht in 1985 op 6 jarige leeftijd..

Origineel geplaatst door ProtoHuman
ach... je kan 't moeilijk een sterk begin noemen :D

Ach levende legendes als de TB303 werden in bepaalde tijden ook eens als overbodig speelgoed beschouwd! 8o)

Teisco 60F......

Yamaha PSR nogwat.. Een keyboard dus. Toen ik hem kocht op m'n 14e was ik er best blij mee, maar vette geluiden zaten er niet echt in :L Ik heb wel geleerd met toesten overweg te kunnen en wat midi enzo inhield.. Al met al nooit spijt gehad van die aankoop. Wat later heb ik hem ook weer voor goed geld verkocht.

Je snapt zelf ook wel dat dit een ultra manke vergelijking is.

Een MC 303 is echt...........erg.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ach levende legendes als de TB303 werden in bepaalde tijden ook eens als overbodig speelgoed beschouwd! 8o)

mijn eerste synt....

mijn eerste synt....

E-pro Spirit.....
Kennen jullie die?
Nederlands ontwerp, ik heb hem nog......
vond hem toen echt helemaal TE gek!!!

groet,

rob
;)

Attachments

• e pro.jpg
    e pro.jpg
    62,6 KB · Bekeken: 95
Heel vervelend eigenlijk deze threath, nu kom ik er achter dat mijn eigen "nieuw" verhaal niet helemaal klopt. Want toen ik dit plaatje zag:

shs10.jpg

Kreeg ik dus een schok van herkenning, ja zo één heb ik er ook gehad. Even later na al die c64 verhalen, herinnerde ik me ineens dat mijn echte eerste toets instrument een c-64 was met een Music Maker keyboard dat je op je c-64 kon leggen. Ik kon toen alleen maar bas gitaar spelen en nog heel slecht ook, dus dit was echt te hoog voor mij gegrepen:

music_maker.jpg

Maar wat mijn eerste echte synth was blijft gelijk, de Yamaha DX-7

dx7.jpg

daarna dus:

Roland JX-1

en een paar dagen later de Korg Poly-800.

Back